Guppy och yngel?

Nera

Trådstartare
Snabb fråga bara
Det finns ju olika "sorters" guppy (tänker då olika färger), kan en hona och en hane av olika "sorter" få yngel eller måste de vara av samma sort?

Sv: Guppy och yngel?

De kan få barn tillsammans, men det kan bli lite hursomhelt.
Ur egen erfarenhet blir det oftast lite blaskigare färger.. eller konstiga inte lika fina blandningar (ur mitt tycke).

Det blir det oftast ändå om man parar guppy utan genetisk kunskap. "Vanlig" guppy i olika färger är samma, bara med olika färg. Tänk hårfärg hos människor.

Okej, men det är inte "farligt" att blanda olika färger då? Typ, missbildninger och liknande utan det är mer färgerna som kan bli hur som?

Ja precis. Färgerna kan bli helt annorlunda än man tror, för det är inte alltid så enkelt som att två blå guppy får blå ungar. Inavel kan det ju bli om man låter en liten grupp guppy bara para sig i all evighet, men det har inget med färgerna att göra.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 013
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Det är bara att inse, jag måste hitta ett tuggummi som är OK för barn/ungdommar… Men vad finns på ICA, COOP, Willys, City Gross mm som...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: 95johsv
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: MJLee
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?