Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Nästan!:D här kommer iaf en länk till albumet och några av bilderna!
Albumet!

Riks%20426.jpg

Tack! Vilka underbara bilder och hästar :love:. Vem är skönheten ovan?

Du tog ingen bild på henne? Hade varit roligt att se hur hon har vuxit till sig, hon var ju så mager o tanig när hon kom.
Skönt att höra att hon har det bra,man vill ju så gärna att det ska bli bra. Men det kändes som hon hamnade hos rätt människa,urgullig tjej!

Carmen är wacker:love:/L

Jodå, vi har också en så där 500 bilder att redigera, Sten, som förresten var fotografen bakom Övregårdens Carmen (inlagd igår) och jag men jag lägger inte ut några fler bilder eftersom jag jobbar med nästa nummer av det där som jag inte får prata om här .... :angel:

Här är en dagsfärsk bild på Romeo. Han är helt klart rejält överviktig just nu men jag tycker inte riktigt att han har "späcknacke" eller så är jag bara hemmablind.

DSC02669.jpg

Ja en riktigt söt tjej med fina gångarter!:)

Nu finns även resultaten uppe på SHF´s hemsida för den som är intresserad!:)

Atlas-F som tog hem BIM titeln med 43p! det var många riktigt fina hästar med i slutringen, jättekul att se!:)

*kl*

Jag har inte satt mig in så värst i när det är visning, kåring osv. på Ebbs/Fohlenhof eller vad det nu heter :o, och undrar nu när det är?

Maken och jag har ju pratat om att försöka komma iväg nästa år när detta är och även ta en tur till Pony Park men det kan ju vara bra att veta när ;).

Hur kan/ska man lägga upp en sådan här resa för att det ska bli så bra som möjligt, för någon som aldrig varit där;) ?

Något som är väldigt kul är att besöka PonyPark när de har sin stora fölutställning annandagpingst. Nästa år blir det då 8 juni. Då kan man köpa föl också, dvs tinga på för de är ju för små att säljas då. Det som är bra med att köpa föl där är ju att man får se fölets mamma också. Dessutom har PonyParkfasta priser, efter klasser och kön.

Hannie har också "fettnacke" min hovis är också orolig för hennes väl o ve.Fångvarning! Provade munkorg på henne men det funkade tyvärr inte, är inackorderad så jag har inte mycket att säga till om när det gäller hagesval heller./L

Usch, ja, visst är det tråkigt när de lägger på sig så lätt :(! Jag har ju också försökt med munkorg, men den plockade hon av sig. Hittade den i hagen idag (har inte letat förräns nu). Den var absolut hel, och alla spännen var fortfarande knäppta. Hur hon har "slunkit" ur den vet hon bara själv...

Det är svårt med hagar också! Jag anser mig ha magra, skruttiga hagar, men tydligen inte. Och så oroar jag mig ständigt över shettisen som behöver mer mat. Hon kan inte ständigt gå på näst intill obefintligt gräs.

Hur ofta rider du? Nu när min skrutta är 5 år ska jag verkligen försöka få ut henne varannan dag ungefär. Mer varken orkar eller hinner jag, tyvärr. Man har ju trots allt ett liv utanför hästeriet också... Medryttare skulle jag önska mig en, men det verkar stört omöjligt att hitta någon här i krokarna.

Gah, ibland sliter man bara sitt hår...:crazy:

Jag har ju också försökt med munkorg, men den plockade hon av sig. Hittade den i hagen idag (har inte letat förräns nu). Den var absolut hel, och alla spännen var fortfarande knäppta. Hur hon har "slunkit" ur den vet hon bara själv...

Alltså, Sindy tycker det är så PINSAMT när hon har täcke på sig i hagen. Hon verkligen SKÄMS.

För några år sedan (8 eller 9 år sen sådär, kors vad tiden går! :D ) hade jag ridit henne, och det var höst och lite kallt ute och hon var lite svettig. Alltså satte jag på henne ett svettäcke (kombitäcke) med en (lös) resårgjord. Gjorden hade ett sånt där spänne som man liksom "hakar i". Döm om min förvåning när jag lite senare ska ta in hästarna och Sindy kommer traskande utan täcke - och utan gjord! Hittade täcket dagen därpå, nerknölat i leran. Det var ju inte så konstigt, för det gick ju att "rulla bort" liksom, och jag kan precis se framför mig hur Sindy rullar sig och får av täcket en bit, för att sedan ställa sig på det och dra av det över huvudet - ingen svanskappa! MEN sen hittade jag resårgjorden en bit därifrån, och den var inte öppnad!

Jag menar, hur lyckades hon med DET?! Den måste ju över frambenen också! OCH huvudet!

Senast ändrad:

Dom är finurliga, dom små rackarna:). Quesa är en mästare på att ta av sig grimman, gärna när flugpannband sitter på också, och lägga den på en osylig fläck i hagen. Så får matte traska runt, runt, fram och tillbaka en god stund i hagen innan grimman återfinns. Men sen kan hon ju knyta upp knutar också... undrar var dom gömmer fingrarna någonstans:D:confused:

Vad roligt att du dyker upp igen - och med dig dina fina bilder!:banana::bow:
Gerry håll hårt i Gera, blir alla hennes avkommor lika vackra som Garbo, så är du lyckligt lottad!
I så fall är hon u.Gera:):love:Vem var pappan?

Skicka dig Ninnas nacke![
Bild014.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Pappan är Liz.Whiskey samma hingst som är pappa till wilco!

lägger in en bild på snyggingen!;)
Riks%20253.jpg

Riks%20182.jpg

och en på Arnas gammla Flimmra!:D
Riks%20245.jpg

Fölisar har vuxit till småpojker, dom är mycket olika ändå det var samma pappa.
Hade himmlamycket att göra denna veckan och det fanns knappt tid för att vara med hästarna.:eek:Idag var jag äntligen ute på en ridtur,Sofia föjlde med med Ninna.:)Ginnie fungerar som barnvakt när vi är ute med mammorna.:bow:Så ser det ut när vi kommer hem:
gera1995

Tack så mycket för bilder och info!:bow::bow:
Då är Gabro e Whiskey u Gera - jag är ju lite stolt nu på min Gera!:love:
Hur gammal är Gabro? Vad fick hon för bedömning? Nu är jag så nyfiken.

Senast ändrad av en moderator:

Tack igen!:bow:
och
GRATTIS!:bump::banana:Du gör nog rätt, han är så fint!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka