Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den blir en haflinger med ej stamboksberättigad härstamning!![]()
Precis så har jag gjort de perioder han har haft begränsaren på sig, på på natten, av på dagen. Jag har aldrig haft den dygnet runt
Hon har alltså plockat av den någonstans, och detta i hagen som inte innehåller några träd (de står i kanterna utanför staketet och kan inte nås), stenar eller andra hjälpmedel.
Men ... men ... hon har väl fingrar, som alla andra haflinger?!![]()
Säg den glädje som håller i sig! Släppte pållarna i stora (2 ha) hagen igår kväll. Mycket gräs. Alldeles för mycket för en haflinger som inte ens tål att titta på det gröna. Hon fick på sig "munkorgen" och mamma skulle ta av henne den i morse. Pållan gick så glatt och betade på morgonen, UTAN begränsaren
... Knashäst! Hon har alltså plockat av den någonstans, och detta i hagen som inte innehåller några träd (de står i kanterna utanför staketet och kan inte nås), stenar eller andra hjälpmedel. Ja, de får gå kvar i natt också, men i morgon kommer jag att få flytta tillbaks de till en av hagarna som är avbetade. Nu ska ju vädret bli mycket kallare, och betestillväxten borde väl mattas snart?
/Bettysmatte - som faktiskt hoppas på kallare väder för en gångs skull
Man måste ju inte se en utställning eller premiering heller, både Fohlenhof och Pony-Park är härliga bara att promenera runt på och titta på alla vackra hästar och allt "vardagligt" som händer.*Längtar inte alls ... nejdå ...*
Säg den haflinger som inte lyckas ta sig ur en "matbegränsning"... Då ÄR det nog inte en äkta haflinger!
Kan Shettisen ha hjälpt till?
För alla som är nyfikna på hur SSofiees lilla Karmen ser ut tar jag mig här friheten att ladda upp ett par bilder!
Har tyvärr ingen egen Haflinger (än i af.) så jag får sitta och dregla över era läckerbitar!
Lånar...
Jisses vad sugen jag blir på en haflinger när jag ser alla era fina hästar.
En arbetskamrat har en 2-åring till salu som jag försöker säga nej till....iallafall än så länge![]()
*kl*
I väntan på rapport och förhoppningsvis bilder från haflingerriks (där jag antar att många av er är idag) får ni se en bild på årets snabbantning.
Nästan en halv skottkärra päls åkte av idag och fram kom en prickig mage!
Det är första gången någonsin som en svenskfödd haflinger blir BIS vid en rikstutställning!
Eldfuxen, mycket stolt "farmor"