Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Ja det är inte alltid lätt att hänga med i alla namn och stammar. Men ibland kan det ju vara viktigt att få med hela namnet annars kan man ju t.ex. tro att Liz. Afghan oxh Afghan II är samma häst.

Jag tycker med det är klurigt:confused::smirk:

Skönt att jag inte är ensammen om den åsikten! Trodde jag var lite för grön i avel sammanhang.:confused: Sedan tycker jag också att det är viktigt att det framgår om hingsten är import vilket det inte gör när man tar bort orginalnummret och endast skriver ut det nya landets stamboksnummer. Vill man forska vidare själv i hästens stam är det stört omöjligt utan samtliga stamboksnummer! Men men vad vet en liten nybörjare om vad de stora duktiga tänker:D
 
Sv: Haflinger

Oh fan! Kollade uppslagsboken, busenkelt. SHFs registrator!!! he..he.. Eldfuxen heter ju hennes stuteri.
:banana::rofl::D

HIHI :D
Då e de kanske inte så konstigt att hon kan så mycket!?!

Skönt att ha dig här Eldfuxen så vi har ett eget litet Haflinger-uppslagsverk som vi kan fråga om alla möjliga saker! :bump::bow:
 
Sv: Haflinger

:banana::banana::banana: Yes! Då får vi de bästa svaren! Skämt å sido jag tycker faktiskt att Eldfuxen svarat bra:bow: men samtidigt känns det väl lite extra lyxigt att ha en tillgång här på forumet som Eldfuxen är! Tack!:bow: För nu kan vi ju verkligen fråga lös om vi törs!:bump::D
HIHI :D
Då e de kanske inte så konstigt att hon kan så mycket!?!

Skönt att ha dig här Eldfuxen så vi har ett eget litet Haflinger-uppslagsverk som vi kan fråga om alla möjliga saker! :bump::bow:
 
Sv: Haflinger

Eldfuxen är en pärla! Jag har ställt hur många konstiga frågor som helst de senaste 4 åren o hon har ALLTID tagit sig tid att svara.:bow:/L
 
Sv: Haflinger

*knapplån*
puttar upp med några hyffsat färska bilder på unghästarna, faktiskt tagna på den enda soliga dan denna månad:crazy:

Unghästar plus kompis;)
12389999.jpg

12389997.jpg

12933705.jpg
 
Sv: Haflinger

Eldfuxen är en pärla! Jag har ställt hur många konstiga frågor som helst de senaste 4 åren o hon har ALLTID tagit sig tid att svara.:bow:/L

Håller med jag har också fått svar och PM, vilket tålamod hon har med en gröngöling som jag:bow:!
golden-tinka, schyssta bilder!:bump:
 
Sv: Haflinger

Åååå maffelmadam till höger:love::love::love:
Vill ha!!!! Så ska en "riktig" flinga se ut iaf i mina ögon/L
 
Sv: Haflinger

Fråga!

Såg en annons där det stod haflingerblandning till salu och det var då en ponny, blandning av Haflinger och Avelingnese.
E de inte samma ras? Bara olika namn? Eller har jag fått det hela om bakfoten? :D
 
Sv: Haflinger

Kansi bansi, Believe in, Cämz och arna, NI är pärlor! :love:

You made my day ... Tack för berömmet, det kunde inte kommit vid en bättre tidpunkt i mitt liv! :banana:
 
Sv: Haflinger

Fråga!

Såg en annons där det stod haflingerblandning till salu och det var då en ponny, blandning av Haflinger och Avelingnese.
E de inte samma ras? Bara olika namn? Eller har jag fått det hela om bakfoten? :D

Visst är det samma ras. Bara det att Sydtyrolen i norra Italien är tvåspråkigt, så alla byar, gator, floder, ALLT har två namn: ett italienskt och ett tyskt. Byn Hafling som gett haflingern dess namn heter Avelengo på italienska, och så fick haflingern sitt "italienska" namn; avelignese. Det är dock samma ras, och italienarna har bytt ut namnet och kallar sedan många år rasen för haflinger, eftersom det är det mest inarbetade namnet, och de två namnen ledde till en massa förvirring om att det var olika raser.

Var såg du annonsen förresten? Nyfiken i en strut!

Bild av vägskylt (tagen av mig år 2000): http://i192.photobucket.com/albums/z248/eldfuxen/Hafling.jpg
 
Sv: Haflinger

Till mig med! Alla flingannonser måste ta en sväng förbi mig oavsett land,kön,ålder.........:D/L (de andra i stallet har börjat att leta halvblod till mig-Ve o fasa!!!!!:eek:)
 
Sv: Haflinger

Jag kämpar emot med näbbar och klor,alla är livrädda att jag ska komma hem med ett ök fr Tysklandsresan.:D/L
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp