Guppy och yngel?

Nera

Trådstartare
Snabb fråga bara
Det finns ju olika "sorters" guppy (tänker då olika färger), kan en hona och en hane av olika "sorter" få yngel eller måste de vara av samma sort?

Sv: Guppy och yngel?

De kan få barn tillsammans, men det kan bli lite hursomhelt.
Ur egen erfarenhet blir det oftast lite blaskigare färger.. eller konstiga inte lika fina blandningar (ur mitt tycke).

Det blir det oftast ändå om man parar guppy utan genetisk kunskap. "Vanlig" guppy i olika färger är samma, bara med olika färg. Tänk hårfärg hos människor.

Okej, men det är inte "farligt" att blanda olika färger då? Typ, missbildninger och liknande utan det är mer färgerna som kan bli hur som?

Ja precis. Färgerna kan bli helt annorlunda än man tror, för det är inte alltid så enkelt som att två blå guppy får blå ungar. Inavel kan det ju bli om man låter en liten grupp guppy bara para sig i all evighet, men det har inget med färgerna att göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 315
Senast: MML
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Min hyresvärd har fixat ett sophus med sortering, men där finns bara plastsortering för hårdplast. Går inte all plast i samma behållare...
2
Svar
29
· Visningar
1 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka