Hagvistelen på Strömsholm

Working

Trådstartare
Hej!

Vill minnas att Ridskolan Strömsholm fick ett föreläggande från länsstyrelsen i våras om att se till att alla hästar får möjlighet att vara ute i hage varje dag. Har själv inte varit på Strömsholm på många år, är det någon annan som vet om det skett någon förändring på Strömsholm?

Sv: Hagvistelen på Strömsholm

Jag undrar det samma om Flyinge, var går alla hästar i hagen där egentligen?

Finns en del hagar lite överallt på Flyinge går du från Färsfrosta stallet ner till anläggningen så ligger där en del hagar på båda sidorna mest ut till höger bakom stostallet, sen finns det även hagar runt omkring vid veterinär kliniken samt en del vid stora parkeringen. Sen finns det ju många stora hagar som ser mer ut som sommarbeten men har ingen aning om ifall dessa används även andra delar av året. Så hagar finns där sen hur många timmar per häst de får gå där har jag ingen aning om lär ju bero på hur mkt hästar där står på anläggningen har ingen aning om hur mkt elevhästar där är för lär väl bara vara de som står där nu.

Vad jag vet så hade de i våras fått godkänt på mer mark, att använda till hagar. S-holms största problem har väl inte varit att hästarna inte kommer ut, men att existerande hagar är så små att de inte uppfyller kraven på att fritt kunna röra sig i samtliga gångarter.

Ja va där i lördags för första gången. Och dom har massor av små hagar (typ fållor) vid stallen och sen flera stora gräshagar på andra sidan vägen mot slottet. Så hagar har de nu iaf :)

Har de FÖRÄNDRAT något nu alltså? Jag var där för många år sen, men redan då hade de en massa småfållor (typ konvalescens) vid stallen och gräshagar som bara användes på sommaren...

Jag kan vara ute och cykla helt nu.. eller så har jag drömt det.. Men jag tror att de på något sätt skulle förstora "konvalecenshagarna", typ slå ihop två till en, och sen låta hästar gå ihop istället.

Men jag har absolut ingen aning om vart jag har fått dett från, läst någon stans?

Dom hade hästar i alla förutom en så en förändring har väl skett.

Dom har nog inte slagit ihop flera små hagar till en än så länge iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 367
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: ameo
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur