Gynekologisk cellprovskontroll?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Iiiihhhh, då är det kanske några förändringar....

Men mammas hade gått tillbaka av sig själv tror jag.

De ville knipsa henne när hon var gravid med min lillebror, och det vägrade mamma! Så när hon fött min bror, var det borta!

kan det bero på tedrickande? Hon dricker nämligen MINST 2 koppar te om dagen, både grönt, svart, rött och örtte:D

Ska genast börja dricka te!:idea:
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Samma här!Minst ett par koppar the om dagen...jag dricker främst grönt the men ibland även svart the:) ...hm stavar man the eller te?

Att det var borta efter förlossningen beror nog främst på att hon varit gravid och då stärks kroppens immunförsvar till max.Men man bör ju följa råden och gå när de har kontrollerna vart 3 el 4:e år...eftersom det kan utvecklas ganska snabbt när man väl får det.

Jag har ju som sagt blivit av med det en gång förut och trodde jag var trygg då, men det återkom som sagt.:crazy:

Att jag börjat dricka the som en galning beror på att jag läste i vetenskapens värld att grönt the kunde bidra till återbildande av ev cellförändring...*grönt the-mirakel på påse?*:idea::D
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Jag har också bränt en del och har varit sövd varje gång...tänkte de bränna dej utan att söva dej?Är de inte kloka alls?

Nä, den kärringen var inte klok på en fläck!!
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Rätt konstigt...jag frågade om man verkligen var tvungen att sövas för den där operationen och de tittade på mej precis som om de trodde jag skämtade med dem och svarade -"ja men snälla du det är ett operativt ingrepp-vi måste söva".

Det kanske rent av var tjänstefel i ditt fall?
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Kan inte fatta hur det kan kosta om det är "absolut lämpligt för ens hälsa" att man gör det. Är det inte dags att vi tjejer gör nån slags minirevolution mot allt vi måste betala hela tiden!! Det finns väl inga killar som kollar snoppen med jämna mellanrum, eller går på pappografi t ex?! Vi måste betala mensskydd, rakhyvlar (det är inte bara killar som rakar sig.. och många av dem uppskattar att vi inte är jättehåriga under armarna t ex), oftast betalar väl tjejen p-piller fast det går ju att dela på! Lite svårare dock med en tjej som inte har ett förhållande att få en partner att betala.. fast använder man kondom är det också lättare att dela på.. Kanske små utgifter, men med allt räknat så blir det mkt. Särskilt då med sjukhusavgifterna som nästan då är tvungna!
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Jag tyckte det inte var något alls.. Det gick rätt fort och allt gick bra. Ju mer man tänker på det så spänner man sig nog,då kanske det gör lite ont. Men slappna av och tänk på att våren är snart här så känns det knappt något:)
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Det känns inte. Ni som gnäller; hur sjåpig kan man bli?

För övrigt: lita inte på att ni får kallelse, det fungerar inte. Jag fick ingen kallelse över huvud taget förrän jag var nästan 50 år. Dessförinnan gjorde min gynekolog det när jag gick på kontroll ca vartannat år.
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

kändes inte alls för mig, då kan jag lova att gynundersökningar på förlossningen känns en miljard gånger mer...
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Är inte orolig. Förutom att det ska vara ngn förändrig. Eftersom min mor hade det... men de försvann av sig själv.

Hon gjorde cellprov när hon var gravid med min yngre bror, och de ville knipsa då, men då sa mamma: Nähä du! Sen väntade de till efter förlossningen, sen var det borta!

Hon dricker som sagt en del te!:smirk:
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Sjåpig?:mad:

Beror nog på hur känslig man är i sitt underliv.:smirk:
 
Sv: Gynekologisk cellprovskontroll?

Var och gjorde min undersökning i dag och tyckte inte att det kändes någoting alls. Beror kanske på hur skicklig den som gör det är.

Så nu är det bara att vänta några veckor för att få reda på resultatet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 893
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
813
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp