Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Vad är det som har tagits bort :confused:.

Nej men neej!! Inte får du väl lämna tråden :cry:. Vi måste ju få se dina föl och höra om allt som händer din härliga flingflock!!

Vad är det som har tagits bort :confused:.

Nej men neej!! Inte får du väl lämna tråden :cry:. Vi måste ju få se dina föl och höra om allt som händer din härliga flingflock!!

LineaPea skrev ett annat inlägg först, där det stod att hon skulle lämna oss några månader, men det är borta nu:confused:

Fast det kanske inte är så konstigt när hon skriver sånna tråkiga meddelanden - och mitt i folingen:cry:

Det var ju så mysigt att ha med dig igen LineaPea och vi såg så mycket framemot om att höra om hela flocken och se härliga sommarbildar på flingföl, som skuttar och springer i grönt gräs och vårsol:love:

Hoppas du får väldigt starka abstinenser och bara måste dela med dig, när dom väl kommer...

Annars får du ju du och flingorna ha det så bra tills vi hörs igen..

LineaPea skrev ett annat inlägg först, där det stod att hon skulle lämna oss några månader, men det är borta nu:confused:

Fast det kanske inte är så konstigt när hon skriver sånna tråkiga meddelanden - och mitt i folingen:cry:

Det var ju så mysigt att ha med dig igen LineaPea och vi såg så mycket framemot om att höra om hela flocken och se härliga sommarbildar på flingföl, som skuttar och springer i grönt gräs och vårsol:love:

Hoppas du får väldigt starka abstinenser och bara måste dela med dig, när dom väl kommer...

Annars får du ju du och flingorna ha det så bra tills vi hörs igen..

Av olika skäl måste jag lämna det offentliga forumet just nu!;)
Men jag lovar ett inlägg med bilder och presentation på fölisarna när de kommit.Tack för alla namnförslag ett av dem blir det helt säkert!
Abstinenser lär jag helt säkert få men den får jag änga åt vår privata "ja, ni vet" det man inte får skriva...... :bump:

Av olika skäl måste jag lämna det offentliga forumet just nu!;)
Men jag lovar ett inlägg med bilder och presentation på fölisarna när de kommit.Tack för alla namnförslag ett av dem blir det helt säkert!
Abstinenser lär jag helt säkert få men den får jag änga åt vår privata "ja, ni vet" det man inte får skriva...... :bump:

Säg inte att det är de tramsiga forumreglerna för hingstägare som gör att du måste lämna oss? Riktigt dumt och trist i så fall!!!

Jag ser fram emot fölrapport och önskar dig en trevlig sommar och förstås välkommen tillbaka när det än blir :banana::bump:.

Ja det har du ju rätt i, tänkte inte på det :). Jag trodde ett slag att moderatorn hade fått rena knäppen.

Underbara sidor du länkade till. Där ska jag tillbringa resten av dagen!

Dumma Linéa pea! :mad: ;) Du får ju lov att visa lite bilder i alla fall ... Annars är det fusk! :p

Sen måste jag bara få dela med mig av en underbar bild som jag hittade på http://www.haflingerhorses.com. Länkar till bilden här: http://www.haflingerhorses.com/Pippin4ftweb1.jpg På tal om bettlöst och barbacka ...

Har sett den bild någonstanns innan. Det ser härligt ut, men om jag fattar hur folk håller balancen???:confused:

Jag får visst sätta i hård träning på den punkten, min NH-tränare har planer på att jag ska kunna rida Wincent utan någonting heller. Ska bli spännande o se om jag verkligen har sånna gener i mig. Roligt om jag lyckas:idea:;)

Jag är en haflingerägare, ny här på Bukefalos ... Jag SKA lägga in ett foto av henne när jag lärt mig hur man gör det. Det kan nog ta sin tid ... :idea:

Hej!

Här kommer ett foto av Knappekullas Cassiopeia tillsammans med sin lillebror fölet Knappekullas Waradero (samma mamma) efter Eldfuxens Wacker.

Håll tillgodo medan vi väntar på Linneá peas föl:smirk:

Fotot togs ifjol.

WaraderooCassiopeiajun07-1.jpg

Hon är bara SÅ vacker:love::love: Den lille är inte ful han heller:D Fler bilder Eldfuxenmamman!! /Lisa

He he, kul att jag för engångs skull faktiskt lyckades! Synd att det inte var sant bara!:angel:

Apropå bilden på tjejen som hoppar utan sadel och träns, så blev det tydligen ett himla liv borta i usa när den fanns på första på en haflinger tidning, gamlingarna i gänget påstod att den kunde påverka unga tjer att göra likadant!:eek:;)

Det här är min idol! Har säkert visat videos från henne tidigare, men hon är så grym!:bow:

Här kommer bildbevis på att det är en PIGG häst jag har :crazy::D.

Tjoho, full galopp så leran stänker (och mattes kamera hängde inte alls med):
P4020005.jpg

Kråmar sig lite mer:
P4020009.jpg

...och lite till:
P4020008.jpg

fortsättning följer:

Så måste man pusta ut mellan varven:
P4020012.jpg

P4020010.jpg

P4020013.jpg

Till sist en bild på "tortyrredskapet" som matte köpt för att jag inte ska sticka ifrån henne. Fast jag lyckades ändå göra en del krumsprång runt henne ;).
P4020003.jpg

Kan säga att denna matten hoppas att våren fortsätter framskrida som den gör. Då släpper jag nog pållarna på "bete" om 2-3 veckor, med fortsatt höfodring såklart. Tror att de längtar efter den friheten nu!

Eller hur? Jag är bara glad att jag inte satt på i den farten, och med alla jämfotahopp, bakutsparkar, etc som hon åstadkom...:D

Hon är för söt din toka!:) låter härligt med tidigt sommarbete!

linea pea synd att du lämnar oss nu i fölningstiderna:( men man får väl ta en kik på din ... som vi inte får nämna så man kan hålla sig uppdaterad!:angel::)

bildbombar lite för nu har jag hittat mobilsladden!:D

Stina o Hannie trivs väldigt bra tillsammans

Fast man blir lite trött!

Å så en bild på Vera som oxså gillar Hannie!

/Lisa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka