Hål i öronen,när??

Sv: Hål i öronen,när??

Att skjuta med pistol ger alltid krossskador och det tar längre tid att läka. Tror nog barna tackar dig om du väljer en piercare med nål än med pistol senare.



Hallå vi pratar om hål o öronen, lägg ner "krosskador" :o

Jag har helelr aldrig i HELA mitt liv hört något endaste barn som tackat någon för vilken metod denna använt vid håltagning, alla är olika mina barn ska inte ha hål i varken öra näsa tutte eller navel :crazy:
 
Sv: Hål i öronen,när??

Jag fick ta hål i öronen när jag började skolan. Eftersom vi har en hel del allergier i släkten tog hålen med pistol, men sedan byttes de örhängena ut mot örhängen i rent guld.
Det var kanske inte så roligt att stoppa in nya örhängen i nygjorda hål som blödde. Men det gjordes i alla fall och jag har ingen nickelallergi säkerligen pga detta.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Skulle aldrig i livet utsätta mitt barn för en piercare som tar med nål, snacka om trauma, pistol går ju supersnabbt, kul med ett nervöst barn som man ska sticka en nål i örat på :(

Jag ville inte alls ha hål, det var morsan som ville :eek:

Jamen det är ju inte som att piercaren kommer med en stoooor nåål i högsta hugg och börjar vifta runt med den. Det är typ bara om du ber om det som du får se verktygen.

Jag tror snarare att det sista du skriver är traumat du pratar om ;)
 
Sv: Hål i öronen,när??

Mina barn, ja även sonen har/har haft hål i öronen.

Sonen tog sitt när han var 4, mellandottern när hon var 3 och minsta dottern när hon var 2.

Ingen nickelallergi här inte då de endast har fått ha äkta örhängen.
Dessutom så tror inte jag att allergin utvecklas på grund av att man tar hål i öronen.

Om man inte vill att det ska göra ont när man tar hål så kan man använda sig av lite Emla på öronsnibben.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Men har du svårt att lä'sa ?? Använder man pistol blir det ALLTID en krosskada i öronsnibben. Detta gör att det tar längre tid att läka...om det överhuvudtaget läker alls. Vad är problemet du har med detta ???????
 
Sv: Hål i öronen,när??

Hallå vi pratar om hål o öronen, lägg ner "krosskador" :o

Det är faktiskt sant. Gå till en professionell piercare istället för någon frisör som använder pistol, om det ska göras hål.
Det gör mindre ont och det läker mycket bättre.
 
Sv: Hål i öronen,när??

När jag var tretton år gjorde jag det utan min mammas vetskap. Gick dock till en som använde pistol, plastörhängen och lämnade med rengöringsmedel man skulle ha under läkperioden. Har även gjort fler hål efter det. Har dock aldrig varit med om att det har blödit?

Mina barn lär få vänta till de är minst 13 helst äldre innan de får. Tänker inte informera dem om att jag gjorde det utan tillstånd dock. Personligen gillar jag inte alls när man tar hål i öronen på små barn, finns ju de som gör det på bebisar, för mig är det rent absurdt. Då är det ju inte barnen som vill ha utan föräldrarna.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Jag har inte hål i öronen, tycker jag är för ung för att kunna ta ansvar för den skötsel som krävs. (Jag är seriös) :angel: Och då fyller jag 18 i Augusti. Däremot har jag piercing i tungan, men det är inte alls lika jobbig skötsel. "Bara" att skölja med koksaltslösning efter man har ätit och sådär.

4år tycker jag är för tidigt, jag tycker 12-13år är mer lagom isåfall, och då hos en riktig piercare. Ingen jäkla pistol. Krossar vävnaden, gör mer ont, svårt med hygienen och kan ge läskiga infektioner. En nål är en engångsgrej som slängs efter varje hål som görs. Aldrig, aldrig, aldrig med pistol säger jag!

Om jag någon gång piercar öronen, så kommer det bli hos Marcus på ES. Den människan är otroligt duktig, och var verkligen guld när jag gjorde i tungan. :bow: Dom har en åldersgräns på 12år för öronen, vilket jag tycker är en bra ålder! :)
 
Sv: Hål i öronen,när??

Min dotter får ta hål i öronen när hon fyller tolv, vilket blir i höst. Hon vill själv göra det, och har velat länge. Jag har inga hål i öronen och har aldrig velat ha.
Hon får heller inte ha smink i skolan förrän hon börjar högstadiet, om ett år.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Mina två älsta fick hål i öronen när dom var 3 resp 4 år. hade en del exem innan, så därför var vi alltid noga med att använda nickelfria örhängen. Har aldrig haft några problem med hålen. sen ville de ha ytterligare hål i örat när de var i 10-12 års åldern. Jag tyckte det kunde vänta lite, varpå de tog saken i egna händer och en dag när jag kom hem från jobbet visade de stolt upp sina nya öronhål..... Som de gjort själva med en bränd nål..... Har aldrig haft några bekymmer med dom hålen heller.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Min dotter är 5,5 år nu.
Hon säger att hon vill ha hål i öronen ibland. Inget allvarligt tjat ännu, men jag räknar med att det kommer snart.:D
Men hon får gott vänta några år till. :bow:
 
Sv: Hål i öronen,när??

Min dotter får ta hål i öronen när hon fyller tolv, vilket blir i höst. Hon vill själv göra det, och har velat länge. Jag har inga hål i öronen och har aldrig velat ha.
Hon får heller inte ha smink i skolan förrän hon börjar högstadiet, om ett år.

Låter mycket förnuftigt! :bow:
 
Sv: Hål i öronen,när??

Hej, bestäm en ålder då du tycker det är ok och tala om det för barnet, då begränsas tjatanded för de vet att det kommer att bli DÅ.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Förutom klämöronhängen (eller vad de kallas), så finns det låtsaspiercing, som är magnetisk. Det var en stor grej för mina barn för några år sedan. De kostar inte många kronor, men glittrar fint.

Jag tror att man kan köpa klämmor att göra örhängen av på tex Panduro eller andra pysselbutiker och då även köpa tjusiga berlocker och ädelstenar och annat till.

var försiktig med magnetörhängerna. Jag hade såna när ja va liten och hade dom i över ett dygn och de sjönk då in i örat :crazy: och jag fick ett ärr. Syns dock inte nu när jag har riktiga hål i öronen, men jag fick en redig infektion.
 
Sv: Hål i öronen,när??

Min dotter får ta hål i öronen när hon fyller tolv, vilket blir i höst. Hon vill själv göra det, och har velat länge. Jag har inga hål i öronen och har aldrig velat ha.
Hon får heller inte ha smink i skolan förrän hon börjar högstadiet, om ett år.

Ungefär så har vi också haft det med barnen, med tillägg; ingen annan piercing eller tatueringar före arton!
 
Sv: Hål i öronen,när??

Jag skulle sagt nej, pga hygienen.
Jag hade inte ens kommit på tanken när jag var fyra, då var det fortfarande såna där stickers och clips som gällde för min del. :D
 
Sv: Hål i öronen,när??

Min dotter började tjata vid 5 ½, vi sa att när du kan räkna till hundra så får du göra det. (och trodde att nu skulle hon sätta fart men icke sa nicke) Det blev inte förrän efter jul i ettan som det gick. Det har fungerat jättebra än så länge med hygein, lite sämre med att hålla reda på örhängena fast hon bara har 2 par.:rofl:
 
Sv: Hål i öronen,när??

När man är 4 vill man väl ha allt man kan få och har ingen som helst tanke på konsekvenserna?! Jag skulle aldrig låta min fyraåring ta håll i öronen bara för att hon vill det.

Själv var jag 14 har jag för mig och det var väl ganska lagom för ett sådant beslut.
 
Sv: Hål i öronen,när??

kl

Jag tog mina första hål när jag var sju år tror jag. Skötte hygien och sånt själv under övervakning av mamma. Det läkte jättefint och jag hade inga problem alls. Tog ett till hål i trean, då är man väl nio eller något sånt? Det läkte iallafall också väldigt bra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 065
Senast: ako
·
Övr. Barn Har en åttaårig tjej som varit upprörd på sin mamma idagdå hål i öronen varit uppe för diskussion igen. Jag anser att hål i öronen...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 325
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag har hamnat i ett litet dilemma. Mina vuxna barn har flyttat hemifrån sedan några år, kvar hemma är minstingen på åtta år. Vi har...
Svar
18
· Visningar
3 804
Senast: nejlica
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 208
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp