Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Tack Persikan,(vilket jag kallade min dotter förresten när hon var nyfödd,hade ätit massor med persikor och trodde att det var därför jag hade ont i magen, men det kom ut något annat ist:rofl::rofl:.)
-nu kom jag av mig..... Tack för alla bilder! -är lite trög men vilken är fr Börjes o vilken är en Barefoot? tycker att de är väldigt lika:confused::confused: Är lite trött efter en lång o hård arbetsvecka;)

Tycker att det är så härligt med alla fina bilder bomba på vill se hur många flingbilder som helst!! /Lisa
 
Sv: Haflinger

Här är min Hööks-sadel när den satt på en mycket fet häst i somras (hon HAR faktiskt bantat lite nu - yeah!):

belle_augusti_07003.jpg


Som i princip alla bomlösa sadlar visade sig frampommeln vara för smal, så den har jag ersatt med skumgummi nu. Då blev sadeln genast plattare, självklart, och jag sitter bredare igen (suck!). Men det har jag avhjälpt relativt bra genom att klippa till en bit av en gammal oanvänd kilpadd och sätta mellan sadel och sits (sitter fast med breda kardborrband). Jag kommer då högre upp och sitter inte riktigt lika brett.

Det enda felet med min Hööks-sadel är att den har börjat gå upp lite i sömmarna runt frampommeln, så jag kommer att få repararera lite där. Det är ju inte bra, och visar kanske på dålig kvalitet. Men jag vågar inte riktigt skylla på Hööks, eftersom jag ju trixat lite med sadeln själv och det är kanske de påfrestningarna den inte klarar av? Sadeln var väl inte direkt gjord för att man skulle ersätta vissa saker med andra, och lägga fyllning under sitsen...

Men, men, vem vet? Någon gång i framtiden kan jag KANSKE få pållan så slank och smärt att hon passar i en bomsadel? Hur som helst behåller jag alltid en bomlös, eftersom magen på sommarbete inte är att leka med.
 
Sv: Haflinger

Hej igen, nej de bilderna igår var bara Barefoot sadeln.
Ja stoppar in börjes sadeln här som sitter på theres hästar!
Ena en smal arab och den andra en platt Saffi :) Kul att man kan använda den till två helt olika kroppstyper..

IMG_0117-2.jpg


IMG_0121-1.jpg

Lägg inte märka till manen! *avundsjuk*

Nej men jag tyckte faktist inte så mycke om börjes sadeln, den typ pös när man red lätt alltså när man satte sig i sadeln.
Men det var väl för att den var så extremt mjuk och fåtöljig..
 
Sv: Haflinger

[/URL]"][/URL]

Hej ska se om det funkar med video!
Det går även bra att stegra sig i en bomlös :D

jaha, nu fatta ja! Ni får trycka på den!
Ska se om jag hittar filmen med 10 bakutsprång av Shone med en bomlös och en theres på! HAha
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Har jag sagt det förr.........? Vilken härlig tråd detta är och vilka mysiga "haflinger tokar" som skriver!!! Tack för allt ni delar med er om, Trevlig helg!
Förresten Eldfuxen(och alla andra) hur går det med din(era) höanalys? Har fått min, kunde vara kul med ett liten snack runt resultaten.
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Jag håller verkligen med---underbar tråd,underbara bilder/filmer/ och underbara människor.
Jag fundrar på att skaffa en haflinger ,MÄÄN en modell av den tunnare typen---den är väl inte lika lättfödd som den kralligare modellen ?---jag har svårt att se en hungrig häst i ögonen,om ni förstår .
Sen skall den gärna vara utbildad tom.svår dressyr,ca.8-10 år,självlastande och maxad + vacker som en dröm(det är dom ju alla ) och träningsvillig.
Är det ngn.som har en sådan till salu ,kanske?
 
Sv: Haflinger

Det var till att ha krav....:D Vacker,lättlastad,träningsvillig och maxad är nog inga bekymmer,men att hitta en flinga som inte älskar mat....den tror jag inte finns! Utbildad svår dressyr,det finns det nog men de har ofta svårt med galoppen. Det är bara att söka på haflinger på Hästnet eller på radannonser här på Bukes sida.
Min är vacker o lättlastad men inte till salu för allt smör i småland!:rofl:
 
Sv: Haflinger

Ha, ha ja det var minsan inte dåligt med krav!!! ;)

Min är mest bara vacker och hungrig!!! :rofl:
Men inte heller till salu för några pengar i världen!:D
 
Sv: Haflinger

Alltså, det där ska väl gå att hitta. MEN en sak får du nog ge avkall på, och det är hungern. Alla haflinger jag känt har varit hungriga. Jämt. Och oavsett modell! :D

Det såldes en haflingervalack här i Sverige i somras som var väldigt välutbildad i dressyr, dock ej tävlad. Sen blev jag kontaktad av en österrikisk tjej som ville sälja sin haflingervalack (av BRED modell ...) som gått Grand Prix dressyr i 4 år, med 60-65 %, mot stora hästar. Den hade du kunnat köpa! Om du hade sisådär en 20 000 Euro att lägga på hästköpet! :D
 
Sv: Haflinger

Lägg inte märka till manen! *avundsjuk*

Men Persikan, du som har en så vacker häst med lååång man behöver ju inte vara avundsjuk! :D

Apropå manar, här är en länk jag hittade för ett tag sen (:love:-varning!): http://87.230.1.230/ImagesAll/andy/ec/IMG_3256.jpg

Jo, han går ute i hagen och rids, lever ett rätt normalt hästliv, används i avel och på ägarnas ridskola samt tävlas en del av äldre barn. Normalt sett är manen dock flätad, det är bara vid festliga tillfällen som han får ha utslaget hår! :D Bilden är från Haflinger-EM 2006!
 
Sv: Haflinger

Mama Mia!!! Viken man!!! :love:

Kanske inte så jättepraktisk nej! *hihi*
 
Sv: Haflinger

Jag slänger in lite bilder också på min nya Barefoot London.

Sadeln sitter för långt fram på bilderna. Höll på att justera svanskappan, som ni säkert ser varför han behöver..... Tycker magen borde börja försvinna snart :crazy: !!!

DSC01882.jpg


DSC01880.jpg


DSC01885.jpg
 
Sv: Haflinger

Så var det dags för presentation av nykomlingarna!

Merel
E. liz.339/T Wellenbrecher
U. L15153/T Mercedes
UE. 1509 Archimedes


Anca
E. liz.220/T Morgenrot
U.17005/T Aquila
UE. Amadeus
 
Sv: Haflinger

Sadeln ser härlig ut! Har kikat lite på en sådan, och hört en hel del bra om den.

Skönt att se att det inte bara är min pålla som har lite mage :angel:... Var precis ute och gav hö till min nu, och hon höll på att springa ner både mig och höpåsen. Hon var, självklart, sååååå hungrig :D!
 
Sv: Haflinger

Visst är dom!:)
Säg nån haflinger som inte har mage jut nu!:crazy: alltid lättare att få bort dom på vintern!;)

Lite höst bilder:)
Amie

Latina

Mimba

Tinka, kolla in kaggen!!!:eek: tur att hon är dräktig!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp