Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 145
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Jag vet :S Men jag var ju bara 10 år när vi skaffade henne (fyllde 11 några månader senare) så jag hade ju inte så mkt att säga till om ;/ Men vi skulle ju först bara hyra henne men sen när hon kommit hem till oss så mådde hon mkt bättre och så blev vi alla kära i henne :D Sedan fick jag henne i födelsedagspresent :D :D

Kan vi inte försöka få ihop en liten söderträff? :o
Jag har bil och körkort förstås så jag kan ränna iväg några mil..
Vi är väl några stycken som huserar i södra delen av landet?

ja han ser mysig ut ditt nya hingst föl :d:d

ska hem och töm köra i morgon ska få deas att fota då ;)

Kan vi inte försöka få ihop en liten söderträff? :o
Jag har bil och körkort förstås så jag kan ränna iväg några mil..
Vi är väl några stycken som huserar i södra delen av landet?

JAAAAAAAAAAAA!!! Det hade varit riktigt roligt!! :banana:

*kl*

Igår red jag igen och nu gick det betydligt bättre! Jag är så glad. Skritt, lite trav och till och med en liten galopp blev det :banana:.

Bildbevis

ridturapril-1.jpg

Ni får en bild på Romeos specialare också. När han tycker att matte kräver för mycket då dyker han. Listig som en räv tycker han, såå jobbig tycker jag.

Romeospecial-1.jpg

Vi betestränar ju för fullt just nu. Jag törs inte släppa rätt ut på betet utan vi trappar upp ät-tiden under några veckor först. Igår då så satt jag en stund och tittade på hästarna. Det är mycket fascinerande att studera Romeos ätteknik jämfört med de andra ”normala” hästarnas. Jag överdriver inte när jag säger att Romeo hann repa av två till tre tuggor på samma tid som hans hagkompis tog en :eek:. Inte konstigt att han har lätt att lägga på sig :crazy:.

Fian: Vi hade en Skåneträff på gång tidigare i år men sedan blev flingor och människor skadade till höger och vänster så det rann tyvärr ut i sanden. Det vore jättekul med en sydträff av något slag! Jag kommer gärna om det inte blir allt för långt bort.

Trevlig fortsatt helg med era flingor, stora som små!

Grattis!!!:bump:
Vilken stor och fin kille!:)

Gjorde en lite felräkning tidigare:angel: Tinkas föl beräknas komma redan om tre veckor!:laugh:

Dammen är ganska ny, och har tidigare vart instängslad tror dom ska kunna ta ett bad i den iår!:)

Gud vad mycket gräs ni har!:eek: Härligt och vad härliga ridbilder!:laugh:

Vad härligt det ser ut!!
Han är superfin ju!

Kompisen och jag ska rida ut idag :bump:
Hon ska ta Jusette och jag har fått låna en stablil halblodsdam..
Går det bra så byter vi halvvägs så jag får rida min lilla flinga för första gången :love:

Jag har inte ridit på flera månader nu och är fortfarande lite smårädd efter olyckan förra året så kompisen får checka av läget på Jussan först :o

Kan vi inte försöka hitta en mittpunkt där vi kan ha vår träff?
Jag bor i Karlskrona och hit vill ni inte köra antar jag *S*

Senast ändrad av en moderator:

Jag bor med i karlskrona med min pojke så jag tycker det funkar alldeles kanon här upp! :D

Om en vecka så är det vår första tävling.. och jag är redan nervös!! men det ska bli såååå kul!!

Jag bor med i karlskrona med min pojke så jag tycker det funkar alldeles kanon här upp! :D

Om en vecka så är det vår första tävling.. och jag är redan nervös!! men det ska bli såååå kul!!

Åh.. :bump:
En till från staun!!
Vad roligt!

Gud vad mycket gräs ni har!:eek:

Jag vet!!! Och en :eek: är verkligen på sin plats. Gräset på den sydskånska myllan är inte det optimala betet för en lättfödd haflinger. Vi trivs dock så bra med människorna, hästarna, ja allt i detta stall så ”vi flytt int”. Förra sommaren fick han tidvis gå med betesbegränsare och byta hage på nätterna (men blev ändå rätt tjock :crazy:). Så får det bli i år också.

Vad härligt det ser ut!!
Han är superfin ju!

Kompisen och jag ska rida ut idag :bump:
Hon ska ta Jusette och jag har fått låna en stablil halblodsdam..
Går det bra så byter vi halvvägs så jag får rida min lilla flinga för första gången :love:

Jag har inte ridit på flera månader nu och är fortfarande lite smårädd efter olyckan förra året så kompisen får checka av läget på Jussan först :o

Kan vi inte försöka hitta en mittpunkt där vi kan ha vår träff?
Jag bor i Karlskrona och hit vill ni inte köra antar jag *S*

Tack! Hoppas din ridtur gick bra!

Att hitta en mittpunkt för träffen vore ju det optimala. När planerna för Skåneträffen smeds pratade vi om en ridled i Hässleholmstrakten men då var ju tanken att vi skulle rida tillsammans. Man kan ju faktiskt träffas utan flingor också :idea:.

Åhh , vill ha flingträff här i örebro området snart :D blir så sugen xD

ååhh helt kär :D

ebba går skit bra i tömkörning :D snart blir de riktig sele o lösa skanklar :P ( stavning?) .. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 987
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund