Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

haha äntligen har min dam nästan släppt all vinterpäls x)

Stackars liten!:cry: Så jobbigt men kanske inte något att ta upp i detaljer och just nu i fölningsperioden......... eller är jag för "harig".:crazy:

nej de hemskt :(
men förra gången hon fick föl sparkade hon ihjäl de moddy ..
Men nu gick hon ett tragiskt öde till mötes :( De var synd de var en mkt vacker häst , en fux med stor bred bläs ;/

haha äntligen har min dam nästan släppt all vinterpäls x)

Jussan ser ut att ha släppt sin men tji får man när man drar med gummiborsten över henne :devil:

Hon fyllde fyra år igår :D
Tyvärr spenderade jag dagen på sjukhuset men idag ska hon grattas med massa morötter och äpplen :love:

Tänk på att det är skillnad att tolka efter en häst och att köra den..
Speciellt en äldre som inte är inkörd..

Men Shit det där var ju SKITBRA!!
Guud va han va lyhörd, man kan nästan inte tro det är en haflinger!
Skojar du?? Skitkul för oss att se, tycker iaf ja:eek:

Men gud va likt det är NH:n men det var AR va..
Det verkar jätteintressant! Ja vill oxå, kan ingen sån bo här!

Sätt gärna in fler filmer om du har:love:

Men Shit det där var ju SKITBRA!!
Guud va han va lyhörd, man kan nästan inte tro det är en haflinger!
Skojar du?? Skitkul för oss att se, tycker iaf ja:eek:

Men gud va likt det är NH:n men det var AR va..
Det verkar jätteintressant! Ja vill oxå, kan ingen sån bo här!

Sätt gärna in fler filmer om du har:love:

Hakar på här.......
Iser så duktig han är och oh, vad han liknar våra "Wildkoglar"!
Jobba på med honom för han ser verkligen ut till att gilla att jobba!:bump:

Vad är det hon gör egentligen när hon får honom att byta varv i den andra filmen?

Precis innan vändningen ser man hur hon kollar mot baken och pekar ut med sticken mot baken på honom, vilket gör att han vänder ut rumpan och sen vänder dom!:laugh:

Iser det ser jätte trevligt ut och han ser allert och fin ut:) men vad är minisadeln till för?

nu ska jag ut till stallet i solskenet!:D tr det eller ej men vi har haft strålande sol och 10 -15grader varje dag i över 14 dagar!
Måste vara rekord!:bump:

Jaaow de e klart skillnad på tolkning & körning men tror damen faktiskt är körd någon enstaka gång om jag inte minns helt fel (?) ..
Hm får kolla i hennes papper från ridskolan ..

Just nu går hon på bete och har de bra över helgen medans matte spänderar tid hos sin mamma i sthlm (;

Jepp det är hon :D Hon är en korsning :D Och hon har JÄTTEFIN man :D Den har en massa färger xD Lite brun o så men om man delar på den så blir den JÄTTE ljusgrå asså silvergrå! Den är JÄTTEFIN :D

Ingen aning :S Vet ingenting om hennes bakgrund och förra ägaren var typ helt lost :S Han höll inte ens reda på vad hans egna hästar hette :confused: Han var tvungen att kolla vad hon hette i en massa papper o grejjer :crazy: Men hon har det bra nu iaf :D

Nu berättade mamma varför hon har ett lettiskt pass, jo det är så att f.d ägaren är hästhandlare och sparar in pengar på allt och tar typ övepriser o.s.v för att få in mer pengar och mamma berättade att han har en gård i Lettland och det är mkt billigare att skaffa pass i Lettland än i Tyskland och Sverige. Därav ett lettiskt pass!

Vilket pucko som inte ens håller reda på vad hästarna heter :S

Romeo har inte alls släppt särkilt mycket av sin vinterpäls än och han brukar vara tidig! Usch nu börjar skräckscenarierna dyka upp. Tänk om han har fått Cushings :crazy::crazy:.

Hoppas inte! Men det behöver ju inte vara så, eller hur? Det kan ju finnas fler anledningar till att han inte fäller! Min gammeltant diagnosticerades med Cushings förra sommaren (hon har antagligen haft det ett tag, men det var först förra sommaren som hon fick diagnosen). Nu äter hon sedan c:a 8 månader ett litet rosa piller varje morgon, och mår fint. På söndag ska vi ha födelsedagskalas här. Då fyller hon 32! :banana: Bästa finaste hästen! :love:

Oj hjälp 32 år?:P gud min korsning skulle bli 31 år den 17 Maj :/
Vi fick ta bort han av att han blev blind o kunde inte hålla undan ebba från sin mat fast travarstot vaktade honom ..
Fick ta bort han den 2 September . två dagar efter min stora olycka ..
Suck hoppas bara att ebbas muskelstelhet inte kommer tillbaka , blir rädd faktiskt att jag ska förlora henne med :/

Du måste ju ge henne en bunte grattis morötter från oss här på bukefalos då!:D

Tinka vill också vad med och visa vad fint hon kan vagga fram med magen i vädret!

och ett par bilder från vår inspektion av sommarhagen:)
april016.jpg

vattnet var lika gott som förra året!;)
april018.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 478
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna