• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 9 063
Sv: Gulbrun?

Minns att vi fick en brun fölis hemma undan ett gulbrunt sto och idkontrollanten var väldigt osäker på vilken färg hon skulle skriva eftersom det kan vara svårt att se på en fölis, speciellt som den hade tendenser till ål. Hon blev dock reggad som brun. Antar att dom gjorde tvärtom på din, kan mamman varit gulbrun tro?

Vad är det för stam på hästen, det kan ju finnas ngt dolt gulbrunt, som tex många Bernstein avkommor har. Annars vore det ju extremt konstigt om man valt att regga en brun häst som gulbrun.

Såg precis att du redan skrivit stammen och där var det ju inte mkt gulbrunt... Både Lester och Dolomit va ju fuxar.

Vad är det för stam på hästen, det kan ju finnas ngt dolt gulbrunt, som tex många Bernstein avkommor har. Annars vore det ju extremt konstigt om man valt att regga en brun häst som gulbrun.
Gult syns alltid, kan inte ligga dolt. Om det inte är en skimmel, född gul.

*kl*
Gulbrun
a0c730ad.jpg

patsy1.jpg

Mörkbrun

9b276de2.bmp

b05b549d.jpg

Det är inte alltid lätt att se skillnad ;)

Ponnyn på min avatar är skimmel.

nja .. kan nog inte kalla den hästen gulbrun..
den id- kontrollanten kan inte haft en bra dag :D

slänger in en bild för rolighets skull, på min halvblods dam.. e troll ue pegasus..
och... hon är inte brun :p

18154337.jpg
[/url][/IMG]

Haha - roligt. Fuxar och svarta är ju extremt lika varandra.
:p

Har en kompis vars häst det är tvärtom med. han är svart men är tydligen reggad som mörk fux!?

Min har ungefär samma färg som din och är också reggad som gulbrun.
Har inga föräldrar som är reggade som gula men har det längre bak i stammen.
Kan vara så att någon av föräldrarna och min har en gulbrun nyans som inte syns så bra men troligtvis var hon bara väldigt solblekt när hon blev reggad och en kontrollant som inte var så bra på genetik...:angel:

Menar inte att det skulle vara dolt/ inte finnas utan tvärt om, att det finns men inte syns, öööh e jag lite luddig eller :angel:
dvs det finns ju gott om hästar som reggats som bruna, men som det börjar dyka upp "gulingar" efter och som man därför insett reggats med fel färg.

Någon som vet säkert får svara, men vad jag har förstått så syns alltid det gula. Dvs en häst kan inte bära på gulanlag, om den inte är gul. Om den inte är skimmel, och den föddes gul men den har skimlat av. Så, ni som är säkra, kom in här och korrigera!:D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 479
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka