Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

*k*

Ett tips till Iser:

Jag vet att du har en bok där du kan läsa om alla hingstlinjerna, H-linjer bl a

Som den gamla bibliotekarie (och Stenmarkbeundrare) jag är kan jag aldrig låta bli att säga

Hä bara å läs :rofl: :rofl:

Nej, ser inte bilderna...:(

Det var då väldigt var jag ska vara oteknisk då! :mad::angel:

Men, nu har jag skaffat pixbox, funkar det inte nu så.. Så ger jag upp, haha!

Okej, låt se..
23563472.jpg

23563650.jpg
jag vet att hon blundar:angel:
23563491.jpg

NUU då? :devil:

Golden Tinka Nu har jag också tittat igenom ditt album lite noggrannare och undrar vem den fina flingan på bild 114 är?

Sedan måste jag få viska att jag tycker Nilton är finare än Atlas-F, men det är jag det, och jag har ju inte sett dem live förstås :o.

Senast ändrad:

*k*

Ett tips till Iser:

Jag vet att du har en bok där du kan läsa om alla hingstlinjerna, H-linjer bl a

Som den gamla bibliotekarie (och Stenmarkbeundrare) jag är kan jag aldrig låta bli att säga

Hä bara å läs :rofl: :rofl:

Ja vet och det är verkligen inte för att jag inte vill läsa den, men tiden du vet..... Det finns aldrig tid så det räcker för allt jag vill:crazy: Jag trodde ju jag skulle få mycket mera tid när jag flyttade hem, men man fyller ju ut dagarna rätt fort i alla fall:grin:

Sen tycker jag själv att det är roligt att läsa om andras stamfunderingar, så även om man kan läsa sig till det kan det vara roligt att slänga in frågan här i stället i hopp om att andra gör likadant, så att vi kan lära oss av varandra.

Utte jag är lite benägen att hålla med dig om Nilton. Atlas är väldigt fin i färg och man, men tycker nog bättre om Niltons kropp, men bilder kan ju luras också...

ssofiee Vilken härlig färg! Hur ser man att dom har knotteksem? Har du bild på det? Blir rätt ibland att Wincent har tendens till det.

* KL*

Så här sag det ut när jag tittade ut i morse:
Bild022.jpg
[/IMG]
Gera med ungarna
i307.photobucket

Bild025

Efter en lite stunds så:
Bild023-1.jpg
[/IMG]
och till sist så:
Bild025.jpg
[/IMG]

Senast ändrad av en moderator:

ssofiee Vilken härlig färg! Hur ser man att dom har knotteksem? Har du bild på det? Blir rätt ibland att Wincent har tendens till det.

Ja jag gillar den verkligen! Dock är den inte alltid den färgen utan oftast är den grå:grin: hon älskar våra lerställen i hagarna! :devil: :D
Jo, dels så stod det ju i annonsen, så jag visste det ju.
Sedan så är halva mannen avkliad och så fort hon är inne i boxen så kliar, kliar och kliar hon sig..
Jag har knottäcke, vilket hjälper en del, men det är ju alltid några myggor som biter igenom, så hon kliar ju sig ändå om man tar in henne/ av med täcket..
Menar du bild på manen då?
Hoppas verkligen inte att din Wincent har fått det, det är superjobbigt! :crazy:

Senast ändrad:

Tycker att Atlas-F har utvecklat sig väldigt fin, har sett honom "live" förre året, då var han inte alls så snygg.Han har ett speciellt ansikte tycker jag.Funderade faktiskt på båda Nilton och Atlas ( och Alpkogel) när jag funderade att betäcka Ninna men .....Nu skulle jag faktiskt föredra Atlas framför Nilton.Nilton är nog "för elegant för mig".
Uff, jag har nog inte uttryckt mig bra men hinner inte att funderar mer, måste åker iväg.

Tack så mycket! Och välkommen här!Är lite stressad just nu så jag missar nog det enda eller det andra här!Måste kolla mer lite senare.

Sedan måste jag få viska att jag tycker Nilton är finare än Atlas-F, men det är jag det, och jag har ju inte sett dem live förstås :o.

Inte alls konstigt att du tycker det!

Det är två MYCKET vackra och fina hingstar och samtidigt HELT OLIKA betr. typ och färg. Nilton högrest (elegant som Gerry skriver) och ljusfux, Atlas F mer lågställd och mörk med vitlockig man. Så vilken man tycker är vackrast (som lekman) är i detta fall helt en smaksak.
Sen bedömer ju domarna - ursäkta det var bara en domare - såna där saker som rörelser och benens korrekthet som ju inte är det första man tittar på o som oftast inte sys på foton.

Så du behöver inte alls viska :angel::love:

Senast ändrad:

Ja jag gillar den verkligen! Dock är den inte alltid den färgen utan oftast är den grå:grin: hon älskar våra lerställen i hagarna! :devil: :D
Jo, dels så stod det ju i annonsen, så jag visste det ju.
Sedan så är halva mannen avkliad och så fort hon är inne i boxen så kliar, kliar och kliar hon sig..
Jag har knottäcke, vilket hjälper en del, men det är ju alltid några myggor som biter igenom, så hon kliar ju sig ändå om man tar in henne/ av med täcket..
Menar du bild på manen då?
Hoppas verkligen inte att din Wincent har fått det, det är superjobbigt! :crazy:

Det är mest för att han kliar manen och svansen mycket mer på sommarn. Manen har blivit tanigare igen efter allt kliande och sen om man lyfter på manen, så ser man liksom lite utslag vid "roten". Det kanske är någon mild grad av eksem??? Ska testa att ta kort på det sen...

Det är mest för att han kliar manen och svansen mycket mer på sommarn. Manen har blivit tanigare igen efter allt kliande och sen om man lyfter på manen, så ser man liksom lite utslag vid "roten". Det kanske är någon mild grad av eksem??? Ska testa att ta kort på det sen...

Bara så du vet så vet jag inprinsip ingenting om det här, så jag kan mycket väl ha fel.

Jo, i Carmens "hårbotten" ser man ju ofta sår/sårskorpor och att hon har blödigt.
Hon kliar sig också i svansen när hon kommer åt.
Det kan nog hända att Wincent har sommar/knottexsem då ja..
Nu har vi köpt lite olika salver, kan testa och sedan tipsa! :)

Inte alls konstigt att du tycker det!

Det är två MYCKET vackra och fina hingstar och samtidigt HELT OLIKA betr. typ och färg. Nilton högrest (elegant som Gerry skriver) och ljusfux, Atlas F mer lågställd och mörk med vitlockig man. Så vilken man tycker är vackrast (som lekman) är i detta fall helt en smaksak.
Sen bedömer ju domarna - ursäkta det var bara en domare - såna där saker som rörelser och benens korrekthet som ju inte är det första man tittar på o som oftast inte sys på foton.

Så du behöver inte alls viska :angel::love:

Nu vet jag inte exakt vad ni menar med elegant. I mina ögon ser Nilton ut att ha mer "massa". Jo han kanske är mer högrest, men jag tycker inte han är elegantare i betydelsen "klenare", men kanske elegantare i sitt sätt att bära sig???:confused:

Det var nog ingen bra beskrivning, men jag tycker fortfarande att Atlas har en helt underbar färg, speciellt i kombination med den manen:love:

Tittade på bilder IGEN. Och nu när du säger det GT så lyser det ju om Nilton att han vill att folk ska titta på honom. Han ser ut som att han gillar sig själv:D

Tack Utte för att du öppnade mina ögon för Patty. Tycker med hon var fin i "kroppsbygnationen":d

Till er som missat den sorglustiga historien om lilla Flimmra,eller Fatima som hon hette när hon kom(Stina bytte namn på henne) så var det så här....
Stina ville ha en liten o nätt flinga då hon precis som jag tycker att flingor är världens bästa pållar. Vi hittade ingen i Sverige så jag bad min kontakt i Tyskland att leta där ist.
hon hittade ett äldre sto som vi först var intresserade av men Sara tyckte att det vore bättre om vi tog hennes dotter,honskulle vara en snäll o go liten dam. och det var hon men problemet var att hon inte var inriden,vilket vi inte visste då vi köpte henne.

I början gick allt bra Stina red lite korta skrittturer men snart nog så blev det rodeo av det hela ist.
Hon var även väldigt osäker även om hon inte var alls svår att hantera,väldigt signalkänslig, men det var ingen flinga varken för Stina eller mej.
Hittade hennes nuvarande ägare,tack o lov,som gillade vad hon såg o hade kunskapen och intresset att rida in den lilla o göra häst av henne.

Så var den historien men nu hoppas jag att mina turer som hästhandlare är över,Hannie ska leva tills hon är minst 40 år!
Och ska Stina ha någon mer pålla efter Fylla så får hon fixa med det själv!/L
Länk till bilder på "den lilla"
URL: http://www.pixbox.se/alb296278

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
  • Lymfangit