Sv: Haflingertråden del IV
Tack, vem är vem på bilden? alla tre är efter Wilco då!?
Tack, vem är vem på bilden? alla tre är efter Wilco då!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
[/IMG]
Så det blir så iallafall, vad superroligt!! Jag tycker också att du gör rätt. Du kan ju alltid köpa ett sto också. Nimbus måste ju ha sällskap ju .
Arna jag måste helt ha missat att du har haft en till flinga . Jag kände bara till Hannie och Faffie.
GT nu har jag tittat på dina fina bilder igen och kommit på lite funderingar.
Denna Harrazon såg trevlig ut. Kan du berätta lite mer om den? Och likaså Harfe, tyckte jag också om. Kommer dom från Harras?
Udina - är det någon som kan hennes släkt? Funderade på om hon kan vara i släkt med Wincent. Det är ju inte så ofta man hör om U-ston tycker jag, men på Wincents mammas sida finns ju en hel drös.Ja, Udina är släkt med Wincent, men inte på mödernet utan på fädernet, då hennes pappa är Skovlygårdens Watzespitz e. liz. Wildkogel! Mamman heter Ursia (hon har även fått ett hingstföl e. Wacker) och är e. Hattrick u. Urminia, som ... ta-da! är e. Albertus, som är morfar till Shoshone!
Wackra är han hingst? För jag antar att han är hankön eftersom han startar på W. Hur gammal är han och ska han isf fortsätta vara hingst. Kul bläs han har, finns det några godkända hingstar som har sånna och är dom ärftliga?
Näe, Wackra är ett sto! E. Harras u. Winni e. Nelson. Hon är 2 år.
Tack Persikan!
Läste nu i efterhand att Wackra är ett sto. Tyckte det var ett konstigt namn till en hingst, men jag visste faktiskt inte att det fanns en W-stolinje... man lär sig något nytt varje dag
Men förstår inte Harrazon heller??? Det står ju att det är en "han"? Hur går det till då, med H som begynnelsebokstav???
Hmmm... Ja Udina verkar ju komma från Danmark, så det kanske finns något släktskap, men inte vad jag vet från dom namnen - kanske Eldfuxen vet om det finns någon Ulfi eller Ulli längre tillbaka i stammen?
Namnet Urminia verkar bekannt på något sätt i alla fall....
Tack Persikan!
Läste nu i efterhand att Wackra är ett sto. Tyckte det var ett konstigt namn till en hingst, men jag visste faktiskt inte att det fanns en W-stolinje... man lär sig något nytt varje dag
Men förstår inte Harrazon heller??? Det står ju att det är en "han"? Hur går det till då, med H som begynnelsebokstav???
Hmmm... Ja Udina verkar ju komma från Danmark, så det kanske finns något släktskap, men inte vad jag vet från dom namnen - kanske Eldfuxen vet om det finns någon Ulfi eller Ulli längre tillbaka i stammen?
Namnet Urminia verkar bekannt på något sätt i alla fall....