Sv: Haflingertråden
Vilka fina bilder på Shone
.
Jag har också märkt att de blir lite smalare nu när pälsen trillat av
.
Angående ridningen;
När jag gör dessa vändningar till början på spin så om jag går in från skritt så sätter jag mig ner i sadeln, och lägger tyngden lite lite bakåt. Du behöver nödvändigtvis inte luta dig bakåt. Sen lägger jag till ytterskänkel och tygel eller bara tygel och öppnar upp innersidan.
Om jag står stilla så backar jag några steg och sen gör samma sak.
Vad kul att du fått upp ögonen för westernridningen, det är verkligen en toppeninriktning.
Jag har tränat för tränare endast 3 gånger sen jag började rida western för 3 år sedan, resten är självlärt.
Eller ja..man vet vad man vill utföra och sen får man känna sig fram. Känslan är otroligt viktigt...tycker jag.
Nej han är inte FUL!! Va ere för dumheter, då har du inte sett en ful häst
På tal om western måste ja tillägga att Shone kunde snurra runt sådär, fast sakta såklart..
Hon är jättelyhörd vart man sätter skänklarna så lägger man den 2 cm fram vid sadelgjorden så åker hela framdelen runt och baken still, JÄTTE duktig!
Lägger man bak den så åker bakdelen iväg fast då är hon sämre på att ha still framdelen.
Haha ja håller på och bli westernryttare här
Utan tränare
Men ja hittar på eget...
Men ska ja luta mig lite bakåt dårå när hon ska snurra runt?
Ja försökte idag att göra en sån där western ryggning så man kutar ihop sig lite till en räka
Lägger även till att hästen fattade galopp i BÅDA varven UTAN att sparka bakut och hon klarade att hålla galoppen på kortsidorna me!!
Vilka fina bilder på Shone
Jag har också märkt att de blir lite smalare nu när pälsen trillat av
Angående ridningen;
När jag gör dessa vändningar till början på spin så om jag går in från skritt så sätter jag mig ner i sadeln, och lägger tyngden lite lite bakåt. Du behöver nödvändigtvis inte luta dig bakåt. Sen lägger jag till ytterskänkel och tygel eller bara tygel och öppnar upp innersidan.
Om jag står stilla så backar jag några steg och sen gör samma sak.
Vad kul att du fått upp ögonen för westernridningen, det är verkligen en toppeninriktning.
Jag har tränat för tränare endast 3 gånger sen jag började rida western för 3 år sedan, resten är självlärt.
Eller ja..man vet vad man vill utföra och sen får man känna sig fram. Känslan är otroligt viktigt...tycker jag.