Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 143
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Åh.. Kan inte en Blekingebo få komma upp då med?
Jag är "halvt uppvuxen" uppåt där du huserar då mina morföräldrar bodde i norra Småland.. Längtar upp ibland ju!

Jag hittar ju till Lena´pea, så om det blir en träff i Gränna någon gång så kan vi ju samköra!! :banana:

*knapplån*

Jösses vad ni skriver! :D

Jo, haflingerträffar är trevligt. Vi hade Öppet Hus och Öppet Stall ett antal gånger i mitten-slutet av 1990-talet, då vi snackade haflinger, tittade på haflinger, några fick provrida eller bara klappa om man föredrog det, och så käkade vi lite mat, tittade på haflingerfilmer och pratade ännu mer haflinger. Senaste gången var våren 2000, så nu tycker jag att det är dags igen.

Mitt hus (och stall) är alltså också öppet, även för "sörlänningar" förstås! Har lagt in info om det i kalendariet, titta på maj månad! :laugh: Och jodå, flera bukefalister (och några icke-bukefalister) har anmält sig redan, men det finns alltid plats för fler! :banana:

Aha. då vet jag hade min nästan där ute för ett tag sedan. Det är kanon fint där ute. Och det bodde väl en till flinga där ute innan med?

Jag vill med på fling träff!!!!

Vi hade Öppet Hus och Öppet Stall ett antal gånger i mitten-slutet av 1990-talet, då vi snackade haflinger, tittade på haflinger, några fick provrida eller bara klappa om man föredrog det, och så käkade vi lite mat, tittade på haflingerfilmer och pratade ännu mer haflinger. Senaste gången var våren 2000, så nu tycker jag att det är dags igen.

Mitt hus (och stall) är alltså också öppet, även för "sörlänningar" förstås! Har lagt in info om det i kalendariet, titta på maj månad! :laugh: Och jodå, flera bukefalister (och några icke-bukefalister) har anmält sig redan, men det finns alltid plats för fler! :banana:

Det var på det Öppna Huset 1999 som familjen Stormpil träffade Knappekullas Waquero för första gången - och det blev :love: vid första ögonkastet. Som ni ser på hans förnamn är han min uppfödning och en av mina :love: också dessutom. Han var absolut inte till salu, han skulle nämligen bli min handikapphäst hade jag tänkt - eftersom han var så supersnäll ... men men han blev ju alldeles för liten för mig eller jag för stor för honom så när familjen Stormpil tjatat litet fick dom köpa honom - och det har jag aldrig ångrat, så roligt liv som han fick hos dem! :bump:

Bifogar ett barndomsfoto av Queso där han tränar på att hjälpa sin kryckförsedda matte som just då var justerad av en inte lika gullig haflingermärr:devil:

Waquerohandikapphasten.jpg

Jaaa! Va kul det vore med en träff...

Va om man arrangerade en NH-clinic bara för flingor???? Okej jag vet det är inte alla som är så frelsta som jag men det vore ju roligt att få se andras 'live' också!

Aha. då vet jag hade min nästan där ute för ett tag sedan. Det är kanon fint där ute. Och det bodde väl en till flinga där ute innan med?

Jag vill med på fling träff!!!!

Ja här är underbart :love:
Det går tre små flingor här, snart fyra :d
Fiorella ska klämma ut en liten en om ett par månader..
Inatt blir det fölvaka på frieserstoet som är väldigt nära nu :)

:rofl:
Jaaa! Va kul det vore med en träff...

Va om man arrangerade en NH-clinic bara för flingor???? Okej jag vet det är inte alla som är så frelsta som jag men det vore ju roligt att få se andras 'live' också!

Kanon bra idé oavsett om man är frelst eller ej, det är ju aldrig fel att lära sig lite om NH.:rofl:

En träff är verkligen roligt och skapar en kamratskap inom rasen som jag tycker är så viktig.:laugh:

Visst får Blekinge och Skåne eller var ni annars kommer ifrån också deltaga:laugh: Kika in på "ni vet det jag inte får skriva här" där står om Holavedsritten och träffen. (detta är ingen reklam med ekonomisk vinning, vi kör med självkostnad:laugh:)

Ja här är underbart :love:
Det går tre små flingor här, snart fyra :d
Fiorella ska klämma ut en liten en om ett par månader..
Inatt blir det fölvaka på frieserstoet som är väldigt nära nu :)

Jag tror jag hörde talas om dig i dag när jag var och behandlade en häst i Nättraby. Det var något om någon hollendare och en massa haflinger?? :laugh:

Det hade ju varit kanon om alla kunde träffas. Jag skall gå in på Eldfuxens sida och kolla!!

:rofl:

Kanon bra idé oavsett om man är frelst eller ej, det är ju aldrig fel att lära sig lite om NH.:rofl:

En träff är verkligen roligt och skapar en kamratskap inom rasen som jag tycker är så viktig.:laugh:

Visst får Blekinge och Skåne eller var ni annars kommer ifrån också deltaga:laugh: Kika in på "ni vet det jag inte får skriva här" där står om Holavedsritten och träffen. (detta är ingen reklam med ekonomisk vinning, vi kör med självkostnad:laugh:)

Skall genast Kolla.
Alle rapport: I dag gick jag ut i grimma och grimskaft!! och jag var såååå snäll, iaf när jag fattade vad matte ville :idea:

En träff i gränna hade inte vart fel, det ligger ju inte vid världens ände upptäckte jag när jag var i jönköping i lördags, för det ligger väl inte så många mil från jönköping!?:)

*knapplån*

I går hade vi födelsedagskalas här! :banana: :bump: :banana:

Världens bästa gammeltant fyllde 32 år och fick hackat äpple, banan och en extra omgång betesträning! :d Gissa om det var någon som var nöjd ...

Så här fin är hon, mattes :love:

sindy32omamma.jpg

Och såhär ser hon ut i helfigur!

sindy32.jpg

Att hon ser lite sur ut beror på hennes ytterst störande barnbarn Eldfuxens Flicka som ville vara med på bild HELA tiden :mad:

En träff i gränna hade inte vart fel, det ligger ju inte vid världens ände upptäckte jag när jag var i jönköping i lördags, för det ligger väl inte så många mil från jönköping!?:)
Från där du var till oss är det ca 3,5 mil och det mesta på motorväg, altså typ 20 minuter!
E4 söder från eller norr i från och tvärs över mot västkusten + att de från ostkusten inte heller har så långt...... altså Gränna=Haflingersveriges navel!!!:D och så finns det polkagrisar också!:D
Ha en skön kväll, nu ska jag ut och ta in våra små med mammor samt Linéa som ju fölar "när som helst" .......... hm...hm.....:banana:
Ondula och Samora hänger med i bara farten för annars kan ingen sova här i skogarna för Ondula gnäggar efter sin bästis Gratitude dygnet runt och jag kan lova att det hörs!:crazy:

Min pålla har svarta hårstrån i man & svans ...

Hon fick vila idag !!!
Men i morgon blir de o tömköra i skogen :D

Och här kommer en BILDBOMB från dagens övningar! Äntligen har jag lyckats dressera Cassiopeia att fota mig. Nejdå, jag skojar förstås. Det var Dailan Kifki som var här och hjälpte till.

Först gick vi fram till en lagom hög uppsittningssten
uppsittning1.jpg

Därifrån gled Eldfuxen, smidig som en elefant, ner på Firas rygg ...
uppsittning2.jpg

... och satte sig bekvämt tillrätta!
uppsittning3.jpg

Sen gick vi iväg - först åt ena hållet, sen åt det andra
rider_framifran.jpg

rider_bakifran.jpg

rider_lugnt_fran_sidan.jpg

Fira tyckte Eldfuxen var en mes som bara ville skritta, men hon är så snäll och duktig och lyhörd så hon höll sig till skritt i alla fall. Och så gick hon åt höger och åt vänster och startade och stannade!
rider_snett_framifran.jpg

Sen slutade vi och Eldfuxen kramade om Fira och berättade att hon är duktigast i hela världen!
avsittning.jpg

jo, jag hade tänkt vart med men det verkar inte som att de kan bestämma sig vad de ska ha för grenar så jag hinner nog inte träna nå vidare mkt så vi får se...

FIAN Gud va roligt att sitta upp första gången! Måste kännas som en dröm:love:
Hon är verkligen jättefin!

Eldfuxen Va fin hon är, Still going strong;)
Hälsa grattis, kul att ha en så gammal, bevis på att de blir gamla (hoppas hoppas)
Men gud våran nordis e född -91 och han ser mer förskräcklig ut!
De får ju liten rumpa, när musklerna försvinner..

Jaa kom igen nu! Alla åka till eldfuxen på hennes öppna hus!!
Å shit när jag är där är shone hos nachtmann!! HJälp d e ju snart! Nu kan ja inte ångra mej, tycker bara det är hemskt att behöva riskera hennes liv:cry:
Det finns ingen mer Shoshone i hela VÄRLDEN, inte ens Saffi ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 985
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka