Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Ja insikten får av att bara läsa denna tråd!!:banana: om jag blir fast eller ej kan man ju aldrig veta men risken finns ju alltid. De haflinger jag mött intill nu har varit underbart vackra och mycket trevliga såååå, ja, jag önskar och hoppas på att bli fast:D:banana: och lika tokglada för min häst som ni är här!!:rofl:
 
Sv: Haflinger

Äntligen!!!
hittade en gammal sliten grimma i stallet idag, vilket nästan fick mig att börja gråta, för jag vet så väl vem den grimman brukar sitta på och mycket riktigt i hagen hittar jag mina älskade fina gammeltanter!:love:

runda och fina, och faktiskt så verkade dom ha saknat mig med då dom stod och tryckte sig mot mig ihopp om att få bli kliade på magen!

sen var det stortvätt, både manar och svansar fick sig en genomgång!:)

avslutade det hela med en härlig skogstur:love:

tinka är dräktig, mimba inte hon fick nån fnurra med brunsten och håller på att kollas upp av vet!
istället hamnade en av 4 åringarna där på betäckning, den maffligare av dem!;)
så förhoppningsvis blir det två föl nästa år ändå!:banana:
 
Sv: Haflinger

dom stod och tryckte sig mot mig ihopp om att få bli kliade på magen!

Magen, ja, det är ju favoritstället för min pålla också! Om jag rider en sväng och har mamma eller min man med promenerandes så stannar Belle lite då och då så hon kan få kliat bort myggen från magen :D. Det var mamma som "lärde" henne det...:D
 
Sv: Haflinger

Annars är juvrena en stor favorit, tinka kan konsten att både lyfta på bakbenet och nästan sätta sig på hasorna när man kliar henne där!:) har man för korta naglar är det en rotborste som gäller!;)
 
Sv: Haflinger

Haha, ja juvrena är en stooor favorit! Bina (två åringen) lyfter också på bakbenet och vill att man ska klia :D Och Blondine, gammeltanten kommer mot en, går rakt förbi en och stannar sådär lägligt så att man står precis vid bakbenen så man kan klia vid juvrena.. Det jobbiga är bara att hennes mage är så stor så man flyger när hon kommer och ska gå förbi :rofl:

När den nya fölisen va mindre och de kom till en i hagen och Blondine började springa.. Då sköt hennes mage ut från sida till sida och lillfölisen flög bokstavligen två meter :rofl: :rofl: :rofl: Tänk om man kunnat få det på film!
 
Sv: Haflinger

Mm, juvret är storfavorit. Jag har ofta med mig Skillingarydsalva (tjärsalvan) till hagen för att smörja just juver/mage/insidan av bakbenen. Sist blev jag nästan irriterad först för pållan kom fram, luktade på burken och började gå iväg :mad:. "Attans häst", tänkte jag. Men, nej, hon skulle ju bara gå fram lagom mycket så att juver/insidan på bakbenen hamnade PRECIS i lagom läge för matte att smörja där :D! Hon är inte dum, pållan :D!
 
Sv: Haflinger

Hittade hit via vår egen hemsida som den 18 maj 2007 hade extremt många besökare från Bukefalos och just denna tråden.
Blev lite nyfiken, har aldrig besökt detta fantastiska hästforum förr, vilken miss!:rofl: så därför är jag här nu! Det som ledde hit var en efterlysning från "ISER".
Du undrade om någon visst var Klodskovgaards Gratitude var och du bad även om lite info angående andra danska haflinger i Sverige.
Vi äger Klodskovgaards Gratitude "Gratti" sedan ett par år tillbaka. Har tagit föl och har även köpt ett av hennes avkommor från Danmark Klodskovgaards Wessel en härlig valack. Gratitude rids av min man och de är väldigt goda vänner. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta mig.
Tycker att detta är en mycket trevlig tråd och ser att det är flera som jag känner igen både två och fyrbenta. :bump:
 
Sv: Haflinger

Tack Lejonelle:bow: Alltid roligt när någon uppskattar vad man gör!
Det tar tid att hålla igång en hemsida.
 
Sv: Haflinger

Tack Meodeo, detsamma kul med bekanta! :D Ja, hemsidan är svåra att "hålla fast" och då speciellt foton. De har tendens till att flyttas till andra hemsidor.:devil:
 
Sv: Haflinger

Äntligen!!!
hittade en gammal sliten grimma i stallet idag, vilket nästan fick mig att börja gråta, för jag vet så väl vem den grimman brukar sitta på och mycket riktigt i hagen hittar jag mina älskade fina gammeltanter!:love:

Åhhh - man blir ju nästan tårögd!!! :o
Måste ha varit en underbar känsla att få hem "tanterna" igen!!!! :bump:
 
Sv: Haflinger

Helt underbart!:) var även idag ute på en härlig ridtur i sommarkvällen!:love:

fotade lite innan ridturen, men när jag kom tillbaka var stalldörren blockerad av ett hölass, så kameran fick stanna i stallet... suck..
 
Sv: Haflinger

Tack Cämz!:bow: Önskar er fortsatt lycka till med en trevlig tråd. Kommer att kicka in i ny och nä och läsa om era upplevelser samt njuta av härliga bilder och haflingersnack. MVH P/:rofl:
 
Sv: Haflinger

har än inte sett nån avkomma efter honom! annars är han snygg och välrest! det som stör mig är att han inte är helt ren från arab..:crazy:
ska bli kul att se honom igen till generalmönstringen!;)
 
Sv: Haflinger

Haha, tack för alla namnförslag! Det är så himla svårt att komma på något passande till pållarna... Hittills har vi kallat den nya bebisen för Britt-Marie (eller Brittan) :rofl: Så vem vet, det kanske blir det i slutändan? Hade ju varit lite kul.. Hehe. Fast vi kommer förmodligen inte ha kvar henne sen så då kan ju den nya ägaren komma på något bättre ;)

Vilka ska till Strömsholm då?? :bump:

Men vad sjutton!!!! Vad är det för fel på BETTY BOOP? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp