Håll mig sysselsatt!

ztsu

Trådstartare
Alltså mitt liv. Så jävla hopplöst. Jag har virat in mig i ett riktigt trassel och nu är jag knockad. Lång historia kort: minns ni min tråd om hjälp att hitta klänning till mitt bröllop? Det blev inget bröllop. Typ två dagar innan visade det sig att min blivande make, som var (halv)nykter missbrukare, inte alls var (halv)nykter längre utan tillbaka i ett fullt missbruk. Vi hamnade i ett gräl kring detta som slutade med att vi slogs. Jag hade blåmärken på flera ställen på kroppen efteråt och säkert han också. Vi har haft ett otroligt stormigt förhållande från dag ett men vi har aldrig slagits förut. Jag ställde in bröllopet (till alla mina vänners lättnad).

Jag vet att jag inte kan leva tillsammans med honom. Jag älskar honom otroligt mycket, mer än jag älskat någon annan, och vi har ett väldigt speciellt band. Men hur jävla mycket kärlek det än finns så går det bara inte. Jag vet det. Jag vet jag vet jag vet. Men det är så svårt. Det är så otroligt svårt att hålla tankarna i styr. Jag saknar honom så det värker i hela kroppen. Jag känner mig både lättad och så otroligt tyngd av sorg, samtidigt. Sorg över allt som inte blev, och sorg över att han är tillbaka i missbruket, och sorg över all tid jag lagt och inte fått något för. Har fina vänner som lyssnar på mitt ältande, och en av dem (som också är bukefalist) sa starta en tråd på Bukefalos om det blir för jobbigt, då kommer du aldrig vilja gå tillbaka till honom igen, så det gör jag nu. Eftersom det är så jävla jobbigt och jag behöver hjälp att hålla mig sysselsatt. För om jag håller mig sysselsatt och skriver till er så blir behovet av och längtan efter att skriva till honom mindre.

Orkar inte bry mig om att skaffa ett anonymt nick, ni som känner mig "på riktigt" kan säkert vara diskreta nog ändå :)

:D

1. Sälj klänningen och gör dig av med alla tankar som hör till.
2. Gå bara framåt och vänd dig inte om.
3: Framtiden är din.

Jag har skickat tillbaka klänningen och ringen. Så check på den :up:

Att se framåt är egentligen inte så svårt, det är att inte vända sig om som är svårigheten. Och att jag är van att prata med honom många gånger om dagen, och det tomrummet är helt hopplöst. Kollar telefonen hela tiden och undrar vad han gör. Vi är ju vanedjur liksom, och jag har så svårt att bryta den vanan :(

Please? Jag behöver en hel bukekör som säger åt mig att han är en rövhatt som kan dra åt helvete. Sitter och stirrar på telefonen i hopp om att den ska ringa, fast jag vet att den inte kommer göra det. Och fast jag vet att jag inte ens borde vilja att den gör det..

Han är en rövhatt som kan dra åt helvete! :rage:
Så, nu var det sagt!

Och, du ska inte leva i ett destruktivt förhållande. Någonsin, oavsett anledning, det spelar ingen roll hur mycket du älskar honom och saknar honom. Och verkligen inte med en missbrukare!
Det är inte värt att åsidosätta sitt egna liv och framförallt inte sin egen säkerhet för det.

Du är stark och tar dej vidare till något bättre, utan en rövhatt i ditt liv, så det så! :heart

Please? Jag behöver en hel bukekör som säger åt mig att han är en rövhatt som kan dra åt helvete. Sitter och stirrar på telefonen i hopp om att den ska ringa, fast jag vet att den inte kommer göra det. Och fast jag vet att jag inte ens borde vilja att den gör det..

Han är en rövhatt. Att slå någon är aldrig ok, någonsin. Man ska kunna gräla ändå. Att han halkat tillbaka i missbruk är hans problem, inte ditt. Med det sagt, jag säger verkligen inte att någon är totalkörd som missbrukare (dvs man kan ge folk en andra chans) men att ta till nävarna? Nej tack. När går han över gränsen och använder dem även när han är nykter?

Om jag kunde så skulle jag ringa dej och surra en stund medan jag går ut med hunden.
Har du någon du kan ringa? Eller en hund att gå ut med?

Tack :heart
Jag har ingen hund och telefonfobi, men har vänner på chatten som lyssnar på mitt ältande. Dom är verkligen guld värda.

Han är en rövhatt som kan dra åt helvete! :rage:
Så, nu var det sagt!

Och, du ska inte leva i ett destruktivt förhållande. Någonsin, oavsett anledning, det spelar ingen roll hur mycket du älskar honom och saknar honom. Och verkligen inte med en missbrukare!
Det är inte värt att åsidosätta sitt egna liv och framförallt inte sin egen säkerhet för det.

Du är stark och tar dej vidare till något bättre, utan en rövhatt i ditt liv, så det så! :heart

Tack! :heart
Tänk att trots att man VET i sig hur det är så blir det mycket mycket verkligare och lättare att ta in när det kommer från någon annan. När jag är själv bara ältar jag i mitt huvud men när läser era ord tänds en kämparglöd i mig.
Han är en :turd::turd::turd: och förtjänar inte mig!

Han är en rövhatt. Att slå någon är aldrig ok, någonsin. Man ska kunna gräla ändå. Att han halkat tillbaka i missbruk är hans problem, inte ditt. Med det sagt, jag säger verkligen inte att någon är totalkörd som missbrukare (dvs man kan ge folk en andra chans) men att ta till nävarna? Nej tack. När går han över gränsen och använder dem även när han är nykter?

Vi slogs båda två. Jag är inte mycket bättre tyvärr :(
Men han började, och han hade stålhättor (var påväg ut). Jag har PTSD och blev helt blockad och slogs för mitt liv. Det är ingen ursäkt, för som du säger är nävar aldrig okej, men det är en förklaring. Det var enda gången vi har slagits.

Tack! :heart
Tänk att trots att man VET i sig hur det är så blir det mycket mycket verkligare och lättare att ta in när det kommer från någon annan. När jag är själv bara ältar jag i mitt huvud men när läser era ord tänds en kämparglöd i mig.
Han är en :turd::turd::turd: och förtjänar inte mig!

Jag förstår på din text att du innerst inne vet att du inte ska gå tillbaka men ibland så behöver man bli påmind och det är precis det som vi gör här och nu!
Som flera skrivit innan men som inte kan sägas nog många gånger. Han slogs, det kan hända igen och då kan det bli värre än blåmärken. Det spelar ingen roll att ni båda slogs i det läget, han är inte bra för dej!

Ta hand om dej ikväll och använd dej av dina vänner att älta med, det är det dom är till för! :bow:

Du älskar inte den han är. Du älskar den du trodde att han var. Sörj alla drömmar som inte blev och tänk att den du älskar inte finns och kanske aldrig har funnits. Han var bara en dröm.

Att du slogs tillbaka ser jag som självförsvar och inget du kan lastas för. Det var en naturlig reaktion i en helt onaturlig situation.

Kramar

Vi slogs båda två. Jag är inte mycket bättre tyvärr :(
Men han började, och han hade stålhättor (var påväg ut). Jag har PTSD och blev helt blockad och slogs för mitt liv. Det är ingen ursäkt, för som du säger är nävar aldrig okej, men det är en förklaring. Det var enda gången vi har slagits.

Och jag säger fan vad grym du är som slåss tillbaka!! Det hade inte blivit bättre av att du låtit honom misshandla dig "gratis". Jag säger inte att kvinnor borde slåss tillbaka, kvinnor borde ingenting och män borde inte slå kvinnor, men att försvara sig är helt annorlunda mot att börja slåss.

Han är en rövhatt, och du är amazing som ser det och tar tag i det! :bow:

Jag förstår på din text att du innerst inne vet att du inte ska gå tillbaka men ibland så behöver man bli påmind och det är precis det som vi gör här och nu!
Som flera skrivit innan men som inte kan sägas nog många gånger. Han slogs, det kan hända igen och då kan det bli värre än blåmärken. Det spelar ingen roll att ni båda slogs i det läget, han är inte bra för dej!

Ta hand om dej ikväll och använd dej av dina vänner att älta med, det är det dom är till för! :bow:

Precis så är det. Jag vet att jag varken kan eller ska gå tillbaka till honom, men jag saknar honom så mycket och ibland är det som att mina fingrar lever ett eget liv och jag kommer på mig själv med att skriva till honom trots att allt jag egentligen vill är att lämna honom bakom mig. Blir tokig på mig själv!! :banghead:

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 918
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 749
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10