• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 9 063
Sv: Gulbrun?

Jag är nog liiite tveksam måste jag säga. Är hästen testad eller är båda föräldrarna fuxar? Den var inte mer oxblodsröd än eldröd som liten?

Ibland kan fuxar vara så mörka att man bara kan skilja dem genom att titta på benen. En fux har aldrig svarta fötter. Den är alltid ljusare från kronranden och en bit uppåt. Detta oavsett hur mörk den är för övrigt, och jag tycker den ser ut att vara svart ända ner? Det kan ju vara fel förstås, eftersom fötterna inte syns, nergrävda i den goda maten som dom är. Har du någon bild där man se kotor och hovar ordentligt?

Nu har jag äntligen fått fart på scannern (haft slut på bläck). Här kommer lite bilder:

Nyfödd

solitaire_nyfdd.jpg

Ca 1,5 månad gammal, med mamsen

solitaire_2mn.jpg

5 månader gammal

solitaire_5mn.jpg

Här finns lite bilder på pappsen: Simberg Hero

Om jag tittar på henne nu så tycker åtminstone jag att benen är svarta ända ner till hovarna.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 479
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Knäckemacka
  • dubbla efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur