M
MariaA82
Har en katt på 1 1/2 år som har riktigt otäcka anfall. Han bara ligger o krampar, men det varar bara i max 30 sek, knappt det. Dessvärre har han nu även börjat jama samtidigt som om det gör ont... Detta händer flera gånger om dagen kanske 5,6 gånger..Mer på morgonen än på kvällen, mer eller mindre kraftiga... Oftast får han anfall i samband med en ansträngning eller att han blir stressad (någon okänd kommer på besök och kanske närmar sig honom för fort).
Var hos veterinär i början av Jan. konstaterade att han hade Borelia och fick antibiotika och korteson.... men tyvärr har det inte hjälpt.. Ska till veterinären i morgon igen... Hans veterinär vill avliva honom, men ska träffa en annan imorgon och hoppas på mer förståelse..
Har förstått av flera hemsidor/reportage att det är typiska epilepsi anfall, men hur är dagens medicin? Tar hans kropp, lever & njurar, mer skada än att låta honom gå vidare?
Men jag kanske bara är dum som låter honom leva kvar?
Han är hur go som helst - ska kela o gosa hela kvällarna och gärna sova på min arm. Han fick ett anfall en natt så mitt ansikte ser ut som om jag har varit i slagsmål.... men han är min älskling...
Hur klarar man av att avliva sin bästa vän???
Tacksam för svar...
Var hos veterinär i början av Jan. konstaterade att han hade Borelia och fick antibiotika och korteson.... men tyvärr har det inte hjälpt.. Ska till veterinären i morgon igen... Hans veterinär vill avliva honom, men ska träffa en annan imorgon och hoppas på mer förståelse..
Har förstått av flera hemsidor/reportage att det är typiska epilepsi anfall, men hur är dagens medicin? Tar hans kropp, lever & njurar, mer skada än att låta honom gå vidare?
Men jag kanske bara är dum som låter honom leva kvar?
Han är hur go som helst - ska kela o gosa hela kvällarna och gärna sova på min arm. Han fick ett anfall en natt så mitt ansikte ser ut som om jag har varit i slagsmål.... men han är min älskling...
Hur klarar man av att avliva sin bästa vän???
Tacksam för svar...