Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

okej jo men ajg är ganska lång oxå


här kommer en bild på mig och haflingern på 138(jag vet att jags er jätte stor ut!)
tror ni jag skulle kunna ha en d-ponny maxad eller blir det till att leta dom somk är 150?

8323926.jpg
 
Sv: Haflinger

Hittar man en lite rundare modell så ser man ju inte så lång ut. Faffie var ca 143 cm o jag är 165 cm o jag såg inte lång ut på henne iaf. Har tyvärr ingen ridbild på oss,det har alltid varit jag som plåtat. /L
 
Sv: Haflinger

ca 170 kanskne plus någon centimeter så jag är ju lång plus är inte jätte smal så ser ju ganska stor ut, men har iaf inte fått någon kommenter på någon tävling att vi inte passa ihop.

okej jo för skulle ju vilja ha en haflinger igen, och dom verkar vara ganska viktbärande med tanke på att dom flesta tar karlar + westrn sadlar så då borde dom klara mig:)
 
Sv: Haflinger

jag tror inte att det borde vara nåt problem!:)
satsa på en större och inte allt för gänglig bara så blir det nog toppen!
Du missa en rejäl dam på 150 som såldes för bara några veckor sen..
nicana.jpg

men det kommer nog flera!:)
 
Sv: Haflinger

Knapplånar litegrann...
Oj vad mycket ni skriver! Tack för berömmet av hästarna i alla fall.

Måste bara dela av mig av min glädje, då jag precis har beslutat, vem som ska bli fodervärd på min gulliga guling.:idea:

Det har varit en lång proces att först hitta intresserade, sedan svara alla telefonsamtal, avtala träff med några stycken och till slut försöka välja ut én bland 5 som man tror är bäst - inte lätt kan jag säga:confused:!

Helst skulle jag ju ha kvar honom själv, men omständigheterna gör att jag inte har tid med det, så nu hoppas jag att jag har gjort rätt val och att ingen har blivit ledsen - ibland har man ju önskat att man hade flera hästar att låna ut, så att man kunde slippa att göra alla trevliga människor besvikna.:crazy:

Det ska bli så skönt att få honom nära igen även om jag inte själv kommer att ha hand om honom så ofta.:p

Ungefär sådär var det för oss när vi lämnade iväg Queso också.
Att säga nej till de andra bra familjerna var inte kul, vi funderade på att börja föda upp hästar bara för att låna ut till fodervärdar. :angel:
Vi trodde att vi inte hade tid, men upptäckte snabbt att det inte alls går att vara utan en haflinger, så vi köpte oss en till. :D
Hoppas att det blir bra i alla fall!
 
Sv: Haflinger

Min man som är 1.87 (75kg) var medryttare i flera år till en Haflinger på 1.48. Jag tycker inte de ser alltför tokiga ut.


ridtur.jpg
 
Sv: Haflinger

Knapplånar litegrann...
Oj vad mycket ni skriver! Tack för berömmet av hästarna i alla fall.



Ungefär sådär var det för oss när vi lämnade iväg Queso också.
Att säga nej till de andra bra familjerna var inte kul, vi funderade på att börja föda upp hästar bara för att låna ut till fodervärdar. :angel:
Vi trodde att vi inte hade tid, men upptäckte snabbt att det inte alls går att vara utan en haflinger, så vi köpte oss en till. :D
Hoppas att det blir bra i alla fall!

Tack, jo jag hoppas det blir bra. Dom verkar bra, men jag saknar verkligen att rida själv, så det blir nog lite jobbigt i alla fall.

Tänkte själv tanken att det är konstigt att ingen har kommit på den tanken att uppföda hästar och ha dom på foder, när det var så många som ringde.

Min sambo, började mer att se det som ett alternativ till kontaktannonser för alla hans singelkompisar:angel::idea: Det var ju bara en massa tjejer/kvinnor som ringde hela tiden, så han tyckte det vara ett bra sätt för dom att träffa lite tjejer:):D:rofl:

Någon härinne som har ridit akademisk på sin haflinger?
 
Sv: Haflinger

Kanske skulle jag också söka en foderhäst istället för att köpa.:rofl: Först prova på att ha en haflinger och verkligen lära känna rasen och dess historia och folket runt omkring rasen i Sverige innan man blir "fast":banana: Vad kostar det att vara fodervärd?:o
 
Sv: Haflinger

Att ha en häst på foder innan man bestämmer sig för att köpa en är en väldigt bra idé. Dock hör det inte till vanligheterna att haflinger lånas ut. I alla fall har jag inte hört talas om många under de år jag hållit på. Men leta! :)

Vilka kostnader det innebär att vara fodervärd är väl lite olika från fall till fall, men vad jag förstått så är det vanligaste att fodervärden står för löpande kostnader som foder, strö o.s.v medan ägaren håller hästen försäkrad. Men, som sagt, jag är inte alls insatt i detta!

Du tycks i alla fall vara på det klara med att om man skaffar sig en "flinga" så är man "fast". He he, bra insikt! :D Du vet väl att haflinger är beroendeframkallande? :rofl:
 
Sv: Haflinger

Definitivt beroendeframkallande-alla i min närhet (som inte har en flinga) har kommit dragandes med div olika hästar i alla former o färger,men det är ingen som duger! En gång flinga -alltid flinga(å ett sto ska det va´också!) /L som har resfeber!
 
Sv: Haflinger

.............
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Kanske skulle jag också söka en foderhäst istället för att köpa.:rofl: Först prova på att ha en haflinger och verkligen lära känna rasen och dess historia och folket runt omkring rasen i Sverige innan man blir "fast":banana: Vad kostar det att vara fodervärd?:o

När vi lånade ut Queso bestämde vi att fodervärden skulle betala alla löpande avgifter, inklusive föräkring, medan vi har betalat chipsmärkning t.ex. Det var våran lösning.

Angående storlek förresten, så kom jag att tänka på Waquero. Han kräver en lite större ryttare, han arbetar mycket bättre med både längd och lite tyngd på ryggen, alternativt mindre barn. Annars vill han gärna ta över och blir stark :o, åtminstone när han hade kontition till det.

Och som sagt, haflinger Är beroendeframkallande. Hade vi tid och råd och allt det där, skulle stallet vara fullt av fuxar med vit man och svans. :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Jag kan inte annat än att hålla med om att flingor är beroendeframkallande! Jag kommer ihåg första gången jag ens såg en Haflinger. Det var runt 9 år sen, jag åkte förbi ett stall (stallet där jag några månader senare hamnade för att stanna!), och såg två Haflinger i en hage.. Det var då Blondine och hennes avkomma Bayliss. Jag gick bara i 6:an på mellanstadiet men jag kommer verkligen ihåg hur jag tänkte att "woow, DEN hästen vill jag rida på"... Sen sisådär en månad senare satt jag upp på Blondine för första gången :D :banana: Och jag är fortfarande kvar i samma stall och sköter samma hästar!

Det är kul att vi har fått lite tillökning, tack o lov för Ville som ser till att stona tar sig även fast man bara betäcker en gång :bow:
 
Sv: Haflinger

Oj, oj, oj då vet jag vad jag har att vänta OM jag hittar en haflinger som foderhäst! Tack för varningen!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp