Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Vilka underbara bilder alla visar upp, en hel tråd full med sagohästar kan ju lysa upp den tristaste höstdag! :love:

Tack för alla gratulationer, jag är än så länge extremt nöjd med min lille häst. Han har redan charmat hela stallet med sitt goda lynne. Och en rolig sak med honom är att han LEKER. Trots att han är 13 år så busar han och försöker få fart på storhästarna... Nu ska han få gå med stallets busiga shettisar ett par timmar varje dag för att få ha roligare lekkamrater. Underbart! Det som Cämz beskriver om en snäll häst med ett fång med rävar bakom varje öra verkar stämma in på fler flingor :rofl:
 
Sv: Haflinger

Vad kul för dig med en flinga....

Jag håller med dig...underbart med en hel tråd med vackra sagohästar.

Jag kan uppdatera med att tala om att det nu verkar som min "golden qh" blir min. Gissa om jag är lycklig :D
 
Sv: Haflinger

Gratulerar lakrits! Din guldponny skulle också användas till western om jag inte missminner mig? Roligt!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Vad kul för dig med en flinga....

Jag håller med dig...underbart med en hel tråd med vackra sagohästar.

Jag kan uppdatera med att tala om att det nu verkar som min "golden qh" blir min. Gissa om jag är lycklig :D

Toppen, grattis!! Nu blir det fler westernhaflinger!
Ja, vilka härliga bilder på Maxi, det riktigt lyser bus och kul om honom.
Vi har sålt den sista haflingern för året, Orsella och hon hamnar i Skåne.
Reser, liksom Scilla av Vässingarp som ska till södra Småland i slutet av denna månad. Så där är också nya glada haflingerägare!:banana: Känns bra!:bump:
 
Sv: Haflinger

Japp......det stämmer. Har nämligen idag fått till 95 % klart med en fodervärd till min unghäst..vågar inte tro på det än förrän den dagen han åker men det ser mycket ljust ut.

Western of cours..vad annars ;)
Om han är lite redo och fått lite kondis till den 18 november så ska han med på en prova på tävling.
Det kommer bli mycket ridgrenar för oss framöver men vi hoppas på att deltaga i lite teamsorting till sommaren.
 
Sv: Haflinger

Japp......det stämmer. Har nämligen idag fått till 95 % klart med en fodervärd till min unghäst..vågar inte tro på det än förrän den dagen han åker men det ser mycket ljust ut.

Western of cours..vad annars ;)
Om han är lite redo och fått lite kondis till den 18 november så ska han med på en prova på tävling.
Det kommer bli mycket ridgrenar för oss framöver men vi hoppas på att deltaga i lite teamsorting till sommaren.

BRA!!! Vi behöver flingor som visar upp sig på tävlingar.
Håller alla tummar och hovar för er.:banana:
 
Sv: Haflinger

nej nej bara bevis på att han är en haflinger, ja menar du behöver inget registreringsbevis direkt!:rofl:
Ja tror de gör det för att de tycker det är himla kul oxå!

Ja - aldrig att han skulle försöka slänga av mig! Utan det är rena glädjeskutt! :D
Även om man har hängt väääldigt löst i sadeln mer än en gång! :o:D
 
Sv: Haflinger

Gratulerar!:banana:

Hoppas allt går vägen - och hoppas ni får upp lite kondis så ni kommer iväg på den där tävlingen!!!:bump:
 
Sv: Haflinger

Är det någon här som använder sig utav "Boots" alltså istället för skor på sina hästar? Skulle vilja höra nån kommentar om dem.....
 
Sv: Haflinger

Tack så jättemycket...det kan behövas eftersom han idag just nu lär sig att inte gå med huvudet högt..hahah...så vi har lite jobb framför oss. Men han förstår mer och mer nu hur man ska gå :D
 
Sv: Haflinger

Är det någon här som använder sig utav "Boots" alltså istället för skor på sina hästar? Skulle vilja höra nån kommentar om dem.....

Jag är också nyfiken på boots! Vill så gärna kunna ha alla hästarna oskodda, men min lilla "prinsessa på ärten" fick en hovböld (med komplikationer) förra vintern då hon gick barfota på hård, "knögglig" frusen mark och det vill vi INTE uppleva igen ... :crazy: Skulle vara smidigt också att kunna ta på och av skorna när JAG vill och inte när pållarna själva bestämmer sig för att trampa av skorna, vilket hänt några gånger när någon (undantagsvis) varit skodd. Tappskor är URK!
 
Sv: Haflinger

Hur sjutton bär de sig åt för att få så vita fina manar???? Något knep måste de ha,kan inte bara vara såpa!
Roligt att få se filmer, har du inga kort på "era" små ännu? Jag väntar med spänning.....

Cämz: Fina bilder på en mycket fin kille! Ska försköa att få min svåger som är fotograf att komma o plåta Hanni men han är ju alltid så upptagen.......
 
Sv: Haflinger

En fråga bara kommer inte ihåg om det har varit på tapeten förut,orkar inte kolla igenom hela tråden,
Vad har ni för sadlar till era flingor,det är ju ett knepigt kapitel.
Själv har jag en M&N island som inte sitter helt perfekt,kasar lite åt sidorna.Iofs så sitter den mycket bättre på Hanni än den gjorde på Faffie trots att den var utprovad för henne. Köpte en billig Pfiffs haflingersadel till henne men den passar inte Hanni däremot. Hanni är bredare över ryggen.

Funderar på att köpa en bomlös att ha och alternera med, har någon något bra förslag på märke/modell som passar våra (min) breda flinga?
Eftersom jag tillhör de tyngres skara så måste jag ha en bra Pad under, vet någon vilken som "tar" mest vikt?

Måste bara få skryta lite också:o
Vår veterinär säger att jag har världens snällaste häst!:love:
Han var o vaccinerade och kollade hennes tänder i förrgår och hon bråkade inte ett dugg! Munstegen var bara spännande liksom allt annant som vet pysslade med. Dotters 15-åriga ponny fick han däremot droga ner ordentligt innan han kunde göra något.
Jag tror inte Hanni har träffat en enda elak människa i hela sitt liv, hon är så otroligt tillitsfull när det gäller alla. Känns som jag har ett stort ansvar som vilar på mina axlar.......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp