Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplån*
I går hade vi födelsedagskalas här!![]()
![]()
![]()
Världens bästa gammeltant fyllde 32 år och fick hackat äpple, banan och en extra omgång betesträning!Gissa om det var någon som var nöjd ...
Så här fin är hon, mattes
![]()
Och såhär ser hon ut i helfigur!
![]()
Att hon ser lite sur ut beror på hennes ytterst störande barnbarn Eldfuxens Flicka som ville vara med på bild HELA tiden![]()
Jag tror jag hörde talas om dig i dag när jag var och behandlade en häst i Nättraby. Det var något om någon hollendare och en massa haflinger??![]()
Visst kan du det.Åh.. Kan inte en Blekingebo få komma upp då med?
Jag är "halvt uppvuxen" uppåt där du huserar då mina morföräldrar bodde i norra Småland.. Längtar upp ibland ju!
Fian: Ni ser jättefina ut. Jag ser ingen hösäck någonstans.
Eldfuxen: Så fin hon är din gammeltant. Tänk att hon är 32 år. Jag blir nästan lite rörd när jag ser bilderna.
Vilken fin "modell" av flinga Fira har utvecklats till! Jag tror bara du har visat bilder på henne som tvååring tidigare. Eller så har jag missat dem.
Suddis: Vilken powerflinga.
Oj vilket multisvarinlägg detta blev. Rekord tror jag.
*kl*
![]()
![]()
Vi betestränar ju för fullt just nu. Jag törs inte släppa rätt ut på betet utan vi trappar upp ät-tiden under några veckor först. Igår då så satt jag en stund och tittade på hästarna. Det är mycket fascinerande att studera Romeos ätteknik jämfört med de andra ”normala” hästarnas. Jag överdriver inte när jag säger att Romeo hann repa av två till tre tuggor på samma tid som hans hagkompis tog en. Inte konstigt att han har lätt att lägga på sig
.
Stormpil: Romeo älskar också bananer! Smaskar gärna i sig med skal och allt.
Ja, han ser fin ut!*kl*
Igår red jag igen och nu gick det betydligt bättre! Jag är så glad. Skritt, lite trav och till och med en liten galopp blev det.
Bildbevis
![]()
Ni får en bild på Romeos specialare också. När han tycker att matte kräver för mycket då dyker han. Listig som en räv tycker han, såå jobbig tycker jag.
![]()
Suddis: Jag tycker att våra flingor är lite lika![]()
Suddis: Jag tycker att våra flingor är lite lika![]()
Det tycker jag med! Jag höll på att förväxla er med varandra
Är det några andras flingor som har problem med magen?
Wincent verkar vara ganska känslig i magen. Ibland kan hans avföring bli rätt tunn. Jag har inte riktigt hittat något samband, det är svårt naär man inte är där så ofta. Har i bland haft en misstanke om att det kan bero på skiftande kvalité eller kanske funkthallt på höet.
Det ät så tråkigt, för när det blir så där tunnt går det inte att hålla ren svansen. Jämt skitig...