Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

ÅÅÅ va roligt du oxå!! Avundsjuk ja e nu, ja får inte göra d där förns om flera år=(

Gud va duktig hon är, och du med;)
Ja tyckte du såg smidig ut

*knapplån*

I går hade vi födelsedagskalas här! :banana: :bump: :banana:

Världens bästa gammeltant fyllde 32 år och fick hackat äpple, banan och en extra omgång betesträning! :d Gissa om det var någon som var nöjd ...

Så här fin är hon, mattes :love:

sindy32omamma.jpg

Och såhär ser hon ut i helfigur!

sindy32.jpg

Att hon ser lite sur ut beror på hennes ytterst störande barnbarn Eldfuxens Flicka som ville vara med på bild HELA tiden :mad:

Oj jag glömde............

JÄTTE GRATTIS FRÅN OSS PÅ VÄSSINGARP TILL "THE GRAND OLD LADY OF HAFLINGER SWEDEN"..................Hurra, hurra.........

Åh.. Kan inte en Blekingebo få komma upp då med?
Jag är "halvt uppvuxen" uppåt där du huserar då mina morföräldrar bodde i norra Småland.. Längtar upp ibland ju!
Visst kan du det.
Var bodde dina morföräldrar någonstands?

Eldfuxen så duktig du är och vad söt Fira är!
"Smidig som en elefant":D Gillar det uttrycket för så lär jag känna mig när jag ska börja rida igen efter månader av uppehåll!:crazy: Skjuter på det varje dag...........även om skogen drar och det är lättast att rida runt ägorna än att gå.:crazy:
charnac Kan tänka mig att Alle är duktig.............med sådana föräldrar.......:D
NU är det sängdags för "gammla tanter" dagen börjar tidigt här hos oss...........Ha en skön kväll!:bump:

Åh fina gamla damen! Hon hade ett toppenkalas förstår jag, med bananer och allt.
Vi upptäckte i vintras att även Queso gillar bananer, mycket. Han stod lös i ridhuset som vanligt, när vi borstade och klädde hästarna för hemfärd. I trappan låg det bananer , :love: :d tänkte Queso och föll för frestelsen, tog för sig av de bruna bananerna med skal och allt. De andra hästarna och fåren är mer skeptiska till de slemmiga gula sakerna :D

Och fina Fira, ni är ju så duktiga! :D

*knapplån*

Har ju varit helt underbart väder dom senaste dagarna! så här kommer lite nya bilder!

Full fart!

Hoppeli hopp! :D

Ps. Om det blir någe haflingermöte i Örebro så är det bara att höra av sig! Skulle vara jättekul!

Fian: Ni ser jättefina ut. Jag ser ingen hösäck någonstans :laugh:.

Iser: Superrolig idé med en haflinger-NH-clinic!

Eldfuxen: Så fin hon är din gammeltant :love:. Tänk att hon är 32 år. Jag blir nästan lite rörd när jag ser bilderna.

Vilken fin "modell" av flinga Fira har utvecklats till! Jag tror bara du har visat bilder på henne som tvååring tidigare. Eller så har jag missat dem.

Stormpil: Romeo älskar också bananer! Smaskar gärna i sig med skal och allt.

Suddis: Vilken powerflinga :bump:.

Oj vilket multisvarinlägg detta blev. Rekord tror jag :laugh:.

Fian: Ni ser jättefina ut. Jag ser ingen hösäck någonstans :laugh:.

Eldfuxen: Så fin hon är din gammeltant :love:. Tänk att hon är 32 år. Jag blir nästan lite rörd när jag ser bilderna.

Vilken fin "modell" av flinga Fira har utvecklats till! Jag tror bara du har visat bilder på henne som tvååring tidigare. Eller så har jag missat dem.

Suddis: Vilken powerflinga :bump:.

Oj vilket multisvarinlägg detta blev. Rekord tror jag :laugh:.

Jag hoppar med på detta inlägget - det var precis allt det jag tänkte säga!:bow:

Tycker också det var roligt att se nya bilder på Fira. Hon har blitt jättefin ju:d

Suddis, vad var det nu din hette? Vilken härlig energi det är i honom. Hur stor är han? (eller var det en 'hon'?)

Senast ändrad:

*kl*

ridturapril-1.jpg

Romeospecial-1.jpg

Vi betestränar ju för fullt just nu. Jag törs inte släppa rätt ut på betet utan vi trappar upp ät-tiden under några veckor först. Igår då så satt jag en stund och tittade på hästarna. Det är mycket fascinerande att studera Romeos ätteknik jämfört med de andra ”normala” hästarnas. Jag överdriver inte när jag säger att Romeo hann repa av två till tre tuggor på samma tid som hans hagkompis tog en :eek:. Inte konstigt att han har lätt att lägga på sig :crazy:.

Va kul att få se Romeo! Jag minns knappt att jag har sett honom innan. Han är fin:love:

Wincents ätteknik är också något utöver det vanliga. Man kan nästan få helt stress av att se honom. Han glufsar i sig och det kan inte gå tillräckligt fort. Jag skulle vilja lära honom att ta små tuggor och tugga ordentligt på maten och att lämna lite tid mellanm varje tugga för att andas:laugh:

Stormpil: Romeo älskar också bananer! Smaskar gärna i sig med skal och allt.

Tokhästar...:D
Jag var mest rädd för att bananerna han hittade var besprutade, inga ekologiska sådana, och dessa är jag inte så glad att han stoppar i sig med skal och allt.

*kl*

Igår red jag igen och nu gick det betydligt bättre! Jag är så glad. Skritt, lite trav och till och med en liten galopp blev det :banana:.

Bildbevis

ridturapril-1.jpg

Ni får en bild på Romeos specialare också. När han tycker att matte kräver för mycket då dyker han. Listig som en räv tycker han, såå jobbig tycker jag.

Romeospecial-1.jpg
Ja, han ser fin ut!:)

Så Romeo har en specialare! :D
Queso är har också sina specialare, det kanske ni har förstått.
När han blir trött i de vanliga musklerna tar han till lite "spansk skritt" t.ex. ,ja det går för den delen lika bra i trav och galopp. :rofl:
När han tycker det är för långtråkigt gräver han en grop med frambenen. Här tar han en paus.
19464352.jpg

Suddis: Jag tycker att våra flingor är lite lika :D

Det tycker jag med! Jag höll på att förväxla er med varandra:D

Är det några andras flingor som har problem med magen?
Wincent verkar vara ganska känslig i magen. Ibland kan hans avföring bli rätt tunn. Jag har inte riktigt hittat något samband, det är svårt naär man inte är där så ofta. Har i bland haft en misstanke om att det kan bero på skiftande kvalité eller kanske funkthallt på höet.

Det ät så tråkigt, för när det blir så där tunnt går det inte att hålla ren svansen. Jämt skitig...

Det tycker jag med! Jag höll på att förväxla er med varandra:D

Är det några andras flingor som har problem med magen?
Wincent verkar vara ganska känslig i magen. Ibland kan hans avföring bli rätt tunn. Jag har inte riktigt hittat något samband, det är svårt naär man inte är där så ofta. Har i bland haft en misstanke om att det kan bero på skiftande kvalité eller kanske funkthallt på höet.

Det ät så tråkigt, för när det blir så där tunnt går det inte att hålla ren svansen. Jämt skitig...

Så var min flinga i höstas! Det var nånting i det stallet, antagligen höet, för så fort vi flyttade till ett annat stall så blev det bättre. :crazy: Och nu är han helt bra igen :D

Har en ny bild, men resten är "gamla" hoppbilder ;)

IMG_0016.jpg

Lillhagen3.jpg

Lillhagen2.jpg

DSC_0033.jpg

Den sista bilden är fotad av Sandra (BeasLillaTuss) :bump:

Senast ändrad av en moderator:

I brist på hästar får man tävla galopp mot hundarna, rotweiler-Jonna är pensionär och kommer slögalopperande efterhand men har så roligt :love:, flatcoated retrivern tar några avstickare efter vägen men kommer starkt på sluten. Självklart är Queso i täten. :D
20129207.jpg

De ser fina båda två, och ser ut att tycka det är superkul med hoppning. :D
Jag har börjat fundera varför fler inte hoppar haflinger.
Våra unghästar har bättre teknik än vad Queso hade i deras ålder och har superkul när de hoppar.
Och så är det de som vi sett i den här tråden. De kan ju inte vara de enda i sitt slag tänker jag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 984
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka