Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Va kul att få se Romeo! Jag minns knappt att jag har sett honom innan. Han är fin:love:

Tack! Ha ha, jag som tycker jag bombarderar er med Romeo-bilder titt som tätt :laugh:
Wincents ätteknik är också något utöver det vanliga. Man kan nästan få helt stress av att se honom. Han glufsar i sig och det kan inte gå tillräckligt fort. Jag skulle vilja lära honom att ta små tuggor och tugga ordentligt på maten och att lämna lite tid mellanm varje tugga för att andas:laugh:

Ja visst blir man lite stressad över att se dem! Precis det där sista brukar jag också tänka. Hallåå Romeo, ska du inte andas någon gång :D. Jag fattar inte hur han hinner svälja heller. Han bara matar in nytt i en rasande fart.

Ja, han ser fin ut!:)

Så Romeo har en specialare! :D
Queso är har också sina specialare, det kanske ni har förstått.
När han blir trött i de vanliga musklerna tar han till lite "spansk skritt" t.ex. ,ja det går för den delen lika bra i trav och galopp. :rofl:
När han tycker det är för långtråkigt gräver han en grop med frambenen. Här tar han en paus.
19464352.jpg

Tack till dig också!

Spansk skritt :rofl:. Ja de är för roliga våra kära flingor. Så smarta! Du har ingen bild?

Hej! Nu har jag också hittat till haflingertråden och vill bidra med några bilder från hingstfölet vi fick i natt men jag fatta inte riktigt hur jag lägga in bilder här.Kan ni hjälpa mig?

Senast ändrad av en moderator:

I brist på hästar får man tävla galopp mot hundarna, rotweiler-Jonna är pensionär och kommer slögalopperande efterhand men har så roligt :love:, flatcoated retrivern tar några avstickare efter vägen men kommer starkt på sluten. Självklart är Queso i täten. :D
20129207.jpg

:love::love::love:
Kolla öronen och uppsynen:love:

Så var min flinga i höstas! Det var nånting i det stallet, antagligen höet, för så fort vi flyttade till ett annat stall så blev det bättre. :crazy: Och nu är han helt bra igen :D

Wincent har alltid varit lite känslig i magen, altså inte riktigt pallat med förändringar. Men det har oftast gått att åtgärda, nu tycker jag han dålig mage varannan dag. Precis när man tror det håller på att bli bättre kommer det tillbaka.

Det är inte jätte tunnt, men inte fast heller och ofta kommer det lite "saft" på slutet, som rinner ner för svansen:crazy:

De ser fina båda två, och ser ut att tycka det är superkul med hoppning. :D
Jag har börjat fundera varför fler inte hoppar haflinger.
Våra unghästar har bättre teknik än vad Queso hade i deras ålder och har superkul när de hoppar.
Och så är det de som vi sett i den här tråden. De kan ju inte vara de enda i sitt slag tänker jag. :)

Wincent älskar också att hoppa, men jag vågar inte förrän jag har tränat honom och fått lite kontroll över hans galopp:angel:

De ser fina båda två, och ser ut att tycka det är superkul med hoppning. :D
Jag har börjat fundera varför fler inte hoppar haflinger.
Våra unghästar har bättre teknik än vad Queso hade i deras ålder och har superkul när de hoppar.
Och så är det de som vi sett i den här tråden. De kan ju inte vara de enda i sitt slag tänker jag. :)

Min gammeltant hoppade mycket och gärna i sin ungdom! Rekordet var på 130 cm vad jag vet. Inte så tokigt när man är c:a 140 själv.

Svaret på varför inte fler hoppar haflinger är ju enkelt: Du har inte sett till att klona din syster än! :devil: Skämt åsido, det är rätt många som har haflinger som inte är tävlingsintresserade. De som är tävlingsintresserade har väl fördomar? Kanske? Hittar du några som vill hoppa eller rida fälttävlan med haflinger så hojta till bara så ska vi väl kunna hitta lämpliga små guldhästar åt dem! :bump: Fira skulle nog gärna vilja, men hon vill ha bebisar också och det går inte så bra att kombinera ...

Min förre fodervärd var intresserat av fälttävlan och hade med Wincent på ett ridläger med fälttävlingsinriktning.

Hon var jätteglad för Wincent, så hon kanske vill ha flinga igen, fast dom skulle väl hitta något halvblod eller liknande som hon kunde dela med sin mamma. Av någon ursak trodde dom inte att en flinga skulle klara av det.

Wincent goda betyg på terränghoppningen; Totalt orädd sa dom - dressyren däremot var inte hans starka sida... Det ska vara fart och fläkt!!!:D

fast dom skulle väl hitta något halvblod eller liknande som hon kunde dela med sin mamma. Av någon ursak trodde dom inte att en flinga skulle klara av det.

Det var inte 18-årsgränsen som trasslade till det för henne? Annars var det bra fördomsfullt ... :devil: Titta bara på Stormpils lilla snabba Queso-djur! (Knappekullas Waquero). Helt ohotad på DM-nivå, och gått ända till SM ... Och Haflinger-EM förstås. Han är BÄST! :bow:

Det var inte 18-årsgränsen som trasslade till det för henne? Annars var det bra fördomsfullt ... :devil: Titta bara på Stormpils lilla snabba Queso-djur! (Knappekullas Waquero). Helt ohotad på DM-nivå, och gått ända till SM ... Och Haflinger-EM förstås. Han är BÄST! :bow:

Nej, hon var bara 13-14 år, men rätt lång redan, så det var väl det funderingarna gick på. Men tror mestadels det var för att mamman inte ville rida ponny.

Jag ska minnsan debutera på söndag med min flinga i hoppning!! :bump:

Han har tävlat innan men matte är lite feg så kompis fick ställa upp som ryttare istället! :)
Så sakta men säkert tar vi våra steg till OS!:angel:

Ha ha, och jag är nervös.

Fian: då kan vi ju ha en egen liten blekinge ritt ju. Vill oxå ha bebis men pojke har ju lite svårt att fixa fram det :(

Slänger in en bild på Wincent i hans nya grimma, som han drog sönder redan efter en vecka:cry: Nu är dom två snörena på nosen inte lika långa längre:cry:

Typiskt!

Bild037-2.jpg

*kl*
jag hinner inte med er ju som ni skriver :eek: :D

Men tack alla som har kommenterat ridbilderna och jaaa en Blekingeritt hade verkligen varit roligt!

Orkar ni med en bildbomb till från mig från dagens träning? :o
Tänk på att jag är ny och överentusiastisk..

skritta på..
PICT0025.JPG

å så draaf..
PICT0022.JPG

galoppen!
PICT0021.JPG

Å till sist rally i stora hagen..
PICT0029.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 984
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka