Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

till dig och Arna

Hon är en riktigt charmknutte, precis som en haflinger ska vara! nästan färdiginriden och hur cool som helst..;)

säger jag som vart i stallet 2 gånger på 7veckor...:eek: saknar mina gammeltanter..
 
Sv: Haflinger

till dig och Arna

Hon är en riktigt charmknutte, precis som en haflinger ska vara! nästan färdiginriden och hur cool som helst..;)

säger jag som vart i stallet 2 gånger på 7veckor...:eek: saknar mina gammeltanter..

Jag kan tänka mig det! Gillar nog bäst den typ haflinger som har lite massa också. Men vilka är gammel tanterna då och var är de? i hästhimmelen eller?:confused:
 
Sv: Haflinger

Tja på sätt o vis!:rofl::rofl::rofl:
De är visst på betäckning om jag har förstått saker o ting rätt. Hos en riktig goding också./L
 
Sv: Haflinger

Jag fick ett pm av Cämz, som tipsade mig om denna tråd. Kan ju berätta lite om våra pållar..

Jag rider och sköter Alphaville (f. 1992 e. Ahli Vital, u. Mercedes), får ha honom som min egen. Vi har blivit ganska skogsmulliga av oss.. Håller oss mest till körning och långa ritter. Har ridit en distans i våras så det är nog vad vi kommer satsa på. Ska även förhoppningsvis introducera honom till lite western senare i höst.

Jag har ridit och tagit hand om stallet hos "Villes" ägare i flera år. Vi har nu fyra Haflinger där, inkl. Ville. Vi har 20-åriga Blondine som fick föl i år (Ville är pappan). Sen har jag själv nyligen köpt två åringen som också är Ville och Blondines avkomma, hon heter Bina. Tanken är väl att hon ska bli en liten körning/western/distans häst, men självklart kommer vi att rida lite dressyr och hoppa :) En allti i allo häst helt enkelt!

Just för att jag sitter på jobbet just nu (har rast ;) ), så kan jag inte lägga upp några bilder på pållarna. Men det kommer!

Bra tråd förresten! :banana:
 
Sv: Haflinger

He, he bra häntydning! Men betäckning nu, är det inte sent eller?:bump:

Ha ha ja hästhimmeln får ja hoppas dom håller sig borta från ett tag till!;) dom finns med i början på tråden..
nja det är väl i senaste laget, men ändå ingen fara, dom har vart borta i ca 6v.. och kommer väl snart hem får jag hoppas..:)
 
Sv: Haflinger

Har i dag varit i Gränna för att köpa polkagrisa:d och där finns också haflinger, jätte många oh så fina, vill ha:d Dom har också en hingst minns inte vad han heter men hanvar jätte fin och ska visas på Strömsholm:rofl: Blev ännu mer sugen på att köpa haflinger:love: och de små fölen gud vad söta haflingerföl är:love: Är avis på alla er som har haflinger.:)
 
Sv: Haflinger

Här kommer lite bilder på mina pluttar :D

Vi börjar med Ville. Här är han och jag efter vår första distans:
11519480.jpg


Här är galningen i stall Högstorp, när vi bodde i Linköping:
11545973.jpg


På körtävling:
11519609.jpg


Sen tar vi de andra också :)

Bina, min 2-åring som är Villes avkomma:
12584670.jpg


Den nya fölisen som föddes i år:
12584673.jpg


Fölisen igen och mamma Blondine:
12584669.jpg



Sådär ja! Om det är någon som kommer på ett fint stonamn som börjar på B så får ni gärna tipsa oss :banana:
 
Sv: Haflinger

Hi,hi jättebra förslag,det kan väl inte bli annat med en mamma som heter Blondie!
Barbro kanske vore något iaf om hon blir av den maffigare varianten!:D
Fina pållar, Ville=vacker./L
 
Sv: Haflinger

Skämt åsido här kommer fler namn.

Jag känner en som heter Bärbel. Klart ovanligt men fint namn som börjar på B. Kan stavas Berbel om man föredrar det.

Sen tycker jag Blixtra passar hennes bläs. Nästan som Harry Potter!
 
Sv: Haflinger

Haha, tack för alla namnförslag! Det är så himla svårt att komma på något passande till pållarna... Hittills har vi kallat den nya bebisen för Britt-Marie (eller Brittan) :rofl: Så vem vet, det kanske blir det i slutändan? Hade ju varit lite kul.. Hehe. Fast vi kommer förmodligen inte ha kvar henne sen så då kan ju den nya ägaren komma på något bättre ;)

Vilka ska till Strömsholm då?? :bump:
 
Sv: Haflinger

Haha, tack för alla namnförslag! Det är så himla svårt att komma på något passande till pållarna... Hittills har vi kallat den nya bebisen för Britt-Marie (eller Brittan) :rofl: Så vem vet, det kanske blir det i slutändan? Hade ju varit lite kul.. Hehe. Fast vi kommer förmodligen inte ha kvar henne sen så då kan ju den nya ägaren komma på något bättre ;)

Vilka ska till Strömsholm då?? :bump:

Britt-Marie tycker jag var ett helcoolt namn! Extra kul eftersom en av dem som var med och grundade Svenska Haflingerföreningen var "Villes" matte, och en annan hette (heter) Britt-Marie! :)

Som du vet ska jag till Strömsholm med min feta hingst ... :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Fråga?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp