Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Persikan :
Jo moddy har dött :(
Hon dog direkt efter att hon hade fått fölet ...
Jobbigt , men de har iaf hittat en "ny" mamma till den så länge !
De blev en hingst !

Eldfuxen jag behööööver dig :bow:
Fjäskar galet nu för jag blir bara förvirrad när jag googlar..

Känns som om jag skulle behöva gå i Haflingerskola eller nåt :o

Vad är det du behöver hjälp med?

Antar att du letar efter din Jusettes föräldrar eller nåt? Här hittade jag i alla fall en bild av hennes pappa! http://www.kvth.nl/HK2005HAF.html Bläddra ner ungefär 2/3 av sidan så ser du honom - energiskt travande! :D Bilden är från 2005 då han var 17 år!

Här finns en bild av hennes farfar Star: http://img12.exs.cx/img12/1816/star18fl.jpg

Och här finns fler bilder av Star och Strizzi van de Heksenketel:http://www.haflingerhengsten.nl/ Klicka på knappen "Haflingerhengsten" till vänster - Star till vänster, Strizzi till höger.

Har hittat fler bilder, men de finns inte på officiella hemsidor eller så, så jag måste kolla med "upphovskvinnan" innan jag postar dem här!

Vad gullig du är! Tack! :love:

Det kanske blir en till bok så småningom ... Något speciellt ni vill läsa om? :D Jag menar SÖRPLA I ER! :rofl: (Dina formuleringar är störtsköna, Persikan!)

Oh jaaaaaaaaa........:bow: öh allt vill vi veta, sörpla i oss! Stostammar, historia ja, allt som vi under vintern har babblat om här på Buke!!!:bump:

Persikan :
Jo moddy har dött :(
Hon dog direkt efter att hon hade fått fölet ...
Jobbigt , men de har iaf hittat en "ny" mamma till den så länge !
De blev en hingst !

Stackars liten!:cry: Så jobbigt men kanske inte något att ta upp i detaljer och just nu i fölningsperioden......... eller är jag för "harig".:crazy:

Senast ändrad:

Nu tänkte jag lägga in filmerna, som jag pratade om från förre helgen, när min NH-tränar tränar lite med Wincent.

Som vanligt har jag inte filmat så mycket och inte fått med det väsentliga, men för mig åtminstone syns skillnaden faktisk.

Han reagerer på mycket mindre hjälper nu och är mer uppmärksam. Vet som sagt inte om det är så mycket för er att se, men för mig är det roligt:D

Senast ändrad:

Vad duktiga ni är!! Visst är det roligt att dansa med hästar :love:

Vad är det du behöver hjälp med?

Antar att du letar efter din Jusettes föräldrar eller nåt? Här hittade jag i alla fall en bild av hennes pappa! http://www.kvth.nl/HK2005HAF.html Bläddra ner ungefär 2/3 av sidan så ser du honom - energiskt travande! :D Bilden är från 2005 då han var 17 år!

Här finns en bild av hennes farfar Star: http://img12.exs.cx/img12/1816/star18fl.jpg

Och här finns fler bilder av Star och Strizzi van de Heksenketel:http://www.haflingerhengsten.nl/ Klicka på knappen "Haflingerhengsten" till vänster - Star till vänster, Strizzi till höger.

Har hittat fler bilder, men de finns inte på officiella hemsidor eller så, så jag måste kolla med "upphovskvinnan" innan jag postar dem här!

Tack :bow:
Vilka stiliga herrar :D
:love:

Sökte på Haflinger på youtube. Det finns ju hur många roliga, mysiga hemma filmer som helst. Där kan man ju kolla på Haflinger till ögonen lossnar = )

Irene87 skrev:
20030619.jpg

Helt underbar :love::love:!

Nu tänkte jag lägga in filmerna, som jag pratade om från förre helgen, när min NH-tränar tränar lite med Wincent.

Som vanligt har jag inte filmat så mycket och inte fått med det väsentliga, men för mig åtminstone syns skillnaden faktisk.

Han reagerer på mycket mindre hjälper nu och är mer uppmärksam. Vet som sagt inte om det är så mycket för er att se, men för mig är det roligt:D

Det där var roligt att se! Såå typiskt att jag/hon bor så långt bort :(.

Vad är det hon gör egentligen när hon får honom att byta varv i den andra filmen?

Måste skryta lite ;)

Haha Ebbsan är iaf frisk nu alla muskelspänningar & stelheten har släppt nu ! :laugh::laugh: Så matte e glad igen :D

Började o longera henne lite lugnt idag , för att kolla henne ! :) De gick super !

Sen efter 10 min uppvärmning så böt vi ut longerlinan mot tömmar.
Så tömkörde damen i en halvtimme i .. De gick super bra ! :D Hon knallade på utan problem , de har ju tolkat efter henne lite så hon fattade på en gång vad de handlade om.
Så pappa tror att vi kan sätta henne bakom vagn om typ 3 veckor ! :)
Så nu ska ebba blir körhäst ;D Hehe ska ut och köra henne i rockad och i speedcarten sen :)

Så nu ska de byggas muskler!

Hejhej! Ja det är jag som är dottern till rabalder då.. Nu ska jag berätta lite om min häst :)
Hon är 142 i mnkhjd och 11 år. Hon heter Sofia och är väldigt busig men ändå väääldigt snäll och go!
Hon älskar mat (haha) och hon är lite "allround" hon kan alltså lite av varje, har hoppat terrängträning med henne en gång och det älskade hon, jag och mamma kör henne ganska ofta med våran tvåsittsiga rockard, det älskar hon! Vi har ägt henne i ca 3 år och hon har okänd härstammning och okänd ras. Hon är köpt från Visingsö och är imp. från Tyskland. (Har lettiskt pass)
Sofia är jättesnäll mot yngre ryttar/nybörjare och små barn men är man lite äldre och ställer mer och högre krav så blir hon busig och envis. Detta är ju lite lösryckt snabbinfo, så ni får GÄRNA ställa frågor om henne :) Kan nog svara på det mesta ^^
Här är lite bilder på henne, hon har dock två strumpor bak och jag har hört att flingor inte får ha tecken på benen :confused:
Men hon är ju som sagt korsning..
Men här är iaf bilderna:

20040839.jpg

20040841.jpg

20040840.jpg

Vilken söötis du har (:
Ser precis ut som en flinga i ansiktet (:
Fin färg dessutom (;

Tack <3 Ja hon e JÄTTESÖT :D :love: Men flingor har väll inte tecken på ben osv? bara i ansiktet? Om jag inte är helt ute och svävar :rofl::o:D

Nej jag tror inte de får ha tecken på benen ?
Hmpft fråga någon mer insatt i flingrasen ;)
Men jag tror att de inte får ha tecken på benen !! :)

Så hon är från visingsö? (;

Vita tecken på benen är inte önskvärt, men det förekommer! Både i Sverige och andra länder. Likaså är inte gråa eller svarta strån i man och svans önskvärt!

Men du, varför har hon ett lettiskt pass? Om hon är importerad från Tyskland?

Så go hon ser ut att vara!
Jag vill borra i näsan i all pälsen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 478
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna