Gummimattor i box

H

Helena B

Nu som har gummimattor- vad tycker ni? Funkar dom bra?
Har ni fått mer urinlukt? Har ni avlopp i boxen eller utanför? Vilket märke är bra?

Min pålle får liggsår direkt . Står på spånbädd och har massor av det men får ändå liggsår på hasorna.

Vill gärna ha tips på bra mattor!:bow:

Sv: Gummimattor i box

Har bara haft vanliga svarta gummimattor, vet inte vart de kommer från.
Men har fungerat bra. Nu hade jag iof inte problem med liggsår på min häst.
Men klart att det kan luktar fruktansvärt, när man lyfter på dem (måste ju städas ibland). Och de kan flytta på sig och då måste man ju fixa till dem. Men så länge de bara ligger på plats så luktar det inte.

Finns ju annonser om just gummimattor, vet dock inte alls vad det kostar. Kan vara ganska dyrt tror jag. Annars tror jag man använder svarta gummimattor i vissa industrier, de byts ut med jämna mellanrum, så kolla runt lite!

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 955
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 455
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI