Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Hm, liite lång hals kanske han har och visst kan jag se att han ser lång ut på vissa bilder men det är väl också sättet du rider honom (lång och låg) som förstärker den bilden. Obs absolut inte negativt menat!!! Man kan ju tex titta på boxbilden istället och tänka sig honom i en högre form men med mer välvd rygg än på bilden.

Så farligt sänkt rygg tycker jag inte heller att han har. Med lite mer ryggmuskler kommer han ju att se bättre ut.

Nej Lakrits, jag tycker nog inte alls att han är så särkilt ful faktiskt :laugh:.

Hur hög är han förresten? Det tror jag aldrig du har skrivit.

Lakrits: Jag tror jag måste förtydliga mig lite så att du inte tar illa upp ;). Alltså i mina ögon ser alla westernhästar rätt långa ut :).

A men GUD då måste ja ha läst den!
Sörplade i mig varenda bokstav t.o.m sidonumren och bävade för att den snart skulle ta slut:(

Glattis till fölisen! Va kul med ett stoföl:laugh: Den blir nog fin.

Själv e ja en väldigt stolt flingägare idag

Åkte iväg med Shone idag och lasta ur hos en kompis och sen kom en annan kompis och vi red iväg till en paddock och tränade lite sen red vi tillbaka och den andra hästen red hem och ja band fast henne på utsidan av transporten.

Vet inte om det var för att hon SOV UTE inatt eller om hon börjat brunsta men hon var såååå lugn
Helcool hela tiden, även när den andre hästen flög i luften som en galning. Då tittade hon bara på den och stod still.

Sen lastade ja henne utan problem igen sen satte vi oss och fikade i solen och hon stod där inne och åt hö så fint.
Med dörren öppen och luckan nere..

Shoshone062.jpg

Här ser hon ut som hon ska spy typ, Ser väldigt undergiven och ängslig ut på ögonen..

Shoshone061.jpg

Och titta så smal hon blivit när den värsta raggen ramlat:p

Shoshone064.jpg

Nöjd som även hon var så blev det såklart en rull me

Denna bestämda frusten i slutet är så rolig, så låter de jämt.
Typ som SÅ nu är det klart!

Känns så skönt när det inte behöver vara ett så stort projekt att åka iväg me hästen, när allt går så lätt!
Nu tycker ja hon är redo att uppfostra en fölis, för två år sedan kunde hon alldeles för lite och var på tok för galen men övning ger färdighet!

Nu ska ja på kalas, måste lägga tegelstenar i paketet så det blir tungt, är ju bara ett kuvert:grin:

Nej han är inte FUL!! Va ere för dumheter, då har du inte sett en ful häst:rofl:
På tal om western måste ja tillägga att Shone kunde snurra runt sådär, fast sakta såklart..
Hon är jättelyhörd vart man sätter skänklarna så lägger man den 2 cm fram vid sadelgjorden så åker hela framdelen runt och baken still, JÄTTE duktig!
Lägger man bak den så åker bakdelen iväg fast då är hon sämre på att ha still framdelen.

Haha ja håller på och bli westernryttare här:p
Utan tränare:angel:
Men ja hittar på eget...

Men ska ja luta mig lite bakåt dårå när hon ska snurra runt?
Ja försökte idag att göra en sån där western ryggning så man kutar ihop sig lite till en räka :D

Lägger även till att hästen fattade galopp i BÅDA varven UTAN att sparka bakut och hon klarade att hålla galoppen på kortsidorna me!!

Till Linea pea: Himmel va söt hon är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Westernryttare är jag inte, men tycker att westerntränsen är VÄLDIGT fina :love:! Igår skaffade jag mig ett sådant här:

P4230008.jpg

Försökte också ta bilder på tränset på Belle, men hon såg mest ut som en åsna idag, så det här var det bästa jag kunde åstadkomma:crazy::

P4230005.jpg

Men tyglarna MÅSTE jag göra något åt! Vad sjutton gör ni westernryttare med alla meter delade tyglar :eek::confused::D???

Vilket snyggt träns! :d

Lånar din knapp lite med..
Nu är pållans ägare tillbaka i Sverige :bump:
På lördag ville han att vi ska ut och köra Jussan så jag får se hur långt de har kommit i den träningen sen ska vi skriva papprena..:banana::banana:

Frågade om hennes stam men det enda han kunde i huvudet var att hon ska tillhöra S-linjen.. Sturm nånting sa han på Holländsk/engelska *S*

Jag skulle få alla papper och sånt på lördag så nu håller jag på att få spunk av nyfikenhet! :D
I morgon fyller hon 4 år min lilla ponny :love:

Efter som det inte blivit några fölbilder så kommer här några andra hemmifrån oss :laugh:

Mina hästar:http://i283.photobucket.com/albums/kk309/charnac/RitaoChalle.jpg
Min bodercollie http://i283.photobucket.com/albums/kk309/charnac/NINJA1.jpg
och min Misse http://i283.photobucket.com/albums/kk309/charnac/Missulon1.jpg och en bild till på Challe trots avsaknaden av vit man ;)http://i283.photobucket.com/albums/kk309/charnac/Challe1.jpg. Så där jag!! Det var hela familjen hittills. Utom sambon då förstås, men han har ingen päls så han vill ingen se bilder på.Ha ha:rofl:

Nej Lakrits, jag tycker nog inte alls att han är så särkilt ful faktiskt :laugh:.

Tycker inte jag heller!! Jag har adrig sett en ful häst i hela mitt liv. Han hade sett lite trevligare ut med lite mera ryggmuskler, men det går ju att åtgärda med lite tömkörning och handra roliga övningar. :bump:
Nej så ful är han inte. Han är super söt. ;)

Till Bettysmatte: Jag lovar dig, att när du ridit med sådana tyglar ett tag så tycker du att vanliga tyglar känns jätte konstigt att rida med och aldeles för korta. Tyckte jag iaf. Fast i början tyckte jag med att det kändes som och rida med 2 longerlinor :rofl:

Min pålla går ute hon har vilat sedan i söndags !

De går på bete just nu och njuter av solen ! (:
Vi har ju lösdrift hemma :)
Så de kan ju gå in i ladan om de känner för de ! :)

Ska försöka börja tömköra henne nu iaf !!
Får ta de lite lugnt o se så hon inte är stel & så :)

Alla ni har så fina hästar/ponnyer & föl (: :D

Fast nu sitter jag här med hennes pass i min hand :bump::banana::bump:

Jusette
e: Strizzi van de Heksenketel
u: Judith van Heidenheim
ue: Maarschalk

Säger inte en gröngöling som mig någonting så nu ska här googlas :o

Grattis till hästägarskapet!:laugh:

linea pea grattis till fölet, väldigt vackert namn!:)

Nån som har tips på hingst namn på N?;)

Hingstnamn på N ... Hmmpft , måste tänka lite ^^
Hehe har vare med o döpt ett antal hästar ^^
Men dock inga på N :P

Hmmmm ... Norton kan du döpa han till ^^ asg ;D

:grin:

fodervärds-och-blivande-hästägarskap ja :D tack!

N är svårt tycker jag..

Nero
Nemo
Nestor
Nimbus
Nougat
Nurre

urk jag kan inte komma på några alls ju :crazy:

Hm, liite lång hals kanske han har och visst kan jag se att han ser lång ut på vissa bilder men det är väl också sättet du rider honom (lång och låg) som förstärker den bilden. Obs absolut inte negativt menat!!! Man kan ju tex titta på boxbilden istället och tänka sig honom i en högre form men med mer välvd rygg än på bilden.

Så farligt sänkt rygg tycker jag inte heller att han har. Med lite mer ryggmuskler kommer han ju att se bättre ut.

Hur hög är han förresten? Det tror jag aldrig du har skrivit.

Jo, det är förvisso sant att jag rider honom lång och låg, det har du helt rätt i. Bilden blir ju lite annan då men han kan bli rätt lång ändå emellanåt.
Jag tror att han kan bli fin framöver med mer ryggmuskler, hans rygg kommer säkert att resa sig lite också tror jag, men just nu är han inte alls vacker. Som tur är så är inte jag orsaken i alla fall ;).

Jag tar inte alls de du skriver som negativt, absolut inte så det är lugnt :D

Jag vet faktiskt inte hur hög han är just nu men när jag köpte honom så skulle han vara 141 cm men jag har aldrig kollat om det stämt faktiskt. Nu har han en ganska stor skillnad från manken och ryggen men jag får mäta han där man ska en dag så får vi se hur hög han är,,,kan ju bli intressant...hahaha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 483
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve