Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har de en liten vit prick i baken?
"maten kanske inte får plats". hehe.. jo även om fisken har yngel i magen så finns det nog plats för lite mat.
"honorna går upp vid ytan" och "sätter sig i ett lungt hörn" Tack för dagens skratt =). Dina guppisar måste va himla gulliga med ben
Skönt att dom flesta verkar må bättre iallfall.
/zilver som tackar för ett gott skratt
De får en svart fläck där buken slutar som växer när de är befruktade. Från befruktning kan det ta någon vecka eller två tills de föder.
Tror att de oftast föder på natten. Min ena hona var stor på kvällen och morgonen därpå var svarta fläcken borta och honan smal. Ynglena gissar jag på att de var för goda för att avstå för övriga invånare.
Guppysar håller oftast till vid ytan. Deras munnar är vända uppåt för att de är skapta till att söka föda uppe vid ytan.
Stämmer inte detta får gärna någon annan kunnig korrigera mig.
Visst är de svarta där buken slutar då ynglen syns där.Men tittar man noga (syns bäst på svarta fiskar) så är det en vit prick i själva rumphålet.Detta blir då ynglandet är på gång. Guppysar liksom de flesta andra små fiskar ynglar bland växter och stenar.För att vara säker på att få behålla de flesta ynglen så brukar jag sätta honorna i yngelkaret strax innan de visar tecken på att de ska yngla av sig.Men har man inga andra fiskar än guppys så kan man prova att låta de yngla direkt i akvariet.
Jo men hon stter på ett och samma ställa hela tiden, de har hon gort nu i några dagar
Hon är inte svart hon är röd inuti rumpan
Då är det nog snart på G. vänta några dagar och se vad som händer. =)