Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Gerry: Vilka underbara flingor du har!! Ser fram emot fler bilder på din lilla framöver!! Och på den andra lilla när den kommer :love:
Roligt att en till från södra Sverige hittat hit! Vi verkar vara några stycken nu! :)
Jag bor i bekinge och har ett haflinger sto som jag haft i 4 år och en liten kille på idag 5 dagar efter Alpkogel :love:

Välkommna alla nya ^^

Hoppas alla har haft en bra valborg :D

Ser fram emot att få veta mer om er, stam på stona mm:)

Det TROR jag att jag kan bidra med! Man vet ju aldrig, det KAN finnas flera hästar med samma namn, men:

Gera (hon finns i stamboken med nummer 422)
född 1995 i Österrike (Steiermark)
e. Mandi 142-1552-89 (e. 1188 Montafon u. Girli 142-3984-83)
u. Gerrit 142-3559-82 (e. Ambros 142-1324-78 u. Georga 142-2740-74)

Gedigen "Steiermark-härstamning" där. Min favoritregion i Österrike! :love:

"Dräktiga stoet med stora magen och långa manen" - där står en stam under bilden ...
e. liz. 135/T Wildkogel
u. Nordica

Undrar sa flundran om det inte var den Nordica jag funderade på att köpa för många år sedan? Hon var dansk(ägd) i alla fall! Hon är e. 1260 Alp u. 12933/T Nicola e. 1132 Stereo. Tror jag!

Hoppas du inte tar illa upp, Gerry, att jag klampar på och berättar om dina hästar, men haflingerstammar är min passion! :laugh:

Tack för alla trevliga svar jag har fått av er - känner mig verkligen välkommen hos er.
Jag bor i norra skåne,är tysk (tyvärr ej så ung längre), gift och har en dotter som fyller 13 år på lördag.Min man är från Grekland.Vi har 3 haflinger ( 4 med den lille) och en liten fjording. Vara hästar är min och min dotters stora intresse- min man hjälper till. Vi rider western (på låg niveau), det passar oss och hästarna trivs med det. Ninna är westernutbildad,Gera är körd och har gått som hopphäst tidigare.
Gera har blivit "min häst",hon är precis den hästen som Eldfuxen har berättat om.Visst tog jag inte illa upp, jag tyckte det var fantastik och satt mig direkt vid datorn för att svara.
Ninna från Kastanjegård -där har du också rätt Eldfuxen! Jag försökte att hitta en bild eller info från Nordica men jag hittade aldrig något. Vet du något? det skulle vara roligt.
Gin är min doters häst,hon är Winnetous stora syster
född 2007 efter Wilco och Gera

Där har vi lilla Malte till - en kanongo fjording som är bästa kompis med Gin.
Charnac:Tack för dina ord.När vi hade bara Ninna och funderade på betäckning och hingst tänkte vi också på Alpkogel.Har du satt in en bild här från din fölunge?- måste kolla i så fall.

Hej igen!
Ville skriver mer precis om Gin och Wilco :
Ekbackens Gin
e Wilco 26
u Gera 422

Wilco är också import österrike,efter liz.whisky
och Alia

Ninna är förresten också betäckt med Wilco

Arna:har sett, vi ha nog samma yrke

Nu vet jag vem du är! Tror bestämt att vi pratat i telefon med varandra för något år sen eller så. Visst hade ni en valack tidigare?

Någonstans ska jag ha ett kort av Nordica, men jag har några hundra (eller om det är tusen?) kort som ligger och dräller lite över allt, så det lär ta ett tag innan jag KANSKE hittar det ... :crazy:

Vad roligt! har du en bild?
Skicka med en bild från Gin och Malte
Bild006.jpg
[/IMG]

Det stämmer nog också - det var Frosty. Han är INTE den lättaste hästen, han behöver tid och tålamod hur mycket som helst.Jag hade honom i professionell träning över två månader men han var fortfarande rädd. Han var rädd och tuff , en lite farligt kombination.Efter jag fick en spark av honom före sommern och hade brutit käken båda sidor letade jag efter en ny ägare till honom.för jag hade inte tid och inte samma motivation längre.Jag hittade en person som jag tyckte att det passar och vi körde upp hononm till Upsala och byte honom med Malte.Om du vill kan du kolla in på hennes hemsidan, hon tycker om problemhästar -www.stallphoenix.tk en fin sida.

Ja vilken fin sida!:) vad var det för stam på frosty?

Det finns endel bilder redan i denna tråden, men här är en från förra året!;)
Tinka är till höger!

är dräktig med Nachtmann och beräknas föla om 2 veckor!:bump:

Så söta flingor alla har :love:

Jag gillar inte när tråden inte är på förstasidan... :angel:

*Lånar lite knapp*

Fian! Fick fotografens tillstånd att länka till dessa bilder av Strizzi van de Heksenketel! Hon bor i Holland och vill gärna "prata" med dig om din Strizzi-dotter. Vi kan ta adresser och så per PM, men kanske kan du av henne få veta lite mer om olika holländska haflinger också. :laugh:

Här kommer bilderna!

http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/Strizzi.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/Strizzi1.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/Strizzi_11.jpg

*knapp*

Jahapps.. nu har jag hittat hit också..
Inte för att jag har en haflinger eller så..
Men ska kanske bli medryttare på en flinga vid namn Winter Man :D
Problemet är att denna är 150 och jag är 185 :eek:
Dock väger jag inte såå mycket :p
Men kommer nog se lite kul ut..
Han är 5 år och är inkörd, lite riden, men inte mkt alls.
Så blir skoj att vara med att rida in och så. Ska även lära nya matte att köra :laugh:

Så.. en liten presentation om vem jag är nu då :p
Vackra hästar här inne btw :love:

Var någonstans i norra Skåne bor du? De flesta här verkar bo på västra sidan, medan jag bor på östra sidan (nära Älmhult). Känns lite ensamt här i "öst" :D!

Winterman! :love: Krama honom från mig är du snäll ...

Winterman är e. Eldfuxens Wacker u. Schwerzi e. Albertus för den som undrar. Alltså samma pappa som Stormpilens Corvette och samma morfar som Persikans Shoshone. Släktkalaset fortsätter! :bump:

Välkommen hit till haflingertråden Mumorsan! Kul med en norrbottning, säger jag som är född i Boden ... ;)

*knapp*

Jahapps.. nu har jag hittat hit också..
Inte för att jag har en haflinger eller så..
Men ska kanske bli medryttare på en flinga vid namn Winter Man :D
Problemet är att denna är 150 och jag är 185 :eek:
Dock väger jag inte såå mycket :p
Men kommer nog se lite kul ut..

Äh, det är inte alls säkert det ser tokigt ut. Titta på sidan 57, inlägg 1121 i denna tråd. Där finns en bild på min man på 187 där han rider min haflinger på 139. Det ser ju en anings oproportionerligt ut förstås men han red tidigare en flinga på strax under 150 och de passade jättebra ihop. Det finns bild på dem också någonstans lååångt bak i tråden men den orkar jag inte leta på :laugh:.

Välkommen förresten :).

Jasså då? Nämen vad roligt :D
Hade jag ingen aning om! Får jag säga till nya ägarn :)
Men vad skumt att det har färdats såpass upp i landet för att det ska vara din häst..
Snacka om sammanträffande! :p

Uttis: Ska kika :D Och tack!
Såg nu.. såg ju faktiskt inte alls farligt ut :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 984
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna