Gulbrun + ål?

beauspirit

Trådstartare
Kan en gulbrun häst ha ål?
Eller är den då black?

(dålig på färger)

Min häst är reggad som gulbrunskäck men har en ål, och kom i funderingar bara om att det kanske bara är blackfärgade hästar som har ål?

Sv: Gulbrun + ål?

här är en bild på ålen och färgen på honom
DSC00769.jpg

har nu letat lite för jag hittade när jag ställde denna frågan nämligen att "en black häst har alltid ål" och vart därför fundersam..
men han är ju helt klart gulbrun till färgen.. jag är verkligen urdålig på det här med färger ;).

edit: finns ju tydligen äkta/icke äkta ålar?

Senast ändrad:
Sv: Gulbrun + ål?

Det där är en "fusk-ål", dvs en mörkare rand på ryggen som många hästar har utan att för den skull vara blackar.

En äkta black-ål är betydligt mer distinkt avgränsad åt sidorna, som ett skarpt penseldrag.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på... 2
Svar
33
· Visningar
2 855
Senast: Kakis
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 880
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
989
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka