Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Har inga roliga Smilisar men jag vill gratta ändå:D

:bump:Grattis Edlfuxen! :bump:
Ge Wacker:love: en morot fr mej o Stina det kan han vara värd med en sådan dotter!
Ingen bild????:eek: /L

Förresten, mina källor hälsar att lilla Flimmra kom 8:a (av 12) i klassen för ston utan föl! Med 38 poäng! Så du får en särskild hälsning!
banane-salut.gif

Hejsan alla haflingermänniskor :)

Nu ska jag tala om något riktigt roligt (:

Jag har bestämt mig nu efter mycket om och men fram och tillbaka att jag ska lösa lokal licens nästa år , jag ska tävla dressyr hela nästa år på lokal nivå , kommer att få hjälp med att träna Ebba under vintern här och ja :)

Ebba har visat en sida som jag ALDRIG någonsin sätt förut.
Så de finns faktiskt hopp om att hon kan klättra lite i klasserna bland andra ponnyer ..
Så vi får hoppas :D

Ska slänga in lite bilder efter helgen & kanske en film ? :)

Vad skoj! Tack hjärtat för infot:love:
Har inte haft kontakt med hennes nya ägare på länge,tappade alla mailadresser i datakraschen. Men hon mår visst bra om det gick så bra ändå./L

För alla som är nyfikna på hur SSofiees lilla Karmen ser ut tar jag mig här friheten att ladda upp ett par bilder!:devil: (hon får skylla sig själv när hon ligger och sover istället för att umgås med mig...)
23496993.jpg

23496995.jpg

Har tyvärr inga bättre bilder, får väl se till att åtgärda detta:idea:

Har tyvärr ingen egen Haflinger (än i af.) så jag får sitta och dregla över era läckerbitar!:love:

:eek: riktigt "tjusiga" bilder här ja..
Haha nämen, här är då min lilla Carmen :love:

*Delvis knapplån*

kikar in och säger hej!:D
Ingen mer som kommit hem från en underbar dag på gislaved, med massor vackra hästar och trevliga haflinger ägare!

Bild på BIS och BIM finns på shf´s hemsida, tog över 600 kort så jag kanske bjuder på ett par framöver!:angel:

Gerry håll hårt i Gera, blir alla hennes avkommor lika vackra som Garbo, så är du lyckligt lottad!

Arna gav Flimmra en godnatt klapp innan jag åkte, näpen liten dam, med trevliga ägare!

Senast ändrad:

Go´kväll

Var också på plats i ett höstsoligt Gislaved. Så jag tänkte försöka bidra med några bilder från min kamera.

Börjar såklart med den wackra;) BIS-vinnaren (fotot är dock inte lika flashigt som Dailan Kifkis)
23517827.jpg

Sedan tar vi väl BIM också:), Atlas-F
23517837.jpg

Slänger med en bild på den andre godkände hingsten som deltog, Nilton
23517833.jpg

God natt, haflinger-Sverige:)
(det finns ett par bilder till på http://RB1.pixbox.se)

Du tog ingen bild på henne? Hade varit roligt att se hur hon har vuxit till sig, hon var ju så mager o tanig när hon kom.
Skönt att höra att hon har det bra,man vill ju så gärna att det ska bli bra. Men det kändes som hon hamnade hos rätt människa,urgullig tjej!

Carmen är wacker:love:/L

Knapplån.

Jag har en lite underlig önskan... Men vi har ju haft "öron-visning", så varför inte :D? Jag skulle nämligen vilja se haflingerhalsar/nackar! Min hovslagare envisas ju med att min häst har "späcknacke", och att hon är farligt fet. Nu VET jag att hon är överviktig, men jag undrar om hon har en någotsånär "normal" nacke för en haflinger (ska ta nya bilder på henne idag, om jag inte glömmer det ;))? Hovis håller på med fullblodsgaloppörer, så hans syn är ju kanske lite "skev" åt det smäckra och smala hållet.

In med halsar/nackar nu :D - gärna på haflinger som är åt det grövre hållet, som min faktiskt är!

Jag har massor bilder på heene, ska bara gå igenom dom först!:) vet däremot inte om hon växt till sig direkt...

Fina bilder du och Dailan Kifki har tagit! Håller med Arna om att Övregårdens Carmen är snygg :love:!

Golden Tinka Vill gärna se några av dina 600 :eek: bilder. Gick du med automatutlösaren på och kameran i luften hela dagen :D.

Bettysmatte Jag kan ta en bild på Romeos nacke/hals idag. Han måste väl ändå räknas till den grövre typen?

Hannie har också "fettnacke" min hovis är också orolig för hennes väl o ve.Fångvarning! Provade munkorg på henne men det funkade tyvärr inte, är inackorderad så jag har inte mycket att säga till om när det gäller hagesval heller./L

:eek: riktigt "tjusiga" bilder här ja..
Haha nämen, här är då min lilla Carmen :love:

Var det inte du och jag som diskuterade det och du sa att hon stavades med K?
Eller missminner jag mig helt? (helt onödig fråga men ändå) :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare
Tillbaka