Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En dyr kille ..
10 dagar gamla bilder, men oj så bra han är bebisen!
En dyr kille ..
10 dagar gamla bilder, men oj så bra han är bebisen!
Vi ÄLSKAR den!Snyggingen! Sen måste jag säga vilken fin nosgrimma
vad sa din tränare?Red lektion idag igen.. Har ni bra idèr om hur jag kan öva upp balansen på min häst. Hon är 16 år, och som sagt tidigare inriden i tiden men inte skolad på nåt sätt. På lektionen, på en ridplan rusar hon runt, eftersom hon inte har balans att gå långsammare, i hörnen lutar hon innåt. Hur skall jaggöra ?
Rider ju helt för skojs skull, mest i teränggen, men skulle ju gärna öva upp oss.
Om lektionen gick till så som du beskrivit så skulle jag byta tränare! Tyvärr!Red lektion idag igen.. Har ni bra idèr om hur jag kan öva upp balansen på min häst. Hon är 16 år, och som sagt tidigare inriden i tiden men inte skolad på nåt sätt. På lektionen, på en ridplan rusar hon runt, eftersom hon inte har balans att gå långsammare, i hörnen lutar hon innåt. Hur skall jaggöra ?
Rider ju helt för skojs skull, mest i teränggen, men skulle ju gärna öva upp oss.
Red lektion idag igen.. Har ni bra idèr om hur jag kan öva upp balansen på min häst. Hon är 16 år, och som sagt tidigare inriden i tiden men inte skolad på nåt sätt. På lektionen, på en ridplan rusar hon runt, eftersom hon inte har balans att gå långsammare, i hörnen lutar hon innåt. Hur skall jaggöra ?
Måste bara säga tack för att du skrev det jag tänkte skrivaFast som instruktör måste man kunna ge undervisning på individnivå även i grupp, dvs. om ett ekipage kräver skrittarbete så bör det ges utrymme för det. Märks det att en eller flera i gruppen har brister i grunderna som krävs för att klara av "dagens övning" får instruktören anpassa nivån antingen till den/de individerna eller ta en annan övning. Det ska du inte behöva betala privatlektionspris för att få hjälp med. Men visst underlättar det att ha instruktörens odelade uppmärksamhet, så för den skull kan du absolut rida privatlektioner om det känns bättre.
Är ju dumt om du ska känna dig tvungen att rida runt i högre tempo än du och hästen är redo för.
Fast som instruktör måste man kunna ge undervisning på individnivå även i grupp, dvs. om ett ekipage kräver skrittarbete så bör det ges utrymme för det. Märks det att en eller flera i gruppen har brister i grunderna som krävs för att klara av "dagens övning" får instruktören anpassa nivån antingen till den/de individerna eller ta en annan övning. Det ska du inte behöva betala privatlektionspris för att få hjälp med. Men visst underlättar det att ha instruktörens odelade uppmärksamhet, så för den skull kan du absolut rida privatlektioner om det känns bättre.
Är ju dumt om du ska känna dig tvungen att rida runt i högre tempo än du och hästen är redo för.
Vad är det för sadel?Försöker sälja min sadel.. Går sådär! Trodde den skulle vara lättsåld.. Älskar den, men Tyra börjar växa ur den.
Tränade min vita i helgen på ovalbana. Tänk att man kan tycka att det är roligare att rida sin häst för var dag som går!
Vad är det för sadel?