Guppy konstigt beteende kanske dräcktiga??

Lovehorse

Trådstartare
Mina Guppyhonor är jättekonstiga dom har varit uppe på ytan hela dan + att dom är tjocka är de ett beteende som kantyda på att dom är dräkdiga?
Och de som också är konstigt är att bara honorna gör de Hannarn beter sig som vanligt. snälla hjälp mig görgar bli orolig:cry:

Sv: Guppy konstigt beteende kanske dräcktiga??

Vit prick i baken är annars ett säkert tecken på att de snart ska yngla. Mina guppisar simmade ofta vid ytan till och från.I vanliga fall så kan det vara ett tecken på syrefattig miljö...

Jo jag fundera på de också men de är liksom bara honorna som är vid ytan:confused:

Ge det några dagar de blir snart som de övriga fiskarna igen.;)

Okej om dom får yngen ska jag säga till dig så får du ge mig lite råd:)

Nu kolla jag på dom igen och då var de bara en som var uppe på utan och de är också den tjokaste. Och nu när jag gav dom mat så ville hon inte ha,Utam bara simmade undan:confused:. Kan de vara så att hon inte orkar äta om hon har en massa yngel i magen, för då får ju kanske inte maten plats?
Jag har hört också Hötr att honorna går upp vid ytan och sätter sig i ett lungt hörn när dom ska yngla och de är precis de hon gör, Kan de stämma, du som vet?:confused:

:rofl:

"maten kanske inte får plats". hehe.. jo även om fisken har yngel i magen så finns det nog plats för lite mat.

"honorna går upp vid ytan" och "sätter sig i ett lungt hörn" :bow: Tack för dagens skratt =). Dina guppisar måste va himla gulliga med ben :grin:

Skönt att dom flesta verkar må bättre iallfall.

/zilver som tackar för ett gott skratt :love:

De får en svart fläck där buken slutar som växer när de är befruktade. Från befruktning kan det ta någon vecka eller två tills de föder.

Tror att de oftast föder på natten. Min ena hona var stor på kvällen och morgonen därpå var svarta fläcken borta och honan smal. Ynglena gissar jag på att de var för goda för att avstå för övriga invånare.:p

Guppysar håller oftast till vid ytan. Deras munnar är vända uppåt för att de är skapta till att söka föda uppe vid ytan.

Stämmer inte detta får gärna någon annan kunnig korrigera mig.

Det stämmer, och om man har tur kan man även se ynglens ögon ibak vid buken, detta kan man se de allra sista dagarna innan honan ynglar. Mina honor är lite tillbakadragna när det är dags, håller sig gärna intill/i växterna eller intill stenarna som finns i akvariet.

Visst är de svarta där buken slutar då ynglen syns där.Men tittar man noga (syns bäst på svarta fiskar) så är det en vit prick i själva rumphålet.Detta blir då ynglandet är på gång. Guppysar liksom de flesta andra små fiskar ynglar bland växter och stenar.För att vara säker på att få behålla de flesta ynglen så brukar jag sätta honorna i yngelkaret strax innan de visar tecken på att de ska yngla av sig.Men har man inga andra fiskar än guppys så kan man prova att låta de yngla direkt i akvariet.

:rofl:

"maten kanske inte får plats". hehe.. jo även om fisken har yngel i magen så finns det nog plats för lite mat.

"honorna går upp vid ytan" och "sätter sig i ett lungt hörn" :bow: Tack för dagens skratt =). Dina guppisar måste va himla gulliga med ben :grin:

Skönt att dom flesta verkar må bättre iallfall.

/zilver som tackar för ett gott skratt :love:

Va är de som är så roligt dom gör ju så

:confused:
De får en svart fläck där buken slutar som växer när de är befruktade. Från befruktning kan det ta någon vecka eller två tills de föder.

Tror att de oftast föder på natten. Min ena hona var stor på kvällen och morgonen därpå var svarta fläcken borta och honan smal. Ynglena gissar jag på att de var för goda för att avstå för övriga invånare.:p

Guppysar håller oftast till vid ytan. Deras munnar är vända uppåt för att de är skapta till att söka föda uppe vid ytan.

Stämmer inte detta får gärna någon annan kunnig korrigera mig.

Jo men hon stter på ett och samma ställa hela tiden, de har hon gort nu i några dagar
:confused:

Visst är de svarta där buken slutar då ynglen syns där.Men tittar man noga (syns bäst på svarta fiskar) så är det en vit prick i själva rumphålet.Detta blir då ynglandet är på gång. Guppysar liksom de flesta andra små fiskar ynglar bland växter och stenar.För att vara säker på att få behålla de flesta ynglen så brukar jag sätta honorna i yngelkaret strax innan de visar tecken på att de ska yngla av sig.Men har man inga andra fiskar än guppys så kan man prova att låta de yngla direkt i akvariet.

Hon är inte svart hon är röd inuti rumpan:confused:

fiskar kan inte gå ju :odom har ju inga ben.. haha
och jag har aldrig sett en fisk sätta sig i ett hörn heller ;)

och jag va himla trött när jag läste tråden.. men det lät himla kul

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 185
Senast: Mauen
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 610
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar