Sv: Haflinger
Jo, visst borde jag har uppdaterat den för länge sen! Problemet är bara att först så dog min dåvarande Internetanslutning på grund av åska, sen har jag fått in ett virus i min ftp-server (på min gamla dator) så då gick det inte alls att uppdatera ändå, trots att jag nu har bredband ...
Men jag jobbar på att fixa en annan hemsida! Jag är bara så himla oteknisk ...

Har dock fått några intressanta tips från folk som kan mer om hemsidor och sånt. Men det lär bli jobbigt att flytta över allt till en ny sida med tanke på att jag har översatt allt till tyska och engelska också. Och nej, det beror inte på att jag har storhetsvansinne eller så, utan jag vill bara att mina vänner i världen ska kunna besöka min sida också, vilket de uppskattar. Så det vill jag inte ta bort.
Någon annan här som är duktig på hemsidor och sånt?
Tack för "komplimangen" om mina hästar! Ja, Fira är rätt ljus. Det finns dock ljusare. Kolla in detta tyska haflingerföl (muterat??

)
http://i154.photobucket.com/albums/s273/heidella/UrbinaausUrbita2007.jpg. Mammans färg syns ju på bilden, och pappan ser ut så här:
http://www.haflinger-in-meura.de/das-gestuet/photos/nordboee_gr.jpg.
Eldfuxen heter stuteriet efter Walter Farleys böcker, han som skrev böckerna om Svarta Hingsten. Eldfuxen är den fuxfärgade vildhingsten som lever på en öde ö, tämjs av en annan pojke (inte Alec) och som sedermera tävlar mot Svarta Hingste. Svarta Hingsten vinner såklart, men väldigt, väldigt knappt, för Eldfuxen är ju jättesnabb han också.

Så jag tyckte det var ett bra namn med tanke på Sindys kapplöpningsinstinkt som hon nedärvt till både barn och barnbarn.

Och Firas mormor har ju vunnit galopplöp i Italien!

Jag har alltid sagt att jag vill ha ett litet vackert italienskt galoppsto till min snabba hingst och föda upp små snabba haflinger till fälttävlan (inspirerad av Knappekullas Waquero, "vårt" lilla gula streck ...

som min mamma fött upp). Men när jag köpte Fira var det ändå bara en extra bonus det där med hennes mormor och galoppen, det var så mycket annat som jag tittade på först, men det är ändå kul! För att återgå till stuterinamnet så tyckte jag även att det var bra med ett namn som inte är gårds- eller ortsbundet, ifall ifall ifall jag skulle flytta härifrån någon gång i framtiden.