Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Ja...på de tävlingar jag tävlar så finns det två stycken haflinger och de är jätteduktiga.
Jag hoppas också att vi ska kunna visa oss så småningom.

Kunde vara jätte roligt. Vi hoppas också på att en gång i framtiden få ut Alpkogel inom just western. Tyvärr räcker inte alltid tiden till, då det är så mycket man vill:rofl:
Välkommen till "våra" nya haflinger här på forumet!:D
 
Sv: Haflinger

*Knapplån*

Hej alla "nya" och välkomna till haflingertråden! :love:

Här jobbar man lite och hälsar på sin syster, och vips har ni alla skrivit flera sidor. Flitiga har ni varit den sista tiden! Jag vill speciellt "berömma" Persikan för ett intressant och bra inlägg om utfodring.

Mina haflinger blir också lätt feta, åtminstone de som inte är digivande ston ... Dem kan (och ska) man utfodra riktigt ordentligt! Sen gör det mig inte så mycket om de ston som är dräktiga har ett extra fettlager heller, det behöver de sedan när fölet diar. Ett digivande sto har ett energibehov som motsvarar HÅRT arbete, och med det menas t.ex. att dra stora timmerlass i skogen hela dagarna eller att tränas och tävlas på elitnivå. Digivande ston har dock ett mycket större behov av protein i foderstaten än dessa hårt arbetande hästar. Det de flesta av oss hästägare gör fel när vi utfodrar våra hästar är att vi tror att de jobbar mycket mer än de faktiskt gör ... :o Det sades i alla fall på den kurs jag gick på SLU för en massa år sedan.

Återkommer med foderstater när jag fått svar på höanalysen!
 
Sv: Haflinger

Han är allt bra grann,det lilla livet. Fölisarna är inte så fula de heller,ska bli skoj att följa dem under sin uppväxt för du har väl tänkt att rapportera om deras uppväxt om inte annat på er hemsida ,eller?
 
Sv: Haflinger

Han är allt bra grann,det lilla livet. Fölisarna är inte så fula de heller,ska bli skoj att följa dem under sin uppväxt för du har väl tänkt att rapportera om deras uppväxt om inte annat på er hemsida ,eller?
Jodå, var så säker, både här och på hemsidan:banana: Ju mer haflingerrasen visas destu större blir intresset:love: Det är verkligen roligt när ni här på buke visar bilder på era flingor. Stoltheten och glädjen man känner hos just haflingerägare känns unik, folk är nöjda och har kul med sina flingor:love:det är så possitivt. Det samma upplever jag när vi besöker Österrike! Ni som var på Fohlenhof i år glömmer väl knappast den lilla killen som tillsammans med sin "Opa" drog in sitt föl på arenan. De var så underbart söta och fulla av stolthet, där de stod med sitt föl mitt i Haflingens Mekka:) långt från hemmets alptopp. Fölet såldes inte utan gick till Imex och förhoppningsvis fick hon följa med sin lilla ägare med hem igen men den episoden gav eftertanke mitt i all haflinger glamour!:)
 
Sv: Haflinger

Nu är Janosch lyckligt hemma, han är såklart lite orolig och nervös av allt det nya, men han har ett "grundlugn" som imponerar stort på mig. De förra ägarna har gjort ett fantastiskt jobb med honom och Janosch vill så himla gärna göra rätt, så det ska nog bli finfint bara han får bo in sig litegrann.

Här kommer lite bilder också, som utlovat:
precis efter ankomsten
j2.jpg


och här är en bild från provridningen, jag älskar hans trygga blick!
Janne3-1.jpg
 
Sv: Haflinger

Gratulerar!

Ni kommer garanterat att få många härliga stunder tillsammans!! :bump:
Väl haft en Haflinger så har man nog Haflinger resten av livet! Dom är som en drog - fast en nyttig sådan! ;):D
 
Sv: Haflinger

Fin han är, och visst är deras "grundlugn" underbart :love:! Säger bettysmatte som idag var ute och red på en höstyster busflinga som helst av allt bara ville takta och tramsa...:D
 
Sv: Haflinger

Jaa, det var jättehärligt att se den lilla grabben stå där mitt i ringen, både han och fölet vr ju kolugna! imponerande!
tänkte snart uppdatera med bilder på småttingarna, men dom har dragits med förkylningar sen dom kom hem och går på antibiotika, och karantänbilder är ju inte så spännande!
Helt undera hästar iaf, mkt välhanterade och jätte sociala!:)
 
Sv: Haflinger

Gratulerar!

Ni kommer garanterat att få många härliga stunder tillsammans!! :bump:
Väl haft en Haflinger så har man nog Haflinger resten av livet! Dom är som en drog - fast en nyttig sådan! ;):D
Så rätt, så rätt.............
Bara att gratulera josahonanon!!!! Du kommer att älska det där "grundlugn" som är så typiskt för en haflinger i harmoni. Sålde en haflinger i dag som just charmade sina nya ägare med det där lugnet!

GT tråkigt att höra om förkylningarna på småtöserna. Våra har klarat sig fint är friska och glada, fantastiskt välhanterade och har redan växt till sig. Veterinären var helnöjd med dem fast de går fortfarande i karantän och i egen hage samt sover lugnt liggande i sin stora gemensamma box. Så denna gången slapp vi för antibiotika och förkylingarna.:rofl:
 
Sv: Haflinger

Tur att det inte drabbade hela lasset!;)
Sitter och kollar på gamla bilder och kan ju inte låta bli att lägga upp några!:)
IMG_0936.jpg

Mimbaisn5.jpg

Cool häst på tävling! typisk haflinger!
haffisar003.jpg

IMG_0233.jpg
 
Sv: Haflinger

Den var på en stubbe!:angel:
nä, jag vet men jag ville har några snygga kort, och den hästen är den enda jag sätter mig upp på utan hjälm! vilket hänt 3 gånger..
dom få hjärnceller jag har kvar efter alla hjärnskakningar vill jag behålla!;)
 
Sv: Haflinger

KL

Nu ska ni få se!!! :bump:
Har haft en fotograf ute till att fotta Maxi lite - fick lite smakprov idag!
Sååå fina! :love: ÄLSKAR min lille häst! Han e så söt! Inte alls partisk eller så! ;)

Uppställningsbilden visar hela den stooora magen dock :D
Men jaja, han har vilat i 2 månader så då får man väl räkna med lite extra hull! :p;)

Lägger dom som länkar, tror dom är ganska stora.

Maxi 1
Maxi 2
Maxi 3
Maxi 4
Maxi 5

Får se fler imorgon *längtar*
 
Sv: Haflinger

Vilka vackra bilder! Han är jättefin Maxi, och den där "stoora" magen var väl inte så farligt stor :).

Törs man fråga vad det kostar att anlita en riktig fotograf?
 
Sv: Haflinger

Nja så jättestor e den kanske inte *hehe* Dock brukar den vara nåååågot lite midre - men bara lite - han e ju trots allt en haflinger! :p

Denna e väl mitt emellan proffs och hobby fotograf och tog 500kr å då får jag en skiva med alla bilderna i hög upplösning = en hel del bilder.
Plus att hon då har redigerat och klippt lite i dom bästa för att framhäva dom lite extra.
Så kan man själv välja ut om där är någon man vill skriva ut eller förstora! Jättebra!!! :)
 
Sv: Haflinger

Snäll är han ja men har minst 2 rävar bak varje öra!
Riktig ögontjänare och hittar gärna på bus!:p
Caprioler och vanliga bakutsprång e inte ovanligt! :angel:

Ett riktigt charmtroll med andra ord! *hihi* :D
 
Sv: Haflinger

nej nej bara bevis på att han är en haflinger, ja menar du behöver inget registreringsbevis direkt!:rofl:
Ja tror de gör det för att de tycker det är himla kul oxå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp