Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag älskar sommaren. Jag längtar alltid till sommaren, jag njuter av värmen. Men jag har nog en ny favoritårstid. HÖSTEN! :love:

Min häst är så fin så fin. Jag vill liksom bara slänga upp folk på henne och säga "Här, känn!". Hela hon liksom strålar av peppighet och arbetsvilja. Luften är klar och lätt att andas, hästen säger "Kom matte, vi kör!" :bump:
Vi ska ju som få säkert missat tävla i morgon, första gången för Tyra, första gången på typ 10 år som jag tävlar. :angel: Idag lösgörande och lite typ "förberedande" inför i morgon. Vi har valt att rida i höger varv, hon är stabilare i tölten i höger varv, men galoppen är svårare. Kanske beror det på mig, för det är fattningen i höger varv som är det kluriga. Sedan rullar hon på. Idag körde jag några fattningar från skritt i höger varv på rakt spår, som en smäck! :D Nu ska jag bara våga rida i morgon också och inte bara åka runt.

Lycka till!!! (men inte för mycket ;))
 
En dyr kille ..
b114545.png

b114540.png

b114544.png

b114542.jpg

10 dagar gamla bilder, men oj så bra han är bebisen!
 
Vilken lyx med så mycket träningar för hinni! :) Har själv varit på kurs i helgen och det har varit såååå kul. Mycket att lära men roligt är det.

Jag skulle behöva er hjälp. Har precis sålt min sadel och står i valet och kvalet mellan att köpa en Topreiter Start eller en utprovad Sella. Vad hade ni valt och varför? :)
 
Om det bara stod mellan dom två, så hade jag valt Sellan. Enbart för att jag inte gillar hur TR lägger sig "ovanpå", du får inte samma känsla i dom som i en sadel med närmare kontakt.
Sen skulle jag innerst inne inte välja en sella heller då jag vet många som fått byta sadel väldigt snabbt..
 
Jag tänkte på TR Start som är enkelkåpad och som jag upplever ligger bättre än andra av deras sadlar. Men kvalitetsmässigt - vad tycker ni då? Har hört allt möjligt om båda sadlarna. Vissa hissar visa modeller till höjderna och andra har negativa åsikter om diverse sadel. Att hitta sadel är inte lätt! :banghead:
 
P
Jag tänkte på TR Start som är enkelkåpad och som jag upplever ligger bättre än andra av deras sadlar. Men kvalitetsmässigt - vad tycker ni då? Har hört allt möjligt om båda sadlarna. Vissa hissar visa modeller till höjderna och andra har negativa åsikter om diverse sadel. Att hitta sadel är inte lätt! :banghead:

Jag köpte mig en TR Jr Sadel och har nu ridit i den i ca tre månader. I slutet av veckan kommer Karin Åberg och hjälper mig vidare. Jag upplever att Jr sadeln ligger så högt på min häst. (Precis som Michis skriver) Vill nog ha en sadel som jag kommer närmare min häst. Är jättenöjd annars med sadeln för den ger mig en bra sits och den är skön men vill ha mer "känsla" i ridningen. Har en vän som köpt TR Start sadeln och är SUPERnöjd. Hon älskar den.
 
På fredag ska jag rida för Erlingur! Snart två(!!!) år sen jag red för honom sist! Ska bli så himla kul, tycker väldigt mycket om honom :)

Och nästa helg är det som sagt tävling. Efter det får Laukur en veckas vila och sen kommer vi ta det lite lugnt och mest ha kul, inte så mycket träna, fram tills han ska ha sin vila :)

10492316_1441741989444569_4528059370742562729_n.jpg
 
*kl*

Jag har precis satt igång Bylting och hon känns stark, glad och framåt! Inte helt lätt att länga överlinje och vara helt avslappnad på rak väg framåt men igår växlade hon fint mellan skritt, tölt, trav och galopp! :D

Är lyckligt lottad över att hon inte verkar ha så lätt att lägga på sig så trots vila sedan mitten på juni så är hullet perfekt! På fredag gör vi debut på Atli-kurs, ska bli givande!

(ursäkta mina icke helt lämpliga ridkläder och yes - unghästsits deluxe... :p)

1889185_338229132998207_1693289446_n.jpg
 
Alla muskler är som bortblåsta och en ordentlig mage har jobbats på, men vad gör det efter en liten sommarvila? :love: Förutom en kroppsmakeover (skämt och sido) så hans personlighet den som är sig lik. Igår tömkörde jag honom och det var så kuuuuul tyckte Acke! Andra gången och han dansar fram i tölt. (Han är ju knappt tölsatt liksom!!) :eek: Jag är så ego, men jag älskar den här **** hästen!
10636115_657446647678261_6911081132045914078_n_53fc784c9606ee5efd1e77f3.jpg
 
På fredag ska jag rida för Erlingur! Snart två(!!!) år sen jag red för honom sist! Ska bli så himla kul, tycker väldigt mycket om honom :)

Och nästa helg är det som sagt tävling. Efter det får Laukur en veckas vila och sen kommer vi ta det lite lugnt och mest ha kul, inte så mycket träna, fram tills han ska ha sin vila :)

10492316_1441741989444569_4528059370742562729_n.jpg
När går han på vila och hur länge?
 
När går han på vila och hur länge?

Har inte spikat det helt än. Det beror lite på olika saker som är på G :) Men han ska få iaf två månader helvila. Min tränare tyckte det då han utvecklats så otroligt det senaste året och han har bara haft någon ledig vecka här och där sen jag var gravid och dottern är snart 2,5 år. Jag håller med henne, han är verkligen värd det! Han är ju ung fortfarande och mycket har som sagt hänt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 489
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 769
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp