Sv: Haflingertråden del IV
Hon ser ju verkligen ut att trivas där!
Nya maskot bilder! Det skall börjas i tid...
Hon ser ju verkligen ut att trivas där!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nya maskot bilder! Det skall börjas i tid...
Det känner jag igen - brukar fölisar att göra här.hade lagt sig och rullat sig i höet (man vill ju helst inte bli blöt o lerig) och när han var klar med att rulla sig hade han legat kvar i höt och börjat äta
[ Har egentligen personalmöte i morgon kväll (vi har ett per månad). Undrar om chefen tycker att det är okej att jag tar ledigt för min sjuka hästs skull ? Hade era chefer varit okej med det? /QUOTE]
Jag kommer inte till alla personalmöten, är ofta ledig då för jag jobbar ju inte heltid.Man får besked ändå vad har händ.Klart är det bättre info när man är med men jag persönligt prioritera hästen, min chef kanske inte men man har ju olika ansikter.Har faktiskt fått en ny chef, ingen aning vad hon tänker och tycker - jag tänker på mina hästar!
Hur är det med Belle? Kan du inte boka om hovslageren?
Hoppas också att det är inget allvarligt, håller tummarna!
Ja, visst var det typiskt att hovis var upptagen, men han höll på med husrenovering och kunde inte köra ifrån alla hantverkare och dylikt. Har egentligen personalmöte i morgon kväll (vi har ett per månad). Undrar om chefen tycker att det är okej att jag tar ledigt för min sjuka hästs skull ? Hade era chefer varit okej med det? Det handlar ju inte om att skaffa vikarie, så någon extra kostnad rör det sig inte om ifall jag inte kommer.
Nej, jag har inte missat något annat personalmöte någonsin (har väl jobbat för samma arbetsgivare i ungefär 5 år nu) så jag antar att det är "okej" att missa ett. Vi har ny chef och jag upplever henne som väldigt förstående, och djurvän , så jag hoppas att hon inte blir alltför irriterad om jag kompar de timmarna. Vi får egentligen inte speciellt mycket traditionell info, utan det är mest diskussioner i grupper på olika teman (jobbar på förskola). Självklart SKA jag vara med, det ingår i min tjänst, men ibland måste man väl få låta något annat gå före jobbet?
Men nu i fredags red jag honom för första gången igen sen augusti Egentligen hade jag bara tänkt gå en tur med honom, men kunde inte låta bli utan ja hoppade upp på honom på vägen hem och det var som att han tänkte "Äntligen, detta har jag väntat på länge". Såååå sköööönt var det
Utte, välkommen hem!!! En semester i sol och värme kan absolut behövas nu. Blir väldigt avundsjuk nu!
Spännande det du skriver med om salt. Jag hade precis tänkt skriva in här, för Wincent har också något konstigt med magen, som vi inte kan härleda.
Han har alltid varit känslig i magen, men som regel när han blir lös i magen, går det att härleda till att höt har högre fukthalt eller foderskifte, men denna gången kan jag inte det.
Han har nu varit bra i magen på kvällen, så man hinner andas ut och tro att det är över, men sen på morgonen är han jätte lös igen.
Han har normalt ingen saltsten i hagen, men i boxen, men den har tagit slut nu Tror ni det kan vara därför?
Eller kan det vara något annat som fattas på natten, som gör honom dålig i magen? Kan dom bli lösa i magen om dom står för länge utan grovfoder?
Är det vanligt att flingor är lite känsliga i magen???
Vad har ni andra för storlek på täcken (speciellt fleecetäcken)? Har precis lagt upp mitt täcke i storlek 125 på Tradera, för det är alldeles för litet till pållan. Är det kanske vanligare med 135 cm? Kanske rent utav 145 cm?
Distriktsveterinärerna här är, milt uttryckt, mindre bra... Det duggar heller inte tätt med hästveterinärer som gör hembesök precis. Om det hade funnits någon bra veterinär på nära håll hade jag redan anlitat denne... Men eftersom det inte gör det har jag valt att låta min hovslagare, som jag har förtroende för, få komma ut först och utesluta hovproblem. Om han inte hittar något ska det enligt uppgift finnas en ny veterinär inte alltför långt härifrån (ca 5 mil) som gör hembesök, och det blir nästa steg att kontakta honom. Man tvekar ju ofta in i det sista att lasta och köra iväg flera mil med en halt häst, så jag hoppas helt enkelt slippa det. Rätt eller fel, jag vet inte ... Hoppas att ni inte allihopa tycker att jag är en rent igenom hemsk människa...
Kratsade, borstade och tvättade ur hovarna nu när jag var ute igen. Hon har nog, helt naturligt, ganska djupa mittstrålfåror på framhovarna... Hon rör sig bättre när hon har varit ute i hagen i några timmar.