Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick en liten "inbjudan" på gnägg så pallrade mig hit, trots att jag inte har någon egen haflinger (för tillfället). Nästa gång jag köper en häst så lär det vara en flinga, de är ju bara för ljuvliga!
Nåja, här är i alla fall "min" gamla älskling Andros, c-ponny från Danmark, f.92.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(Inte jag som rider).
En till fråga Eldfuxen. Vet du om Alpenstern visades någon gång eller blev han kastrerad bums? Eller förresten, han kan ju ha visats som valack också förstås.
Du kan ju hälsa din goda vän uppfödaren att han är en riktig toppenhäst på alla sätt och vis! Otroligt stabilt temperament. Jag tror inte något kan få honom ur balans. Pigg och framåt att rida och alltid villig till arbete.
Hej.
såh din inbjudan till Sipuli på gnägg så tänkte att jag kasnke oxå fick leta mig hit
Vilken rolig tråd med så många fina bilder
har inte hämtat hem min haflinger än men han kommer hem om kanske två veckor... *längtar*
En valack på 6 år.
Melson
![]()
![]()
Ja det kan nog stämmaJaha va kul! Vet du något om dessa hingstar? skulle vara kul om du kunde berätta lite
![]()
Tänkte bara visa Persikan hur ungersk post ska se ut (ursäkta att det inte är flingor)
http://canecorso.com/lorenzo.htm
Och med detta vill jag säga trevlig helg till alla![]()
Eldfuxen det börjar verkligen likna en släktträff det här!
Du får inte glömma drösen med wildkogel ungar!![]()
Ingen som vill bedöma Maxi????
Jag väntar fortfarande spännt på lite mer info om Melsons släkt....
Spännnande. Så du menar att det är sånna, som inte godkändes på kåringen och därför skickades på slakt? Finns det papper på dom då?
Det kan vara som du säger att Pontus har blivit illa behandlad, men det behöver väl inte vara så. Ni får ju rätta mig om ni tycker jag har fel. Men kan det inte helt enkelt vara så att han inte var van vid människor när han kom? Jag vet ju inte hur dom håller häst därnere, men har intryck av att det på vissa ställen kan vara så att dom växer upp i stora "vilda" flockar, som inte har så mycket kontakt med människor om den då är reserverat redan från början då kanske det blir svårare att vänja den vid människor ju äldre den blir.
Det fanns två haflingerföl i stallet det året då Wincent föddes. Wincent var från början väldigt tillgiven och glad i folk. Han nafsade också mycket och var ganska "hingstig" (en sak som jag senlärde att jag skulle dämpat lite mer när han var yngre... Men men det är en annan historia) och hade stort förtroende till människor.
Den andra, ett sto, var däremot från naturen mer reserverad. Till en början gick det inte att komma i närheten av henne. Sen efter ett tag kunde man röra henne på mulen över hennes mammas rygg och efterhand kunde ju umgås med henne på vanligt vis.
Båda dessa föl vart hanterade väldigt mycket från första början, men jag kan ju ha funderingar på hur Ulva, som stoet hette, hade blivit om hon först hade hunnit bli ett år innan hon träffade på människor, som då tog henne från den trygga ramen i flocken.
Jag vet ju inte det är bara en fundering. Hoppas ni förstår hur jag menar.
Hursomhelst var det en rolig historia. Hoppas du stannar kavr här i tråden, så vi andra också kan hänga med i deras utveckling![]()