Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Haha, känns skönt att Ville inte blir den enda fetknoppen på Strömsholm :p

Ja jag måste säga att jag gillar Britt-Marie.. Det har på något sätt växt sig fast i och med att jag började kalla henne det från andra dagen i princip :)

Måste förresten visa en bild jag tog på Vilde Ville igår i hagen, han blev så vacker så :love:

13008803.jpg

Wilde Wille jag saknar dig sååååå:cry:
 
Sv: Haflinger

Jag tror det blir väldigt spännande till generalmönstringen eftersom det har gått några år sedan alla hingstarna visades i "klump".
Men missa inte årets avelsvärdering av de nya hingstarna.... DET blir något att titta på för framtida avlare!:banana:
 
Sv: Haflinger

Käraste hum, jag säger ju att jag funderar på Betty Boop men det är inte bestämt än :p

Vilde Ville saknar dig me men han säger att du måste sluta kalla honom Ville med W för han blir sur :D
 
Sv: Haflinger

Ooh, jag ska definitivt kolla på avelsvärderingen! Måste hitta någon fin hingst till min Bina tills när hon ska ha fölis :)
 
Sv: Haflinger

*kl*
Ni som kan hingstarna, vad säger ni om Nilton 25? Vad har han lämnat?

Jag har inte heller sett någon avkomma, men han har två av mina favorithingstar i stammen (Nastral och Merlin), så ett föl efter honom skulle jag inte tacka nej till. :)

Jag red honom en gång då han var fyra och han kändes otroligt maffig, med lätta luftiga gångarter, och sedan så är han så väldigt högrest och snygg! :love:
 
Sv: Haflinger

Frågan är nu hur vi ska göra.. Ville är halt, så vi måste ta honom till veterinär nu snarast och se vad son är fel på honom.. Har varit så till och från hela sommaren. Då undrar jag, hur sjutton ska man göra om man har en halt och fet häst som ska på generalmönstringen? :crazy: Kan man strunta i detta året och istället deltaga nästa år? Han får väl förmodligen då inte betäcka nästa år, men om man då väntar med det till året efter? Kan man göra så eller måste man åka det år som betäckningstillståndet går ut? Vi kommer ju ändå inte alls få några bra präng om vi kommer med en häst som är dubbelt så bred som han borde vara och som dessutom haltar :( :(

Någon som är kunnig och håller koll som kan ge oss lite tips på hur vi ska göra?

Usch, mamma är orolig för sin lille bebis Ville... :(
 
Sv: Haflinger

Käraste hum, jag säger ju att jag funderar på Betty Boop men det är inte bestämt än :p

Vilde Ville saknar dig me men han säger att du måste sluta kalla honom Ville med W för han blir sur :D

:rofl: det gör jag bara för att restas det vet han å föresten så gillar han mig ändå!:love:
 
Sv: Haflinger

nej usch vad jobbigt! hältor verkar komma vid helt fel tillfällen! ang generalmönstringen så har jag dålig koll..
hoppas han blir bättre..
 
Sv: Haflinger

Nu har jag blivit med flinga igen!!!
Det blev helt "fel" pålla, inte hanka utan Hanni ist:love:
Hon kom fram direkt i hagen o kröp upp i famnen på mig sedan vek hon inte en millimeter från mig,de andra fick inte ens komma fram o hälsa.
Vid provridningen så tvärnitade hon precis framför mig i varje varv o ville helst inte röra på sig alls. Lugn som en filbunke! -Så vad gör man,jo man plockar hem det lilla livet(hon kommer mån el tis.)
Hon är inte österrikare utan tyska,och jag skämms men jag kollade aldrig huruvida hon har för mycket arabblod eller inte:o
Hoppas att ni fortsätter att prata med mig även om hon är lite "bastardig":D

 
Sv: Haflinger

Åh, vilken gullig liten tjej!! Vad glad man blir att höra att du lyckades hitta en ny förmåga så snabbt. Hon ser snäll och go ut. Lycka till med henne nu :D!!
 
Sv: Haflinger

Hon är bara 5, och inte utbildad, bara riden rakt fram, så det lär bli lite jobb med henne,men jag har inte bråttom. Har tänk att vi ska campera ihop de närmsta 30 åren eller så!:D
Behövs det så får jag väl skicka henne på tillridning/utbildning senare. Jag vill helst bara rida i skogen,kroppen pallar inte så mycket mer, så hon behöver inte kunna så mycket mer än grunderna./L
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp