Shaklima

Trådstartare
Hur många här ger Gurkmeja? Hur mycket ger ni? Tycker ni att det har haf tnågon effekt?

Jag har ett halblod på 15 år, vi tränar och tävlar Msv dressyr och han har artros. Just nu får han Glucosamin, men jag är inte säker på att det har någon effekt. Funderar därför på vad jag kan använda i stället. vad jag har funderat på är LitoVet och Nypon. Frågan är vad som fungerar bäst?

Sv: Gurkmeja

Nu är det många år sedan jag använde gurkmeja på häst, men nog märktes en skillnad. Sen om det verkligen gjorde så eller om man inbillade sig för man hört så gott om det visste man ju inte.

Men så för nåt år sedan så bestämde jag mig för att prova på mig själv mot min smärta i kroppen.

Jag testade nypon, litozin ingen direkt skillnad. Fick då rådet att prova gurkmejatabletter och jäklar vilken skillnad. Det tar bort den mesta smärtan vid rätt dosering. Allt fråm muskelsmärtor till huvuvärk. Min sambo har också testat och han tar nu gurkmeja vid behov istället för ex. Ipren för det ger inte samma hjälp.

Så gurkmeja fungerar. Doseringen får du nog prova dig fram till då det är lite individuellt.

lånar tråden,

nån som vet om man kan ge gurkmeja till dräktigt sto?

Lånar knapp.

är det vanlig gurkmeja ni kör med? vart kan man köpa det? affären...?

Jag har ingen koll själv, därför jag är nyfiken. Antar att det handlar om Gurkmeja man kan köpa i affären.

Kolla dom här!

http://www.alyose.se/

Dom har bra koll och bra priser! Var där igår och storhandla till häst, folk och hund.

Deras filosofi enligt hemsidan:

Citat:Vi tror att hästen genetiskt fortfarande är en flocklevande vildhäst vars huvudsakliga föda är gräs och som fritt kan röra sig över stora områden.
När vi anpassar vår vildhäst till dagens miljö uppstår naturligtvis problem. Gräset som innehåller 80% vatten ersätts av torrt foder. Livet i ständig rörelse ersätts med hårt arbete och boxvila. De för ämnesomsättningen så viktiga örterna saknas.

Vårt arbete här på Alyose är att hjälpa hästen över anpassningsproblemen på ett naturlig sätt utan att använda gifter och kemikalier. Vi har därför byggt upp en klinik för mottagning av häst samt en liten fabrik för bearbetning och framställning av olika växtprodukter. De flesta växterna odlas här på gården.

Mvh Lena

Mina både kompisar brukar åka till honom, jag är ganska sugen på¨att åka med min häst dit i vinter för en hälsokoll bara. Funderar på att beställa nypon därifrån, kanske man ska köra på Gurkmeja också?

Mmm, jag brukar åka dit!

Nypon äter hela failjen här hemma..häst, hund, sambo och jag...

Verkar fungera iaf på sambo och mig. Kan inte svara på om det hjälper till hästen, men eftersom det inte kostar så mycket (75:-/mån) kommer jag fortsätta att ge...om inte annat är det ju massor av vitaminer i :D

Mvh Lena

Fast nu brukar ju faktiskt inte hästar föredra örter, även vildhästar undviker sådant, med undantaget för: maskros, rölleka och svartkämpar. Hästar väljer i första hand gräs som föda.

Mmm.. Och jag föredrar Mc Don**ds före böngroddar, linser och många andra "nyttigheter".... :banana::banana:

KL Ska jag välja gurkmeja eller nypon till min tant på 20 år? Funderar på att prova nåt av det så hon inte börjar bli stel eller liknande.Vill ha kvar henne lääänge till:)

Jag har själv ätit och smörjt med voltaren i flera månader utan resultat.Började med gurkmeja och djävulsklo som dessutom säljs på apoteket och nu är jag BRA..:confused:Moder natur kanske vet bäst iallafall............

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 638
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 318
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 604
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar