Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

bildbomb
71576_1196026525.jpg

37833_1196004164.jpg

18073_1194101234.jpg

39741_1192207402.jpg

45997_1191926735.jpg

Vad olika man kan tycka:). Jag personligen tycker det är finast med en jämn bred bläs. Tycker att det är väldigt få hästar som passar i stjärn, strimbläs eller lykta eller inga täcken alls. Fast det kanske skulle vara tråkigt om alla hästar gick runt och hade bläs!! Harri har en perfekt bläs enligt mig:love: och det är inte bara för att det är min häst:p.
38659_1200584668.jpg

Ja det är roligt at man har så olika åsikter. Det kan bero på att dom jag känner som har bred bläs har ganska grova huvuden och att jag förknippar det med det. Eller för att jeg ofta faller för det som är ovanligt och jag har inte sett så många flingor med lite tecken i huvudet.

Men Harri var verkligen fin:love:

Kunde tyvärr inte se bilderna i din bildbomb:(

Utte hur har det gått med NH-planerna?

Att dessa två killar är släkt ses ganska tydligt eller hur?
Wetternobel tycker jag är en typiskt Wildkogel avkomma.
Vad är det du funderar över Iser? :)

Jag råkade surfa in på hemsidan till hon som har Wetterspitz. Är han med efter Wildkogel. Tyckte det verkade vara en väldigt trevlig häst. Snygg och vältränat var han, kul att se en annan flinga, som håller på med AR. Hoppas vi med kommer så långt en dag. Vi är fortfarande på "jobba-från-marken-stadiet".

Vem är mammorna till dessa två snyggingar? (Wetternobel och Wetterspitz)

Utte hur har det gått med NH-planerna?

Jo jag har mailkontakt med T och har fått info om clinicen den 29 mars. Jag kan tyvärr inte då så nu ska jag undersöka om intresse finns här hos mig för T att anordna en liknande clinic. Hoppas det gör det!

Ja det vore ju perfekt! Hoppas det går bra. T har gjort ett förslag till ett träningsprogram åt mig, som jag fick på mail idag. Jag blir väldigt sugen att komma i gång med det.

Ska på AR-clinic i helgen igen. Det känns pinsamt. Pga all pendling har jag inte hunnit träna någonting på det vi gjorde sist och sen kommer jag att komma med en häst som ser totalt ovårdat ut, för att jag av samma skäl, inte kommer hinna att tvätta hans man och svans - som är väldigt skitiga.

Är det inte lite ohövligt att komma med en häst till en clinic, som ser ut som att han kommer in precis från hagen och inte har ryktats på hela veckan? Hur skulle ni tänka? Det är ju nackdelen med att ha dessa vackra vita manar och svansar - dom blir så lätt skitiga.

Men jag kan ju inte låta bli att åka på kursen heller bara för att han är lite skitig. Då kommer jag ju aldrig någonvart. Man får ju ta dom chanserna som finns.

Jag råkade surfa in på hemsidan till hon som har Wetterspitz. Är han med efter Wildkogel. Tyckte det verkade vara en väldigt trevlig häst. Snygg och vältränat var han, kul att se en annan flinga, som håller på med AR. Hoppas vi med kommer så långt en dag. Vi är fortfarande på "jobba-från-marken-stadiet".

Hur gammal är Wetternobel? Jag tycker dom båda två (Wincent och Wetternobel) har ett lite "pojk-agtigt" utseende? Kanske är det för att jag vet att Wincent beter sig som en liten pojke fast han är 12 år gammal:banana:

Klart du ska åka på kurs fast han är lite skitig! Du får väl borsta bort de värsta lerkokorna ;).Lortig eller ren spelar ingen roll, det finns inget vackrare än en haflinger ialla fall!

För övrigt har jag samma smak som du har angående tecken. Och det beror absolut inte på att min egen haffis bara har en ministjärn som gömmer sig under pannluggen :angel:.

*knapplån*

Mera bus! Eldfuxen lekte lite med sin lille pojkvasker idag och filmade igen! :banana: Eldfuxen är ingen proffsfilmare än så jag hoppas ni inte blir sjösjuka av att titta på detta ... :o Snubblade mitt i filmandet gjorde jag också. Och hästen är "ganska" lerig både här och där. Håll till godo! Det är i alla fall en längre film den här gången ... Inget högt hinder heller, vi lekte som sagt!

http://s192.photobucket.com/albums/z248/eldfuxen/?action=view&current=P1240060.flv

Vad härlig han ser ut. Är det Wacker alltså? Han verkar helt outtröttlig. Det ser ut som om han skulle kunna hålla på hur länge som helst :D.

Vad härlig han ser ut. Är det Wacker alltså? Han verkar helt outtröttlig. Det ser ut som om han skulle kunna hålla på hur länge som helst :D.

Men shit var det wacker? Ja han såg verkligen outtröttlig ut:banana:

Outtröttlig? Jo, det är han. Av födsel och ohejdad vana. Eller möjligen av principiella skäl (man BLIR inte trött om man är en haflinger). Fast om ni lyssnar noga så hör ni att han flåsar ganska rejält på slutet!

Jaha, då var det slut på det roliga..
Men jag har haft en asrolig dag:rofl: kommer nog inte ha så här roligt igen på flera år:(
Eftersom eldfuxen promt skulle se MIG i ungersk post så lägger jag upp en väldigt dålig film på mej.. Mobba mej inte ja höll mej där nere så jag skulle ha nära till manarna, ville inte rycka hästarna i munnen.
Å faaaaan vilken kramp man fick i benen! Efter bara typ 1 minut! Allas ben skakade idag kan ja säga..

Och så en duktigare..

Även utbildningsansvarig var tvungen att prova konsten:rofl:

kvinnersta062.jpg

På eftermiddagen körde vi kronspann, tre där fram och två där bak!

kvinnersta071.jpg

Och här är den sorgligaste bilden:( vårat avtryck i taket i klassrummet:cry: och björn skrev längst ner C-kort sista dagen=) Han klarade det idag:bump:
Men våran slogan var bra tyckte jag, för vi var ju den första klassen som gick kuskutbildningen så vi e ju bäst hittils för vi har ingen att jämföra oss med ;)

kvinnersta072.jpg

Och här är en galen skåning på sina haffisar som pinnar på:banana:
Men det där var en konst kan ja säga för den främre hästen vill gärna gå slalom och helst vända sig om helt plötsligt!

oså hitta jag en gammal bild när jag ser ut som VÄRSTA dumma blondinen som första gången kör häst:rofl:

JessicaoTinastraklar.jpg

Hoppas jag roat er ett tag... :smirk:

Nu har jag varit och lånat en tömkörningsgjord så nu ska Shone få lära sig att flytta för körpisken

Vässingarps Wetterspitz är efter Harris förra hingst Watzespitz som är efter liz.135/T Wildkogel, under stoet Liva (det första stoet i Sverige som fick 44p, skryt, skryt!!). Han och hans ägare är riktigt duktiga, men "Spitze" är en typisk enmans häst, det vara han redan som liten fölis.
Wetternobel är efter Wildkogel och stoet Ondula. På fotot är han 5 och samma kväll skadades han så alvarligt att han efter tre operationer och månader på Skara Djursjukhus tyvärr fick avlivas:cry:. Han lämnade ett stort tomrum efter sig, det gör ont fortfarande att bara skriva om det! och nej, jag vill inte gå in på vad som hände allt för jobbigt! "Nubben" var en underbar vän.
I dag har jag en 4 åring efter den danska hingsten Winterling(Wildkogel son) och under stoet Ondula, altså nästan "Nubben".
Wetterling av Vässingarp "lille mand" påminner enormt om "Nubben",
så det är en liten tröst i alla fall.

Vilka fina bilder och filmer du lagt upp Jessica!

//Johanna

Är inte Winterstein pappa till Klodskovgaards Gratia och alltså morfar till Gratitude eller minns jag fel. Har för mig att han är en snygging med.

Helt riktigt, Gratitudes morfar är Winterstein. Här rider hon tillsammans med min dotter in den svenska flaggan vid världsutställningen 2005 i Ebbs på Fohlenhofarenan där som hennes morfar så ofta trollband en hel haflingervärld med sin skönhet. Gratitudes pappa är Afghan ll.

Senast ändrad:

Vilka fina bilder och filmer du lagt upp Jessica!

//Johanna

Vill instämma med er alla, underbara bilder och film!!
Sen verkar du ha haft enormt roligt.
Ser framemot att få njuta av dig i framtiden som mataton kusk!
Tycker att du är jätte söt på den gammla bilden.................

Senast ändrad:

*knapplån*

Mera bus! Eldfuxen lekte lite med sin lille pojkvasker idag och filmade igen! :banana: Eldfuxen är ingen proffsfilmare än så jag hoppas ni inte blir sjösjuka av att titta på detta ... :o Snubblade mitt i filmandet gjorde jag också. Och hästen är "ganska" lerig både här och där. Håll till godo! Det är i alla fall en längre film den här gången ... Inget högt hinder heller, vi lekte som sagt!

http://s192.photobucket.com/albums/z248/eldfuxen/?action=view&current=P1240060.flv

Jag har sagt det förut och säger det igen.....din Wacker är helt underbart fin och är definitivt kandidat till framtida ston :love:

Jätte fin film Eldfuxen!
Såg den först nu, det är ju enormt vad flitiga vi alla är att skriva...:bump: Kul, men ibland "försvinner" inläggen i mängden.
Men som sagt såg den först nu och oj, vad han har blivit vuxen, minns honom fråm Melieniumutställningen på Elmia........... en riktigt liten sötnos då!:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Hönstråden II