Gummimattor i box

H

Helena B

Nu som har gummimattor- vad tycker ni? Funkar dom bra?
Har ni fått mer urinlukt? Har ni avlopp i boxen eller utanför? Vilket märke är bra?

Min pålle får liggsår direkt . Står på spånbädd och har massor av det men får ändå liggsår på hasorna.

Vill gärna ha tips på bra mattor!:bow:

Sv: Gummimattor i box

Har bara haft vanliga svarta gummimattor, vet inte vart de kommer från.
Men har fungerat bra. Nu hade jag iof inte problem med liggsår på min häst.
Men klart att det kan luktar fruktansvärt, när man lyfter på dem (måste ju städas ibland). Och de kan flytta på sig och då måste man ju fixa till dem. Men så länge de bara ligger på plats så luktar det inte.

Finns ju annonser om just gummimattor, vet dock inte alls vad det kostar. Kan vara ganska dyrt tror jag. Annars tror jag man använder svarta gummimattor i vissa industrier, de byts ut med jämna mellanrum, så kolla runt lite!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10