Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

*Lånar lite knapp*

Fian! Fick fotografens tillstånd att länka till dessa bilder av Strizzi van de Heksenketel! Hon bor i Holland och vill gärna "prata" med dig om din Strizzi-dotter. Vi kan ta adresser och så per PM, men kanske kan du av henne få veta lite mer om olika holländska haflinger också. :laugh:

Här kommer bilderna!

http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/Strizzi.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/Strizzi1.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c395/dgroote/Strizzi_11.jpg

Åhhh!!! :love::love: Vilken skönhet han är!

Eldfuxen tack!! :bow:
Du är en pärla!!

Jösses vilken vacker sak!:love
(inte så fin som min flingefavviskille Wacker, men......!:D)
Fast jag har hitintills inte sett en flinga som jag inte tycker om-undrar om det är så att alla flingor är vackra o charmiga:idea:
Har träffat på en hel del andra kusar av andra raser som jag inte alls tycker är varken snygga eller charmiga,konstigt egentligen så indoktrinerad man kan bli:o./L

Åhh är så glad att jag har min charmiga flinga :D
Hon gnäggade & for omkring som en liten pigg ja vad ska man säga ;D när matte kom hem (:
man blir alldels varm !! :)

Har bestämt mig för att hitta en medryttare åt henne ett par gånger i veckan , någon som kan ta tag i henne ordentligt.

Får inte rida lika mkt längre :(

åh knät ser ut som en ballong så svullet är de :/

Jasså då? Nämen vad roligt :D
Hade jag ingen aning om! Får jag säga till nya ägarn :)
Men vad skumt att det har färdats såpass upp i landet för att det ska vara din häst..
Snacka om sammanträffande! :p

Oj, nej, han är inte min! Jag har hans pappa, men man ska ju helst inte snacka om sina egna hingstar här, så det blev lite kryptiskt där. Ursäkta. Men jag känner uppfödarna. De var här med sitt sto för 6 år sedan! (Förstås) :D Det var bara c:a 100 mils resa för dem ... Och så lika långt hem igen då ... :crazy: Jag har faktiskt bara sett Winterman på bild, och så har jag fått honom beskriven för mig. Hans "inre egenskaper" så att säga. Han har en helsyster också i dina trakter, henne har jag träffat! Hon var här med mamman då när Winterman blev till. Och så har han en halvsyster (samma pappa, annan mamma) som står i Kalix om jag inte är helt felunderrättad. Från samma uppfödare. Hade lite kontakt med dem som äger henne för några år sen.

Hej igen Mumorsan!

Här får du en bild av Wintermans ett år äldre helsyster Scharmie! (Som föl) Jag tog den alltså när Schwerzi var här och "gjorde" Winterman. :)

scharmiet.jpg

Vilka fina hästar! Vilken fin kort!Är det Tinka som är halvsyster m4ed Ninna?
Frosty är renrassig men resultat av tjuvbetäckning, det var nog grannens haflinger som rymde enl uppgift.Han är efter Nils (har aldrig hittat något om honom) och Wintra, mer kom jag inte ihåg.Jag tror han hade mycket av A-linjen.

Hej bettysmatte!
Jag bor ungefär 6 km från Älmhult mot Osby.

Senast ändrad av en moderator:

Min gammeltant hoppade mycket och gärna i sin ungdom! Rekordet var på 130 cm vad jag vet. Inte så tokigt när man är c:a 140 själv.

Svaret på varför inte fler hoppar haflinger är ju enkelt: Du har inte sett till att klona din syster än! :devil: Skämt åsido, det är rätt många som har haflinger som inte är tävlingsintresserade. De som är tävlingsintresserade har väl fördomar? Kanske? Hittar du några som vill hoppa eller rida fälttävlan med haflinger så hojta till bara så ska vi väl kunna hitta lämpliga små guldhästar åt dem! :bump: Fira skulle nog gärna vilja, men hon vill ha bebisar också och det går inte så bra att kombinera ...

Att många som har haflinger inte är tävlingsintresserade är ju sant, man behöver ju inte tävla för att ha roligt med sin häst. :)
Men det är ju ett sätt att visa upp rasen på, det är bland annat därför Queso har varit ut på så många tävlingar.
Att han tycker det är fantastiskt kul är en annan. Den glädjen han har på galopp-på-stranden-kortet finns där även på tävling, speciellt när han får gå fälttävlansterräng.
I alla fall... flera har varit intresserade av att rida och tävla Queso, så visst finns det ryttare, men det finns inte tillräckligt med utbildade hästar. Det har vi tänkt ändra på.
Fördomar finns, men de som tänker i de banorna ska överbevisas. :D

Ni har fina flingor allihopa :D

Åhh så sugen o rida men får inte :( suck ....

*knapplån*

Apropå lite tävling, var på hopptävling med min flinga den 1/5, hoppade 70 cm och hon var superduktig!:D
Tyvärr har jag ingen bild "in action".
Hade ju såklart den sötaste hästen där *småskryter* haha!
Folk tyckte det var väldigt roligt att en haflinger var med!

nån mer som har något i tävlingsväg planerat under sommaren?

*knapplån*

Apropå lite tävling, var på hopptävling med min flinga den 1/5, hoppade 70 cm och hon var superduktig!:D

Vad roligt...... tänker du också deltag i Haflingermästerskapen till hösten?:) Anordnas av Haflinger Rid & Körklubb! "Stormpil" har varit en mycket aktiv och framgångsrik ryttare där i många år.
Din flinga är väldigt fin tycker jag, vilken stam är det, ser att hon är brännmärkt? Du har kanske redan skrivit det men i denna tråd "babblas" det enormt:D så det är lätt att missa något...:o

Tack så mycket!
Ska berätta lite mer om mig snart.
Jag harr ett sto till som ska föla snart - för första gången! Hon är en tyrolersto,dansk import,
Bild028.jpg
[/IMG]efter Wildkogel u Nordica.
Ett mycket trevligt tyrolersto du har:love:. Som du säkert sett finns det en del "Wildkogel" döttrar här i tråden. Han var en flitigt använd hingst och är fortfarande i avel men står i Norge nu.
Någon fölning på gång? Vi väntar fortfarande på vårt sista fast hon har inte gått över. Det är "bara" 11 månader och 6 dagar i dag så det kan ju dröja lite ännu. Vill gärna ha en lekkompis till Ante och Gnistra. Linéas föl är det sista i flocken för i år.:bump: De övriga bor "utgårdes" och är redan ute och busar i hagarna.:rofl:

*knapplån*

Har en del lokala hopptävlingar planerade under sommaren :laugh:
Vill gärna va med i haflingermästerskapen, men det är aningen långt borta... :(

Lineá Pea: Du var ju i Danmark för ett tag sen, men har glömt fråga dig :crazy: Fick du reda på nåt om min flinga? :D

Senast ändrad av en moderator:

Min syster hade en kanonfin haflingervalack så jag tänkte tjonga in några bilder på den killen.
Han är en stoor haflinger som hette Mozart och har en riktig buse som min syster köpte "på kort" från Tyskland och han var inte riktigt som hon hade tänkt sig. Han köptes för 15 000 och fick hetar Merlin.
Med MASSOR av träning och tålamod fick Cilla honom till en superduper häst. En gång hoppade de 130 :D
Numera är han såld till en ridskola någonstans i Skaraborgs län och där är han tydligen omtyckt :)

*Bildbomb*

Observera att dessa kort togs för läängesen och jag är liten ^^
I1073614W718H539V20080503T173641Z.jpeg

En riktig poosare är han! Linslus :)
I1073616W718H539V20080503T173642Z.jpeg

Ursäkta ridstilen..
I1073615W718H539V20080503T173642Z.jpeg

Sicken snygging va?
I1073617W718H539V20080503T173643Z.jpeg

skönt att rulla sig i vintersolen
I1073618W718H539V20080503T173644Z.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 984
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur