Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

På tal om tunn avföring..
Varesa blir inte lös i magen, men för lite "mjukare" bajs när jag släpper henne på sommarbete.

Har inte de bara att göra med att de får i sig lite för mycket näring?
Så är det med kossor iallafall.

Hej! Nu har jag också hittat till haflingertråden och vill bidra med några bilder från hingstfölet vi fick i natt men jag fatta inte riktigt hur jag lägga in bilder här.Kan ni hjälpa mig?

VÄLKOMMEN!! En till!! vad roligt!!:banana:

Jag är alldeles för gammal o fet för att hoppa,sedan har jag minderåriga barn att ta hänsyn till också-hoppning är livsfarligt:D. Jag kan sträcka mig så långt som att trava över en bom på marken -inte mer! Kliver av pållan om vi kommer fram till även de minsta av diken när vi är ute,jag litar inte på att hon kliver över-tänk om hon tar ett skutt!:eek:
Tyvärr gillar inte Stina att hoppa heller så hopphäst lär nog Hannie aldrig bli,även om hon skulle tycka det vara roligt./L

*kl*

Hej alla !
Tittar in här lite som hastigast innan det bär av till jobbet.
Jag hinner inte läsa alla era inlägg nu men lovar att läsa ikapp under helgen.

Här är allt bra. Jag letar efter ny sadel, en som är lite finare och som passar bättre. Vi måste ju se fina ut nu när tävlingssäsongen börjar :p.
Igår anmälde vi oss till en helgclinic som är i slutet av augusti, för reiningtränare, ska bli sååå roligt.
Rambo har blivit riktigt fin i kroppen och häromdagen fick de komma till en annan hage med lite gräs i, mums tyckte han.
Dock så ska han få gå på snålbete under sommaren så han får passa på att äta nu :D.

Grattis till alla er som fått bebisar :banana:

Suck fick inget bra besked från läkaren i måndags !

Var uppe för att kolla mitt lårbensfrakturer !
De visades sig att den ena frakturern hade spruckit upp plus att benet har vuxit ihop på något konstigtvis ! :O

Sen har jag fått en av spikarna rakt in i muskel och de har gjort att de har blivit en stor inflamation , som inte går att få bort så länge spiken sitter där !

Skulle inte tävlat och rasat av :/

Ångrar mig i efterhand .. Sucksuck ..

1½-2 år innan ja ska ta ut spikarna & de ... :(

Så nu vet jag varför ja har haft mystiska smärtor i högerbenet !
Blir inget ridande så nu ska ebba iväg på betäckning snart :) ( tror jag ) Beror på om jag orkar med ett föl med mitt ben ...

hejsan! det är ett sto, Hasi Hella heter hon, imp. från Österrike. född 2002 efter Starkenbach och Helvig..

Jo, det är riktig power i henne, ibland lite väl mycket! men det är ju bara kul! :D

Ah! Ja dom va verkligen lika!! va kul! :D vem är din efter?

Senast ändrad av en moderator:

Tack för hjälpen Eldfuxen och tack för att jag är välkommen.Försöker nu att lägger in bilder från hingstfölet vi fick igår natt. Han kom dagen 339, heter Winnetou och är efter Wilco och Gera.På den ena bilden är han ca 2 timmar gammal, på andra bilden 1 dag gammal.Allt gick bra och Gera gå stolt omkring med sin son.
gera1995
" alt="winnetou"></a>[/IMG]

Senast ändrad av en moderator:

Jag är alldeles för gammal o fet för att hoppa,sedan har jag minderåriga barn att ta hänsyn till också-hoppning är livsfarligt:D. Jag kan sträcka mig så långt som att trava över en bom på marken -inte mer! Kliver av pållan om vi kommer fram till även de minsta av diken när vi är ute,jag litar inte på att hon kliver över-tänk om hon tar ett skutt!:eek:
Tyvärr gillar inte Stina att hoppa heller så hopphäst lär nog Hannie aldrig bli,även om hon skulle tycka det vara roligt./L

Det är inte helt säkert att gå bredvid hästen när den hoppar heller. :mad:
Man kan få axeln dragen ur led när hästen tar ett större skutt en beräknat. :devil: :angel:

Nu gick det! Det var bilden från idag,försöker nu att lägger in det från igår.
Bild003.jpg
[/IMG]

Tack för hjälpen Eldfuxen och tack för att jag är välkommen.Försöker nu att lägger in bilder från hingstfölet vi fick igår natt. Han kom dagen 339, heter Winnetou och är efter Wilco och Gera.På den ena bilden är han ca 2 timmar gammal, på andra bilden 1 dag gammal.Allt gick bra och Gera gå stolt omkring med sin son.
gera1995
" alt="winnetou"></a>[/IMG]

Vilken liten men ändå stor kille!:) Trevligt sto också!
Grattis!! Gulligt namn Winnetou:rofl:
Välkommen till denna trevliga tråd.
Ha en fin Valborg och njut av din fölunge.

Tack så mycket!
Ska berätta lite mer om mig snart.
Jag harr ett sto till som ska föla snart - för första gången! Hon är en tyrolersto,dansk import,
Bild028.jpg
[/IMG]efter Wildkogel u Nordica.

Hej och välkommen till haflingertokarna på buke förstås :bump:

Vilka fina pållar du har!
Och den lille är såklart alldeles bedårande :love:

Hej och välkommen och grattis till ditt fina föl :bump:. Vilka vackra hästar du har. Det dräktiga stoet har ju en helt fantastisk man! Det ska bli roligt att höra mer om er.

Åhhh,vilken härligt tjock mage hon har:love:! Grattis till lilla snyggingen-härlig bläs och välkommen till Flingatråden! /L

Välkommen till haflinger gänget!:D
Vilka vackra hästar!:love: Fölis var ju jättestor och fin!
Ser fram emot att få veta mer om er, stam på stona mm:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 984
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka