Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon skall vara din vän i många år och det är det viktigaste.........
Nu har jag blivit med flinga igen!!!
Nu har jag blivit med flinga igen!!!
Hej Cämz. Usch vad tråkigt men tyvärr inte första gången jag hör någon liknande din historia. Skicka ett PM på bränmrkningen, kanske kan jag hjälpa dig.
Vi är många som har våra hästar till det de är - goda vänner att dela livet med på gott och ont.![]()
Jag är själv uppfödare av ikke arabinkorsade haflinger och naturligtvis ser jag helst att det importeras 100% renavel för att avlen ska kunnas utvecklas i vårt land, det ska jag inte sticka under stolen med. MEN roligast är trots allt sporten!![]()
Vill därför slå ett slag här på forumet för vår unika HAFLINGER RID och KÖRKLUBB (HRKK) och Haflinger Mästerskapen som går på Stömsholm helgen 31/8.
HRKK har 10 års jubileum i år och är så vitt jag vet den enda rasrelaterade av Ridsports Förbundet godkända ridklubbar, de ni! Gå med och stödj klubben, ju fler vi blir desto starkare blir vi!![]()
Trist att höra att du fick så dåligt bemötande!
Är ju själv väldigt avels intresserad och skulle därför inte köpa en häst utan papper eller med arabblod.
Men det viktigaste av allt är att hästen är ens bästa vän!
Maxi är ju en jättefin representant för rasen, trots avsaknaden av papper.
Han är inte bara vacker han verkar även vara en jättefin rid och kör häst! Vilket vi behöver mer av, vill se många fler haffisar på tävlingsbanan!
Att gå i en hage och se vacker ut klarar dom flesta haffisarna, men det är på tävlingar, träningar och ute bland folk dom ska ses!![]()
Fler bilder kommer i nästa vecka,hoppas att hon kommer måndag kväll!/L
Hanni har ett hjul och en krona så hon är också från Sachsen-Anhalt! Ska bli spännande och se vad det står på hennes papper./L
Nä, jag har hört även från andra håll att de blivit bemötta lite sådär! Men det är ju inget att hänga upp sig på nu!Det var ju 5 år sen-mycket kan hända på 5 år!
Mycket har hänt, tack och lov!
Ja HRKK kan jag oxå slå ett varmt slag för!!! Där har det bara varit glada miner och trevligt bemötande!![]()
Tänk om fler var med i HRKK då kunde vi kanske tänka på att ordna lite lokala tävlingar också.
Ett framtidsenarium värt att sträva efter tycker jag!
Tänk om fler var med i HRKK då kunde vi kanske tänka på att ordna lite lokala tävlingar också.
Ett framtidsenarium värt att sträva efter tycker jag!