Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 143
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Tack tack!! :bow:
Jag är så stolt och glad. Rita (stoet)har aldrig varit vackrare. Hon lyser som solen i karlstad!!! Hon trivs verkligen med att vara mamma :cry: hon är såååååå duktig:)

Rita är bara SÅÅÅ vacker!:love: Det syns verkligen att hon lyser av stolthet över sin söta lilla kille. Grattis!!Blir lika glad varje gång när jag ser en lyckad fölning.

Nu börjar jag förstå varför flingor inte ska äta havre,jag skickade på Hannie en rejäl portion för att hon var så jäk.a seg men det skulle jag inte ha gjort:eek:.Idag var det rodeo hela skogsturen, tror att jag befann mig mer över sadeln än i o jag som annars är så harig tyckte att det var skitkul med en pigg häst!:D Men havreransonen är halverad till Hannies stora förtret.
Har inte vant mig vid Hackamooret än, tycker att jag inte riktigt har samma koll som med bett men Hannie gillar det jättemycket och går bättre än någonsin./L

hehe rita ser verkligen ut och trivas :) Hingsten är väldigt vacker (:

ååh är sugen o skicka min på betäckning man blir så kääär :D

Vi får se pappa tänker över de nu när vårat travarsto snart åker o inte kommer hem förens 1 september typ :cry:
Kommer bli tomt utan henne :( ingen bitch i stallet längre :devil:
Bara ebbabus :/ Men vi kanske får hit styvbrosans moteruss :D
Hehe ^^

Åhhhh i morgon blir de tömkörning i skogen :D :D

Ja de hoppas jag med (: Han undrar bara hur han ska orka med två föl nästa vår ;)
De jag är mest orolig över att ja blir utan häst då :/
Kommer inte kunna rida & o så på samma sätt :(
Suck kommer dö utan att få rida :/
Men men .. De löser sig (: De är ju bra söta ! :)

Rita är bara SÅÅÅ vacker!:love: Det syns verkligen att hon lyser av stolthet över sin söta lilla kille. Grattis!!Blir lika glad varje gång när jag ser en lyckad fölning.

Nu börjar jag förstå varför flingor inte ska äta havre,jag skickade på Hannie en rejäl portion för att hon var så jäk.a seg men det skulle jag inte ha gjort:eek:.Idag var det rodeo hela skogsturen, tror att jag befann mig mer över sadeln än i o jag som annars är så harig tyckte att det var skitkul med en pigg häst!:D Men havreransonen är halverad till Hannies stora förtret.
Har inte vant mig vid Hackamooret än, tycker att jag inte riktigt har samma koll som med bett men Hannie gillar det jättemycket och går bättre än någonsin./L

Visst är det härligt när man kommer på sådana där saker som havren och bettet och sen bara funkar de :bump:

arna: Visst är hon fin!! Här kommer en till. hi hi
http://i283.photobucket.com/albums/kk309/charnac/RitaAlle7.jpg

Mandiz: hoppas far din tar sitt förnuft till fånga :D Det här måste du bara få uppleva :rofl:

Med risk för att bli tjatig. JÄKLAR VAD GLAD JAG ÄR :banana:

Som hingstägare kan man inte annat än bli överlycklig när man upplever sådan enorm glädje som du har över din Alle och som Ochras ägare också har ringt och berättat om.:love: Samtidigt är det dubbelt så skönt att det gått bra för de ston som "kommer utifrån", det känns ju alltid som ett extra ansvar att det ska gå bra och att fölen ska motsvara förväntningarna.:love:

charnac De är underbara! Både mor och son ju!

Men hörni!! Titta vad jag har gjort idag.. Premiärturen är avklarad på dessa bilderna. Första ridturen på min pålla :love:
Det var tråkigt att stå ensam kvar på stallplanen och då kan man roa sig med att backa :devil:

Vilken känsla det var att få rida henne idag... Jag känner mig såhär --->:bump::banana::bump:

(nonchalera gärna hösäcken på ryggen och de leriga benen :angel: )

rid1

ridning

:) kul att rida ;)

tömkör min :D kanske ska få en riktig arbetesele nu :D hehe pappas tjejkompis maria är amatörkusk och hennes pappa kanske hade kvar några sådana selar :D så om de hade de kanske ja skulle få en till Ebba :banana::banana:

Tack! Hoppas din ridtur gick bra!

Att hitta en mittpunkt för träffen vore ju det optimala. När planerna för Skåneträffen smeds pratade vi om en ridled i Hässleholmstrakten men då var ju tanken att vi skulle rida tillsammans. Man kan ju faktiskt träffas utan flingor också :idea:.

Det gick hur bra som helst. tack :D

Jo min tanke var nog att träffas utan flingorna denna gången..
Det bästa vore ju om vi kunde träffas hemma hos någon kanske?

Som sagt var innan, mitt hem är öppet men jag bor ju lite avsides.

Ja de skulle vara jättekul att träffas! Jag är med!

På tal om att träffas, hur många ska till Gislaved i september?

Det gick hur bra som helst. tack :D

Jo min tanke var nog att träffas utan flingorna denna gången..
Det bästa vore ju om vi kunde träffas hemma hos någon kanske?

Som sagt var innan, mitt hem är öppet men jag bor ju lite avsides.

Utan flingor första gången, kan jag rekommendera.:banana: Vi gjorde det för ett par år sedan hos oss och det fanns verkligen ett behov av att träffa likasinnade i närområdet. Något år senare träffades vi igen då var flingorna med. "Holavedsritten" varade en hel helg, allt till självkostnadspris, jätte roligt.
Kanske dags igen!? Finns det några flingfolk här på Buke i norra Småland/södra Östergötland/Jönköpingstrakten allt beroende på hur långt ni vill köra som känner sig manade:) hör av er.:rofl:

Ja de skulle vara jättekul att träffas! Jag är med!

På tal om att träffas, hur många ska till Gislaved i september?

Inte med haflinger men om jag har tid och möjlighet så vill jag åka och titta i alla fall.:rofl: Att se många haflinger på en gång är alltid lika intressant.:bump:
Ha en trevlig dag!:banana:

Det där var roligt att se! Såå typiskt att jag/hon bor så långt bort :(.

Vad är det hon gör egentligen när hon får honom att byta varv i den andra filmen?

Hon tittar på baken för att få honom att flytta bakbenen, så att hans uppmärksamhet hamnar på henne - sen visar hon honom att gå åt andra hållet... Ser så lätt ut när hon gör det;)

Vita tecken på benen är inte önskvärt, men det förekommer! Både i Sverige och andra länder. Likaså är inte gråa eller svarta strån i man och svans önskvärt!

:eek:Hittade svarta strån i Wincents man i helgen - kommer det med åldern???? Tycker inte han har haft det innan!!

Men Shit det där var ju SKITBRA!!
Guud va han va lyhörd, man kan nästan inte tro det är en haflinger!
Skojar du?? Skitkul för oss att se, tycker iaf ja:eek:

Men gud va likt det är NH:n men det var AR va..
Det verkar jätteintressant! Ja vill oxå, kan ingen sån bo här!

Sätt gärna in fler filmer om du har:love:

Nej det där var NH!!! (Parelli).

Jag har knappt tränat AR på senaste, för att jag ville bygga upp hans förtroende till mig först och få honom mer lyhörd.

Testade lite AR i helgen dock och det gick mycket bättre än innan:banana:

Ja han är väldigt duktig med henne - inte riktigt llika duktig med mig, jag måste ju ha tid att lära mig också.

Hon tränar honom en gång i veckan och sen så "tränar hon mig" en gång varannan vecka. Jag valde att göra så eftersom jag själv har så dåligt med tid nu när jag pendlar - men snart ska det förhoppningsvis vara slut på det.

Jag är jätteglad att jag valde att göra, för det har gett resultat jättefort. Visst vill man gärna vara med på all träning av sin häst, men har man inte möjligheten/tiden tycker jag detta är ett bra alternativ, så att inte träningen står helt still...

Iser det ser jätte trevligt ut och han ser allert och fin ut:) men vad är minisadeln till för?

Tack tack allihoppa! Ja det är verkligen kul att han gillar det så. Ska försöka filma mer snart (och lite längre snuttar)

Det är en barbackapad, för att jag skulle rida sen. Den var jätteskön kan jag säga:laugh:

Utan flingor första gången, kan jag rekommendera.:banana: Vi gjorde det för ett par år sedan hos oss och det fanns verkligen ett behov av att träffa likasinnade i närområdet. Något år senare träffades vi igen då var flingorna med. "Holavedsritten" varade en hel helg, allt till självkostnadspris, jätte roligt.
Kanske dags igen!? Finns det några flingfolk här på Buke i norra Småland/södra Östergötland/Jönköpingstrakten allt beroende på hur långt ni vill köra som känner sig manade:) hör av er.:rofl:

Åh.. Kan inte en Blekingebo få komma upp då med?
Jag är "halvt uppvuxen" uppåt där du huserar då mina morföräldrar bodde i norra Småland.. Längtar upp ibland ju!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 985
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka