H**ks ridbyxor!

G

guldlock

Åh, var in till h**ks tidigare idag skulle köpa ett par nya ridbyxor. Hittade INGA ridbyxor som satt bra... :mad:
Vilket kroppsform ska man ha om man ska köpa ridbyxor där?
Rak hela vägen eller väldigt kraftig?
Antingen var dom för stora i midjan eller låren.. :crazy:
Nej, h**ks duger endast när man ska köpa typ shabrak, borstar och sådana små saker..

Jag har jättesvårt för att hitta passande ridbyxor någonstans överhuvudaget. Undrar också hur man ska se ut??

Inte lång och smal i alla fall...

Japp... Minns inte vilka jag provade, men det enda som hände när man gick upp i storlek (Jag fick inte ihop dem i midjan) var att de blev längre... När jag var uppe i stl 44 och de fortfarande inte gick ihop gav jag upp. Det hade blivit för mycket att vika upp nertill (flera dm...)om jag hade tagit större...

Köpte istället manchesterbyxorna som fanns i förra eller förrförra katalogen, de var nästan stora istället men lite korta i benen. Fast det gör ju inget när man har shortchaps.

Man ska nog antingen vara som en stör, eller lika bred som lång för att hitta byxor som passar där... :smirk:

När jag skulle pröva byxor där var de alldeles för långa när jag mätte med mina vanliga ridbyxor, det gör inget tänkte jag. Man kan ju alltid vika eller sy upp dem ellernågot annat. Men så skulle jag ta på mig dem och jag fick de inte över låren! De fastnade...Jag var för bred... :crazy:

Jag vet, de är rätt märkliga... Har två par equilibre. Storlek 36 passar jättebra förutom att jag får ha sista spännet i midjan (ändå har jag rätt smal midja men ganska kraftiga lår) förra sommaren reade dom ut den modellen. Köpte då ett par 38:or,dom satt bra i midjan men är jättestora runt låren och rumpan...

Samma med deras andra modeller (helskodda bomullsridbyxor köpta för två år sedan) dom är jättehöga i midjan och stenhårda i linningen ´(heter det så?) sedan är det nada stretch i dom så när dom sitter bra när man står upp så drar dom i knäna när man sitter i sadeln. Dessutom är de jättevida runt ankeln, så det blir en glipa när man fäst kardborrknäppningen...

Däremot är deras vita helskodda tävlingsridbyxor rätt ok, förutom att de är otroligt små i strl och nästan för smala vid ankeln i stället... Jag som ligger mellan 36 och 38 i vanliga fall, fick knappt på mig strl 38 men fick rådet att köpa dom för att dom töjer sig lite...

Ja, ja köper nog ridbyxor någon annan stans nästa gång...

köpte ridbyxor där igår :)
Provade Hööks exlusive (helskodda) först, dom var hur obekväma som helst. Blev dom där superstretchiga helskodda istället. Jättesköna var dom :)
Jag är lång och ganska mullig

Vilka var det? Det låter ju som om det finns hopp ändå... :)

Jag handlar helst på Hööks eftersom jag har lätt att ta mig dit.

Har flera Hööks brallor hemma. Har fått gått upp en storlek och viker upp dom - men det får jag göra med alla brallor...
Jag är ganska smal och korta ben :smirk:

/Madde

Jag köpte nyligen de lila helskodda från Hööks. Det är faktiskt dom av alla mina ridbyxor som sitter bäst. Något små i midjan, men inte så det stör. För långa, men bara att vika upp. Stör inte heller.

Jag har haft PRECIS samma problem på samma varuhus! :eek: Jag är 163 cm lång och väger strax över 50-strecket - jag tycker inte att "såna som mig" ska ha såna problem med att hitta bra ridkläder! Men jag testade samtliga helskodda modeller och INGEN passade! :confused: Kul nu när det snart är jakt och de gamla tävlingsridbyxorna är utnötta... :(

Jag är 163 cm lång och väger strax över 50-strecket - Men jag testade samtliga helskodda modeller och INGEN passade! :confused:
Jag är lika lång men väger strax under 50-strecket (för det mesta :cool:). Till mig passade dom ju...

Jag heller aldrig lyckats hitta ett par ridbyxor som passar på mig hos nämda firma! :smirk: :mad: Har liksom gett upp det nu!

Jag har problem med "hästvader". Jag har så jäkla stora vadmuskler att om ridbyxorna är för tighta får jag inte upp dom tillräckligt. Är jag ensam om det problemet??? :crazy:

När jag var på hööks provade jag de rutiga som finns i blått eller brunt. Dom var jättesköna med mycket stretch i men dom satt ju fan upp till tuttarna på en!!!
Så höga och det är så obekvämt tycker jag. Ska man trycka ner kärlekshandtagen i dom också eller?! :mad: :mad:

Inte väldigt kraftig iaf kan jag intyga! :crazy: :mad:

Har dock varit i kontakt med en av dem.. (på Hööks) och de säger att de kommer lite större ridbyxor. :bow: Hittade t o m shortchaps idag som PASSADE! :eek: ;) Första gången i en affär.. :smirk: :bow: :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
3 137
Senast: Liten
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 397
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 442
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka