Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 145
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Hoppas inte! Men det behöver ju inte vara så, eller hur? Det kan ju finnas fler anledningar till att han inte fäller! Min gammeltant diagnosticerades med Cushings förra sommaren (hon har antagligen haft det ett tag, men det var först förra sommaren som hon fick diagnosen). Nu äter hon sedan c:a 8 månader ett litet rosa piller varje morgon, och mår fint. På söndag ska vi ha födelsedagskalas här. Då fyller hon 32! :banana: Bästa finaste hästen! :love:

Nej, visst kan det vara någon annan anledning till att han inte fäller. Det är lite typiskt mig att tro det värsta :(.

Det är skönt att höra att Sindys medicin fungerar. Är det Pergolid hon får? Vad hade hon mer för symptom? Du får ge henne en jättefödelsedagskram från mig i morgon :bump:!

Nu börjar hon se rejält tung ut :laugh:! Vilken fin sommarhage ni har med vatten i. Går hästarna i och badar också?

Varmt varmt varmt (:

Snart dax för stor rengöring i stallet ! Då blir de och ta fram högtryckstvätten och blåsa rent allt damm och skit :)

Persikan ;
De kommer alltid finnas skräckexempel ;D hahaha haflingers är väldigt envisa djur ;D hahaha , men de är bra gooa med :D

*kl*

Idag har Jusettes Holländska ägare och jag haft roligt vill jag lova.
Vi tog ner henne till hans ställe för att köra!
Gerben började med att tömköra henne och redan där tappade jag hakan..
Hon lydde minsta röstkommando från honom och han rörde knappt tömmarna.. :d Inte konstigt att hon är mjuk som smör i munnen.
Alla gångarter i lugnt och ökad.. Halt framåt, halt igen, trav, galopp.. Höger och vänster.. Knappt några ledande tömtag ens.. Jag såg ut såhär :-O

Sen racade vi runt lite i den stora hagen med vagnen.. Jusette älskade det! och jag med :love:

Han fick lova att lära mig Holländska för det förstår hon tydligen alldeles lysande :D
Efteråt blev det kaffe iden soliga hagen med Gerben och hans gulliga fru och massa prat på Svenghollska *S* Jussan strosade runt och snappade i sig gräs förstås.
Härligt!!

t%C3%B6mk%C3%B6r2

t%C3%B6m

t%C3%B6mk%C3%B6r1

vagn

fr%C3%A5nvagn

*kl*

Idag har Jusettes Holländska ägare och jag haft roligt vill jag lova.
Vi tog ner henne till hans ställe för att köra!
Gerben började med att tömköra henne och redan där tappade jag hakan..
Hon lydde minsta röstkommando från honom och han rörde knappt tömmarna.. :d Inte konstigt att hon är mjuk som smör i munnen.
Alla gångarter i lugnt och ökad.. Halt framåt, halt igen, trav, galopp.. Höger och vänster.. Knappt några ledande tömtag ens.. Jag såg ut såhär :-O

Sen racade vi runt lite i den stora hagen med vagnen.. Jusette älskade det! och jag med :love:

Han fick lova att lära mig Holländska för det förstår hon tydligen alldeles lysande :D
Efteråt blev det kaffe iden soliga hagen med Gerben och hans gulliga fru och massa prat på Svenghollska *S* Jussan strosade runt och snappade i sig gräs förstås.
Härligt!!

fr%C3%A5nvagn

Vad roligt!!!!!!!!!!!! Många av de holländska haflingerna är fantastiskt välskolade och det kan jag förstå på det du beskriver ovan.
Grattis, ska bli roligt att se henne "sopa banan" på olika tävlingar.:bump:
Förresten står det ett sto som heter "Fiorella" hos Gerben? Har sett detta namnet i något annat hästsammanhang men glömt var?:o

Ha en skön och solig helg alla Buke-vänner. Slutar jobba nu, så jag stänger ner datan för att i stället njuta av vårsolen och våra haffisar!:laugh:

Ja vi har Fiorella hos oss :D
Hon är dräktig med Nachtmann så nu väntar vi med stor nyfikenhet på vad hon tänker klämma ut.

Jusette är verkligen duktig ja och bara 4 år så det ska bli spännande att träna vidare med henne.. :D

Bara jag kan plugga in lite kommandon på Holländska så *S*
Det kan jag ha nytta av i inridningen nu också..

Senast ändrad av en moderator:

Det var roligt.. Jag ser fortfarande ut såhär ---> :D

Ingen bra bild men jag måste visa hur fin hon är i sitt huvudlag :love:

Även om luggen spretar åt alla håll.. :devil:

huvudlag

Nästa gång blir det fläta..

Nu Äntligen har han kommit!! Always on my mind
Han föddes utan komplikationer vi 11 tiden i dag :bump:
Här kommer första foto skörden:banana:

Visst är han bedårande!!

GRATTIS!!! :bump::bump:
Jaaa han är bedårande :love:

Farligt att se de små ju :angel:

Tack!! himmel vad stolt jag är!!!!!

Bättre och fler bilder kommer im :love::banana::bump:

Så duktig hon är! Jag tycker det är ursvårt att tömköra och beundrar verkligen alla som får det att se så där lätt ut.

Tack!! himmel vad stolt jag är!!!!!

Bättre och fler bilder kommer im :love::banana::bump:

GRATTIS!!!!!!!!! Sikken en "dulleplutt" som mina barnbarn säger:love: och vilken stor kille, fint namn också!
Jag hade stängt ner datorn men efter att du ringt och berättat nyheten så var jag ju tvungen att gå in och ställa mig bredvid Bukegänget och gratulations lovsången!:bump: Stolt farmor som jag ju är!!:bow:
Nu har vi ju en liten fyrklöver av syskon och det är roligt att se hur släktdragen går igen. Hans bläs påminner mycket om Ochra´s....:love: som bor i Skåne.
Syskonen har nu endast en kvar att vänta ut .......... men pappsen jobbar på i Danmark.
grattis, grattis,grattis......... :love:pussa dem från farmor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 987
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund