Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Bilder är ett "måste" på denna tråd:D-Vi(jag )är så förfärligt nyfiken! Inte behöver du smyga heller trampa på in bara! Du är så välkommen!/L
 
Sv: Haflinger

Här är bilder på min flinga:P

15293832.jpg

15293829.jpg

14676810.jpg
 
Sv: Haflinger

Iser citat:
"Mormor, när man säger att haflingers är välfödda, har jag alltid förstått det på det viset att dom behöver väldigt lite kraftfoder - att dom tillgodogör sig näringen i nästan vilken mat som helst, fast det är väldigt lite näring i det. Alltså att dom i princip kan leva på bara grovfodret och ändå ta näringsämnena".

Jo, precis så är det för alla lättfödda hästar, därför är det ganska viktigt anser jag att göra en höanalys så man vet vad höet innehåller. Ett tidigt skördat hö kan ha väldigt högt näringsinnehåll och då skulle i alla fall jag vara försiktig med en lättfödd häst och ev. minska högivan och fylla ut med halm i stället. Det viktigaste är ju att man har en bra balans i det man ger och får i så fall ge tillskottsfoder för att uppnå detta. Kraftfoder behöver man ju då sällan ge en lättfödd häst som rent underhåll utan först när det krävs pga hårdare arbete, tävling osv.
Som Arna skrev: Bilder ska tråden handla om o det vill vi alla se
... MEN SNÄLLA skriv gärna stammen vid bilderna för att vi noviser som ska skaffa flingor får lite riktlinjer vad olika hingstar o stostammar ger för avkommor. Tack på förhand:bow:
GRATTIS Josahonanon oh! vad spännande att få se bilder på din Haflinger..för de får vi väl?
 
Sv: Haflinger

Såklart det ska bli bilder! På lördag får jag hem honom och då ska jag börja posta. Så länge får ni kolla på min lilla avatar, för där är han :love:

Tack för välkomnandet!
 
Sv: Haflinger

Vad söt hon var, och likadana "sommarprickar" som min Belle :D! Hur är det med henne? Det är hon som har fång?
HAha japp det blir hon:P
Jodå det är väl bra med henne, just nu har hon fått stå ute om dagrna denna veckan, står då i ett vindskydd som vi byggt om till en utebox, så hon ska kunna titta ut lite..

Tror jag ska låta henne stå där i 1, 5 vecka till sen ska jag låta henne gå i liten hage i ca 10 min 2x om dagen..och hon är mycket piggare nu, ömmar forf lite på kullerstenen, men på gräset är hon hur frisk som helst, sätter ej ner hoven så konstigt som hon gjorde innan.. vet och hovi komemr i slutet av månaden.. så får se hur det går..
 
Sv: Haflinger

Åh, jag har varit inne på din hemsida och kikat.
Gud var fina hästar ni har.
Jättekul att kika runt.
 
Sv: Haflinger

haha tackar:P har just gått på lite diet:p då hon va lite för tjock:P haha men e forf rund:P mend e tycker jag de ska vara:p haha
 
Sv: Haflinger

Åh, jag har varit inne på din hemsida och kikat.
Gud var fina hästar ni har.
Jättekul att kika runt.
:bow:Tusen tack! Tanken med vår hemsida är just att låta våra besökare "vandra runt" och få en helhet av vår verksamhet. Hur det är att leva med haflinger på fulltid. Att försöka hänga med i den moderna haflingeravlen samtidit som att rasen bevarar sin särhet. Vi vill att öppenhet ska skapa intresse hos andra hästintresserade så att de väljer just Haflinger till sin framtida häst.:love:Har man en gång förälskat sig i en haflinger då är det kört! Haflinger borde vara en mycket större ras i Sverige än vad den är i dag, vår hemsida är en del av vårt bidrag till att information och intresse för rasen sprids, förhoppningsvist:rofl: Precis som det gäller att hålla denna tråd levande och possitiv genom vårt "bubbel" här på forumet.:banana:
Har besökt din hemsida också. Vad trevligt att du och Rambo håller på med western, något som just haflinger passar väldigt bra till enligt min mening. Ju fler haflingerekipage som är ute på banorna destu bättre!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Här kommer ännu ett välkommnande till Haflinger tråden!
jättekul att intresset sprider sig!!!!:)


och en stor eloge till alla som hjälper till att hålla igång denna underbara tråd!!!:bow::bow::bow::bow:
Tycker att det är så kul med en tråd där allt omkring haflingern kan diskuteras, stämmningen är god och fräst alla älskar Haflinger:)
 
Sv: Haflinger

Välkommen till dig också!
Härlig färg ,men jag gillar lååång man på flingor:o.
Det saknade jag på Faffie men Hannis är bättre:love:
 
Sv: Haflinger

*kl*

Har tagit lite nya bilder på min flingpojke (eller ja..snart min förhoppningvis, rider honom i alla fall).
Bara hagbilder men men...

IM000759.jpg
[/IMG]
IM000757.jpg
[/IMG]
IM000743-1.jpg
[/IMG]
 
Sv: Haflinger

Ja...på de tävlingar jag tävlar så finns det två stycken haflinger och de är jätteduktiga.
Jag hoppas också att vi ska kunna visa oss så småningom.
 
Sv: Haflinger

Härligt maffig kille,det syns på de flesta flingor att det varit bra med mat i sommar:D

em :Nova är jättesöt håller med om uppsynen!/L
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp